Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bitteberg | 2008-08-03 19:38 | |
![]() | precis....jooo visst är det en generationsfråga ,det är väl bara hänga med och gilla läget.........min son är defenitivt mobil beroende.... | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-03 19:40 | |
![]() | Jag har sällan mobilen med mig i fickan... använder den som sagt till väckaklocka och som klocka, samt om jag skulle behöva nå någon och jag inte är hemma... mina vänner klagar ofta på att jag är så svår att nå... | |
| bitteberg | 2008-08-03 19:44 | |
![]() | ja som väckarklocka är ju mobilen ,bra ! kommer bara inte ihåg att man kan ha den till det ! ställer min stora hemska väckarklocka varje morgon ändå....he he | |
| mrperfect | 2008-08-05 00:31 | |
![]() | jag har sett mobilen som en säkerhetsdetalj och har därför alltid med den, det betyder inte att jag ringer så ofta med den ringde ambulansen från skidspåret en gång då en kille fick en hjärtattack, det var kring 1990 med 5 kg:s telefonen från bilen | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-05 00:35 | |
![]() | Jag tappade bort öronpluppen till mitt headset i helgen. Kände mig helt halv som människa. Som tur var ringde jag min kompis och sa att jag kanske tappat den hos honom. Och han hittade den, så jag får åka och hämta den nån dag. Det kändes ett tag ungefär som om jag blivit av med ena benet eller nåt. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-08-05 00:50 | |
![]() | Sover, äter och lever med mobilen i handen.. Precis som min särbo och våran dotter gör. Vi är alla ständigt på språng och det finns så få telefonautomater nuförtiden så det är omöjligt att hitta en när man behöver dom. :) Min son däremot startar den 1 gång i månaden och då bara för att ladda hem något spel till den som han vill ha.. | |
| micro113 | 2008-08-05 02:26 | |
![]() | Vi har mobilen som väckarklocka... jag får ofta sura kommentaren om att vi inte använder den och inte går att nå ... men jag har den bara med om jag skall iväg någonstans och det är viktigt att barnen skall kunna nå mig ...... så den ligger mest hemma i sovrummet och kollas i princip aldrig. Ungarna är däremot mer vana vid sina mobiler än hemtelefoner -- så ibland när man söker dem svarar de inte hemma, men på mobilen, trots att de är hemma ....... | |
| Nattrafn - Ej medlem längre | 2013-12-22 00:33 | |
![]() | imgur.com/4kDBC71.jpg | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-22 01:09 | |
![]() | Ja. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-22 01:39 | |
![]() | Enligt säkra källor så är det Fylkings barnbarn som kör vagnen. | |
| Vilja123 | 2013-12-22 04:58 | |
![]() | Lite mob beroende är jag allt. Glömmer den hemma ibland o stör mig på att jag nästan alltid åker o hämtar den. Blir sur om mina grabbar inte alltid svara fast jag vet att dom har mobben med. Dom gör det inte för att tråka utan är upptagna med annat men vill att dom säger det då. | |
| Daggdroppe | 2013-12-22 09:20 | |
![]() | Jag tycker det är bra att ha mobila telefoner om man hamnar i knipa, te.x om man är ute och går och det händer en olycka eller dylikt. Men jag tycker världen är på väg utför, man ska vara uppkopplad 24/7, man ska twittra sin facebook, man ska visa vad man gör hela tiden, man ska lägga upp hundra bilder på sina barn på sociala medier. Jag undrar om det kommer bromsas ned någon gång eller om det bara kommer gå utför mer och mer...och mer.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-22 09:22 | |
![]() | jag känner mig naken om jag inte har med mig mobilen var jag än är,det ä bra att barn kan nå mig,så jag lägger mig till dom mobiltelefonens beroende skara | |
| Miss_jk | 2013-12-22 09:50 | |
![]() | Var helt övertygad om att jag var beroende av den mer allvarliga sorten, ända till jag vart av med mobilen. Har varit helt utan i två veckor, och det enda jag saknar är klockan och att kunna prata ihop mig med maken om middagshandling och sånt. Så det känns nog ofta värre när man har mobilen kvar, än vad det faktiskt blir när man väl blir av med den. | |
| diffdiff | 2013-12-22 10:14 | |
![]() | Har lärt mig att lämna mobilen hemma ibland. Tex om vi ska ut och handla med familjen. Rätt skönt att slippa pipandet och ringandet ibland. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-12-22 11:01 | |
![]() | Skulle kunna sätta upp en telefontid på en timme i veckan, det är ungefär så mycket jag snackar i den. Va skönt det skulle vara att slippa bära med sig den resten av den (onödiga) tiden. | |