Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 649 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| malinhets | 2008-08-01 14:37 | |
![]() | Jag fattar inte ens att såna får betalt? | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-01 14:39 | |
![]() | Så du går då hellre utan arbete och lön än att ta ett jobb,, ?? sedan så säljerfaktiskt inte alla trosor och klasonger och annat tjafs,, Tycker det är lågt att skriva att man "hatar" en yrkesgryupp B | |
| bluebite | 2008-08-01 14:40 | |
![]() | Sen beror det ju på hur företaget vill bli sedda. har jobbat som telefonförsäljare, men då till ett företag som tog bort alla NIX-kunder ur listan, sa att vi måste respektera ett nej och satsa på kvalitet i vårt samtal. vi fick inte pressa på saker, fortsätta prata om en kund sa ifrån, osv. resultatet blev att våra samtal allt som oftast var trevliga. | |
| Sigrid1901 | 2008-08-01 14:40 | |
![]() | Jag tror att en spärrtjänst mot polisen skulle vara en jättesuccé i vissa kretsar iofs. , | |
| Skapa Konto - Ej medlem längre | 2008-08-01 14:41 | |
![]() | Fick för minuten själv ett sådant samtal. Det är inga större problem egentligen att hantera dom. Jag sa bara "nej jag orkar fan inte med skiten, fatta" | |
| malinhets | 2008-08-01 14:41 | |
![]() | Svar Ja. Det finns alltid andra jobb! | |
| lsaw | 2008-08-01 14:43 | |
![]() | Jag är ledsen för din skull Bitte, du verkar så van att gå ut i försvar! Självklart är det bättre att ha ett jobb, men om marknaden kunde styra till ett annat behov (telefonsupport istället kanske), så skulle det vara bättre för oss andra. Jag tror inte att någon här är så dum att de tror att det skulle vara försäljarna som själva sitter och ringer på oavlönad fritid, utan uppdrag? Men man vet aldrig! Håll på dig Bitte, men acceptera att vi är många som inte gillar företeelsen. | |
| SaraAras | 2008-08-01 14:43 | |
![]() | Jag var telefonförsäljare för ett antal år sedan. Det var inte lätt, och jag tyckte inte att det var kul heller. Var tvungen eftersom det inte fanns så mycket andra jobb. Jag vet hur ledsen man blir av människor som rent ut sagt är fruktansvärt elaka mot en bara för att man gör sitt jobb. Skulle det ringa en försäljare till mig idag så att kulle jag bara säga, "nej, tack" och lägga på luren. Försäljaren i princip måste gå på och försöka sälja, man får ju oftast provision. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-08-01 14:43 | |
![]() | Håller med!!! Hata är ett väldigt starkt ord, men ibland så är jag nog väääligt nära... De lyckas oftast ringa just när vi äter middag eller ska lägga ett barn eller två... Jag har blivit en hejjare på att avbryta mitt i presentationen (då faktiskt få frågar om jag har tid en stund) och säger bara: Du, vet du, jag är faktiskt inte intresserad. Sen skiter jag i om dom blir sura eller slänger på luren, så länge dom inte hämnas genom att ringa fler gånger ;-) Jag fattar heller inte hur det kan ringa så många från samma företag på så kort tid... Räknade till inte mindre än tre (eller om det hann bli fyra) samtal från samma företag på en månad! Hallå!! Jag tror inte jag ångrar mej och VILL HA det här bara för att ni ringer och tjatar!!! Ska skaffa Nix... | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-01 14:44 | |
![]() | Ett enkelt Nej tack ska man inte ha nått problem med om man jobbar seiöst,, och Bluebite vi verkar jobba på samma vis.. jag avlutar alla samtal ovasett ja tack eller nej tack med att önska kunden en trevlig dag Bitte | |
| tetra090 | 2008-08-01 14:45 | |
![]() | Tycker det ganska enkelt att bara säga: -Nej tack, jag är inte intresserad... Dom flesta säljare är trevliga och respekterar det, men långt ifrån alla. Tror att det är precis som i alla andra "branscher", det finns säljare som har "fel" jobb, och därav fel inställning. Irritationen hos mig uppstår då när säljaren inte respekterar ett nej, utan fortsätter att "övertala". Eller att det ringer flera från samma företag under en kort tidsperiod, när man vänligt har förklarat att man inte har något intresse... *suck* | |
| SaraAras | 2008-08-01 14:45 | |
![]() | Beror nog på vad det är för företag och vad man har för löneförutsättningar. | |
| E_Cantona | 2008-08-01 14:46 | |
![]() | Har varit telefonförsäljare i 14 år, dock bara till företag...älskar mitt jobb, är man bara trevlig så är de flesta trevliga tebax... Men jag kan bli förbannad själv när de som ringer inte vill lyssna. | |
| Vigdir | 2008-08-01 14:47 | |
![]() | En sådan telefonförsäljare som du tycks vara Bitte, är det någ få som irriterar sig på. Men tyvärr är min erfarenhet att sådana som du är i klar minoritet. Vet inte varför, men killar tycks vara värst, det finns de som inleder på ett sådant vis att man börjar undra när och var man haft ett intimt förhållande med dem... Och ja, den typen av samtal (inte personen) HATAR jag. Faktiskt. | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-01 14:49 | |
![]() | E_cantona vet du även jag äslkar mitt jobb,, att prata för den tjänst jag säljer är bara så kul Bitte | |
| bluebite | 2008-08-01 14:49 | |
![]() | Bitte - det gör jag också. tackar för mig och önskar fortsatt trevlig sommar. och så fort personen man ringer till hör att man inte är pushig, brukar de bli trevliga och önska en detsamma. så jag tror mycket hänger på hur föertaget lär upp säljarna att föra sig i samtalen. | |
| SaraAras | 2008-08-01 14:49 | |
![]() | Det är ju så himla lätt att slippa telefonförsäljare. Skaffa nix så slipper ni bli så arga. För mig funkar det bra. Har varit en som ringt, men när jag sa att vi hade nix så bad han om ursäkt och vi la på. | |
| bluebite | 2008-08-01 14:49 | |
![]() | *företaget | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-08-01 14:49 | |
![]() | När man uttryckligen sagt att man inte är intresserad och telefonisten TROTS det fortsätter försöka sälja på en.. ja, vad de nu säljer.... SÅÅÅÅ jobbigt! En kompis till mej testade att säga "Nej, tack jag är ekonomiskt oberoende" när de försökte sälja på honom något.. Då har de liksom få argument kvar och blir ganska ställda... ;-) Försäljningen går ju ut på att det ska bli BILLIGT! | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-01 14:50 | |
![]() | Vem vet ni ksnake har pratat med mig och köp det jag säljer ,, B | |