Spelrum
Giraffen33
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 691

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132008-08-06 02:54
Antal inlägg: 17542

Bisexualitet -- liksom homosexualitet och heterosexualitet är ord som beskriver vår sexuella läggning -- dvs vad vi dras till sexuellt.

Förmåga att känna platonisk kärlek för sitt eget och det andra könet är något helt annat.

Jag älskar till exepel min dotter -- men det betyder inte att jag är vare sig lesbisk eller incestuös.

Rigoletto2008-08-06 02:57
Antal inlägg: 204

Det är väl ingen som vill frånta dig att definiera din egen sexuella läggning!! Människan har i alla tider försökt att beskriva sin omvärld på alla möjliga sätt. Många tokerier har säkert sagts under historiens lopp. Men jag tror ändå att den skala som jag nämnde har ett uns sanning. Den normalfördelningsskala används i väldigt många andra sammanhang. T. ex i pedagogik.

_abc_2008-08-06 02:58
Antal inlägg: 2200

Kille 1 är enligt mig definitivt en reciever, annars hade det uppstått meningsskiljaktigheter hos kille 2 antar jag.
Sedan anser jag att kille 1 som nu är kvinna är heterosexuell (antar att han inte i processen började gilla kvinnor) och kille 2 kan ha från att ha varit homosexuell blivit bixexuell.

deo2008-08-06 03:00
Antal inlägg: 3

Korkad tråd. Varför etikettera? Kärlek som kärlek.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-06 03:01
Antal inlägg: 4127

micro113: Jo, det är klart man får kalla sig vad man vill: Skulle heller inte vilja att det prackades på människor sexuella läggningar... Jag kallar mig ju själv hetero, men jag är inte främmande för att jag med stor sannolikhet egentligen är bi.

Och nej, det är klart det är en skillnad... skrev väl att man KAN finna någon sexuellt attraktiv genom kärlek. Inte att det per automatik är så, eller att kärlek och sexuell attraktion är samma sak. Vem tar du mig för :p

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-06 03:05

"Kille 1 är enligt mig definitivt en reciever, annars hade det uppstått meningsskiljaktigheter hos kille 2 antar jag."

Var det ett skämt eller var det seriöst? ..

micro1132008-08-06 03:06

Mitt andra inlägg var svar på Rigolettos fråga

så det blev nog ett missförstånd där :D

deo2008-08-06 03:12
Antal inlägg: 3

Jag menar - vems är problemet? Om det över huvud taget är något problem?

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-06 03:15

deo: Du har självklart rätt... Skall inte var något problem.

_abc_2008-08-06 03:38

Stilig karl:""Kille 1 är enligt mig definitivt en reciever, annars hade det uppstått meningsskiljaktigheter hos kille 2 antar jag."

Var det ett skämt eller var det seriöst? .."

Orkar inte dra upp en diskussion om detta med dig i ditt tillstånd (trött och ser saker som inte finns där som i könsbyte-tråden). Du kommer förmodligen få allt om bakfoten och jag ber dig återkomma imorn när du sovit ut.

boyferguson2008-08-06 03:47
Antal inlägg: 10

Vad den här tråden symboliserar är bara hur meningslöst det är att försöka få människor att passa in i vissa, av vissa, förutsatta trånga mallar. Och framförallt, att kön inte är något stabilt, uppdelat i två motsatser, utan något högst föränderligt och instabilt. Det betyder inte att dessa två inte själva har en egen könsidentitet. Lättast att ta reda på det måste väl vara att fråga de berörda personerna? Därefter bör en ju rannsaka sig själv, huruvida det faktiskt gör någon skillnad.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-06 03:57

_abc_: Jag bara frågade. Har ingen lust att ta den diskussionen med dig heller...Missförstånd för övrigt inte samma sak som att inbilla sig saker. Nu när du inte svarar däremot så kan jag sitta och inbilla mig saker istället om jag vill. Men jag har bättre saker att tänka på...

Amiable2008-08-06 09:28
Antal inlägg: 1365

VaKul: Som svar till din fråga...
- spelar det nån roll - egentligen?
De är ju människor till att börja med. Jag tycker att du ska fråga dem istället för att fråga här. De är ändå bara de som kan svara dig rätt.
Samla mod och fråga!

mamman - Ej medlem längre2008-08-06 09:37
Antal inlägg: 6379

Du får kalla dom vad som helst (så länge du inte sårar någon) men jag skulle kalla dom förälskade och förhoppningsvis Lyckliga!

VARFÖR är det så viktigt att indela alla i fack beroende på vem dom har sex med???

hotcold2008-08-06 09:48
Antal inlägg: 316

Håller med boyferguson!
Är det så viktigt att sätta en läggning på deras kärlek. De är helt enkelt kära!
För övrigt så tror jag nog att stuntmike har en poäng i att alla är lite bisexuella. Och de som skräms av den tanken är de som är mest bisexuella:-))

_abc_2008-08-06 10:15

I homotrådar dyker homobeskyddare upp och ifrågasätter varför vi pratar om sådant i forumet. I fetma-trådar dyker överviktigas beskyddare upp och ifrågasätter varför vi pratar om sådant i forumet. I arbetslöshetstrådar dyker jantesvenskar upp och ifrågasätter varför vi pratar om sådant i forumet. I.......

_abc_2008-08-06 10:17

Varför dyker det inte upp pedofilbeskyddare i pedofiltrådarna?.... Särskilt när trådarna om pedofilerna brukar bli extra hätska och hatorden haglar vilket aldrig hade varit tillåtet för någon annan kategori människor på det här forumet.

Amiable2008-08-06 10:31
Antal inlägg: 1365

good point

hotcold2008-08-06 10:35
Antal inlägg: 316

Hur kom vi in på pedofiler nu igen i en tråd som handlar om könsbyte??!!

micro1132008-08-06 10:39

hotcold..

det är som att säga att alla föds heterosexuella men väljer att bli homosexuella ... och de som protesterar mest mot det är de som gjort valet ..

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?