Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 620 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-29 07:26 | |
![]() | Stilig_karl: För att det är bundet enbart till sex, och inte till partnerskap? | |
| jeehunmoon | 2008-07-29 07:29 | |
![]() | Om nu tråden troligtvis anses för opassande, inväntar jag respons från någon värd. Jag skriver inte mer i tråden förrän jag fått det godkänt att skriva om. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-29 07:30 | |
![]() | Cittran: Jag tycker det är mer skadligt för barn när svt sänder sexualkunskap med 11 åringar i expertsoffan som ska diskutera vad sex är. Då skapas liksom en bild för barnen, av allmänheten, att sex ska vara en naturlig del av deras liv. Jag vet inte hur andra ser på saken, men jag tycker inte det är naturligt med sex som en av de centrala delarna av barns liv. Läser de här kanske de blir rädda för sex tills de vet bättre. Det är väl bra? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-29 07:33 | |
![]() | Nattravn: Man kan säkert att ha ensidig fin relation till ett lik också. Tror skillnaden ligger mer i personens mentala hälsa. Cittran: Mjo, detta kommer antagligen försvinna från "betapethimlen". Trots att jag personligen tycker det är tråkigt :( | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-29 07:36 | |
![]() | Nattravn: Äh... Tror tillräckligt många barn blir avskräckta av "normalt sex" om de är 11... haha. Själv hade jag hellraiser som älsklingsfilm när jag var i den åldern, vet inte vad det betyder riktigt. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-29 07:37 | |
![]() | Stilig_karl: Hur är en personens mentala hälsa om personen är nekrofil? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-29 07:37 | |
![]() | Stilig_karl: Att du är född nekrofil. :D | |
| annelille | 2008-07-29 07:41 | |
![]() | .... jag har för mig att nekrofili är olagligt..... är inte det något att ha i baktanke i denna diskussionen..... | |
| annelille | 2008-07-29 07:41 | |
![]() | ...till skillnad från andra sexuella läggningar/avvikelser som nämnts... | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-29 07:42 | |
![]() | Är pedofili lagligt? | |
| Cittran - Ej medlem längre | 2008-07-29 07:43 | |
![]() | Pedofili och dödsstraff är också olagligt men debatteras flitig på betapet. | |
| annelille | 2008-07-29 07:48 | |
![]() | .... och pedofili oxå nattrvn.... självklart........ *märka ord*...... | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-29 07:49 | |
![]() | Annelille: Tror att det är kränkningen av liket, eller kanske snarare de efterlevande, som är olagligt. Inte akten i sig. Vidare så anses man nog vara i behov av psykvård. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-29 07:53 | |
![]() | Nattravn: hmm, tror inte man föds nekrofil... tror du det? Kanske om man har en nära döden upplevelse i livmodern eller nåt. Jag vet väl inte hur deras mentala hälsa är. Det jag vet är att man anser de vara i behov av psykisk vård. Men detta har man ju ansett andra tidigare kallade avvikelser vara också iofs... Menar du att man inte skall dra förhastade slutsatser? | |
| Cittran - Ej medlem längre | 2008-07-29 07:55 | |
![]() | Stilig, jag blir alldeles yr av dina tankegångar :P Nu kliar det mindre, så jag ska försöka sova ett par timmar till. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-29 08:07 | |
![]() | eStilig_karl: Nä, man lär inte födas till ödet att vara nekrofil. :) Skojade bara med dig. Jag menar ingenting. Jag bara undrar. På vilket vis är en nekrofil mer i psykisk obalans än en homosexuell? Båda delarna avviker från hur vi är skapta att fungera (Om man förutsätter att vi är ämnade att föröka oss, dvs). Om en nekrofil bara har sex med lik som undertecknat avtal innan de dör om att det är ok, är det väl ok? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-29 08:19 | |
![]() | Nattravn: Om man skall utgå ifrån att man förutsätter att vi är ämnade att föröka oss, så brukar man ju också vilja ha med djur i resonemanget. Jag vet inga djur som är nekrofiler... eller jo. Bönsyrsan som käkar hanens huvud gör ju detta under parning. Men de tänder iofs säkerligen inte på det, det är ju instinkter. Iofs skall man inte jämföra oss med djuren i ena stunden, och i andra stunden inte. Det är väl lite hyckleri kanske. Skillnaden mellan just homosexualitet och pedofili håller väl många forskare oeniga. Men det är väl det mest sansade att anse att det ena är rätt och det andra inte är det bara utefter konsekvenserna av det. Homosexualitet skadar ju knappast någon, snarare tvärtom. (Om man bortser från andras åsikter och ageranden utefter att det finn homosexuella) Känns konstigt att ens dra upp den debatten i denna tråden också :p Jo, låter logiskt att det borde kunna gå att få utlopp för sin enligt de flesta sjuka sexuella attraktion till lik om båda är med på det (i den bemärkelsen som är möjlig, som i ditt exempel) Men nekrofilen kommer ju ändå inte undan åtgärder... | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-29 19:20 | |
![]() | E-B skrev (igen ordagrant): "Sjukt så jävla sjuk,, ska man måsta logga in och läsa sånt här,, och tänk på att det faktiskt finns barn som spelar på betapet.. låt i alla fall dom slippa det.." Det e bra med klistra o klippa-funktionen, eftersom samma inlägg finns i en annan tråd, synd bara att samma stavfel hänger med då :P Som svar till TS: Så länge dom e varma e de la ok :P Annars får man ju släpa in döingen i saunan *S* | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-29 19:47 | |
![]() | Vad gäller nekrofili, så tror jag inte det finns några som dömts för det i Sverige. Åtminstone kan det inte handla om mer än något enstaka fall. Ofta är det andra typer av brottsrubriceringar, t.ex. grov giftefrid vilket kan ge långt straff. F.ö finner jag denna diskussion mycket bisarr. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-29 20:07 | |
![]() | grov giftefrid? Är det när man har lugn o frid i sitt giftemål med en grov kille? | |