Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 672 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-03 12:39 | |
![]() | Ibland stöter jag på gamla skolkompisar. Det är ju flintskalliga gubbar som är dubbelt så breda som när vi gick ut nian! (Bara jag som aldrig åldras :P) | |
| IchbinTysk | 2008-08-03 12:49 | |
![]() | Alla är nervösa inför gymnasiet, var dig själv och skaffa många kompisar bara. Läxorna osv är inte mycket annorlunda än de du fått tidigare. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-03 12:51 | |
![]() | skaffa många kompisar? :O bättre att skaffa bra kompisar (om man inte redan har några med sig) :P Man ska inte vara rädd att få kontakt med de som går andra linjer/program heller... alltid kul att ha vänner från andra med och inte bara va inskränkt på sitt eget.. | |
| Lyle | 2008-08-03 13:28 | |
![]() | Börjar också i gymnasiet om mindre än 2 veckor, nerverna börjar träna på lite mer än vanligt. Men det känns sjukt bra och du kommer nog få en skön skoltid! Själv ska jag gå den yrkesförberedande musikerutbildningen på Södra Latin i sthlm. Looking forward to it! | |
| BrottArne | 2008-08-03 13:35 | |
![]() | Tack alla som har skrivit det lät väldigt bra iallafall. | |
| massamark | 2008-08-03 13:46 | |
![]() | Ett tips ligg alltidi fas med skolarbeterna, utnyttja Läxhjälpen ifall skolan har sådan. Använd håltimmar till att plugga inte sitta och spela kort. ta de lugnt kan man göra när ett arbete är inlämnat. | |
| BrottArne | 2008-08-03 13:50 | |
![]() | Tack massamark | |
| IchbinTysk | 2008-08-03 14:53 | |
![]() | Ellebellebii: Okej, skaffa nya kompisar då, man ska inte bara hålla sig till de man känner. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-08-03 16:10 | |
![]() | Gymnasieåren var lätt de roligaste skolåren =) Då gick jag media med inriktning på textproduktion och foto och skillnaden jämfört med högstadiet var att jag fick ägna mycket mer tid åt de ämnen jag tyckte var roligast. Jag hoppas att du kommer att trivas lika bra på det program du valt. Det är sant att tyngdpunkten ligger lite mer på självständigt arbete, men det var just det jag fann intressant och utvecklande. Och det där med vänner, jag valde medvetet gymnasium på en ort där jag inte kände någon och det tog inte lång stund innan jag hade många vänner, det kommer naturligt då man har lektioner och grupp-arbeten och raster tillsammans ;-) Ha en fin gymnasietid! | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-03 16:26 | |
![]() | nä va ju det jag sa Iche! :) | |
| Hillegnu | 2008-08-03 22:39 | |
![]() | Men lura inte i nån att "det finns komvux" Det finns all anledning att göra klart sina studier på gymnasiet, särskilt om man tänkt sig att småningom läsa vidare. Du konkurrerar nämligen inte på samma kvot om du läser upp/till/om ämnen på komvux. Du hamnar direkt i undergruppen dvs prio två. Satsa på gymnasiet det tjänar du på! /"studievägledare" | |