Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 87 |
Mobilspel
| Pågående | 19 714 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| huginmunin | 2008-08-06 13:55 | |
![]() | micro113---> Är din dotter typ 140 cm lång eller vad är det frågan om? 46kilo?? | |
| Angeloflove | 2008-08-06 14:07 | |
![]() | varför skulle hon behöva vara så kort. människor är byggda olika. min sambo är 165 och väger 48 kilo utan att det ser det minsta konstigt ut. han har bara inte ett uns fett på kroppen och kan inte gå upp i vikt hur mycket han än försöker... tillskillnad från mig som måste tänka på vad jag stoppar i mig för att inte se ut som en flodhäst... | |
| bluebite | 2008-08-06 14:16 | |
![]() | precis, vilken bokstav man har säger inte mycket utan siffran. sen kan det ju bero på märke också. mina varierar mellan 70 G och 80 E, så skillnaderna kan ju vara ganska stora! | |
| Softarman | 2008-08-06 17:53 | |
![]() | Ni är ju löjliga om ni inte tycker DD är stort. Är väl max 5% som har så även om vi räknar in mammor i 45 års åldern. | |
| micro113 | 2008-08-07 11:33 | |
![]() | hugin Min dotter är 162 cm lång och inte alls spinkig -- som man skulle kunna tro -- hon har helt enkelt en kroppsbyggnad som gör att hon är liten och nätt -- men fortfarande med en kvinnas mjuka linjer. Hon äter som en häst - och är alltså inte ett offer för bantningshysteri. Hon skulle inte klassas som slank ens -- trots att hon saknar fettdepåer - utan just liten och nätt. Vet inte hur jag skall beskriva henne bättre -- hon är ju min dotter och det är svårt att i detalj beskriva hennes fysiska företräden. | |
| micro113 | 2008-08-07 11:34 | |
![]() | Saknar fettdepåer=inga valkar och inget häng :)) Jag är klart avundsjuk *smile* | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-07 12:36 | |
![]() | Jag pratar aldrig om andras kroppar med andra, oavsett vilket kön de tillhör. Eller ja okej då, ibland kanske jag utbrister att "Jag älskar muskler", men där går gränsen. ;) Fast jag tänker nog ganska ofta på hur folk ser ut, det glider genom huvudet bara liksom. Det använder jag mig av sen när jag målar och ritar. Jag tycker såklart också att det är oerhört tråkigt att folk (inkl mig själv ibland) ska behöva må dåligt över för att de ser ut på ett visst sätt eller inte ser ut på ett visst sätt, och jag tänker att man slipper mycket sånt när man bor på landet. Eller är det bara jag som har misstagit mig och är fördomsfull? Tycker det känns mer relaxat på landet iaf. Man är den man är bara. Sedan finns det ju roliga sidor med "utseendefixering" också; den kreativa och lek- och uttrycksfulla aspekten. Det jag har mest svårt för är nog kirurgiska ingrepp, för att det gör mig ledsen att se att man mår så dåligt så man väljer att gå in med kniv och ändra något på grunden. Fast å andra sidan vill jag inte sätta mig tills doms över folk som gör så heller, och kanske mår många inte så dåligt som jag inbillat mig. Man får väl börja föregå med gått exempel, alla ingår ju i karusellen. Svårt att gnälla på barn som tycker de är för tjocka när alla vuxna runtomkring köper amelia och alltid ska kommentera sin vikt och fettinnehållet i maten vid middagen. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-07 12:45 | |
![]() | Jag visste inte att kupstorleken byter beteckning om underbystenmåttet ändras? Har sedan många år provat in mig på en storlek som funkar, så jag trodde att alla C var C. Gariam, en del vill nog operera sig, för att de mår dåligt över sitt utseende. Värre ändå, nästan, är ju alla som opererar sig för att bli berömd. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-07 12:51 | |
![]() | Jo. Tänker du på "kattkvinnan" och liknande? Eller mer att det följer med i paketet "framgångsrik c-kändis" att operera tuttarna? | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-08-07 12:54 | |
![]() | Kupstorleken är väl något förenklat en mått på skillnaden mellan "underbystenmåttet" och bystomfånget, så att det skiljer från person till annan på byststorleken, även om man nyttjar samma kupstorlek är inte så konstigt ändå. | |
| Suddenly | 2008-08-07 12:59 | |
![]() | mommesfrites>> Det är som Q-tile säger, kupstorleken är skillnaden mellan under bysten och mitt över själva bysten. Går man ned i vikt och förlorar t ex 10 cm under bysten men bara 5 cm rakt över går man upp en storlek i kupa, trots att bystmåttet minskat. Går man däremot ned lika mycket under och över bysten har man kvar samma kupstorlek även om brösten blivit mycket mindre. Man brukar säga att en bokstav motsvarar ungefär 5 cm i skillnad. | |
| Eeliinaa | 2008-08-07 13:18 | |
![]() | Vad jag hört så motsvarar 70 C - 75 B - 80 A Alltså om man ökar omfånget utan att öka bystmåttet går man ned en kupstorlek. Eller tvärtom, om man tidigar hade 80 C och minskar omfånget under bysten men kupstl består bör man då köpa 75 D. | |
| micro113 | 2008-08-07 13:28 | |
![]() | Suddenly Tack för infot -- det skall jag lägga på minnet... är har använt BH i snart trettio år och tycker fortfarande det är ursvårt att hitta en BH som sitter skönt och vettigt ..... jobbigt med storlekarna eftersom de alltid tycks variera... Nu har jag fått en förklaring till hur man skall tänka i alla fall -- och det kanske gör det lättare nästa gång jag skall handla. | |
| vulcan | 2008-08-07 19:18 | |
![]() | Flyttar även denna tråd till Snack - tycker mest att det blivit en teknisk diskussion om behåar och bröststorlekar. | |
| Amiable | 2008-08-07 20:22 | |
![]() | vulcan: Tack... tanken var väl kanske inte det från början men.. life goes on... Tjoo! | |
| Teppy | 2008-08-07 20:24 | |
![]() | älska ytligheten som är idag. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-07 20:26 | |
![]() | Teppy: För att? | |
| Teppy | 2008-08-07 20:30 | |
![]() | Varför inte? Det är väl underbart att folk vill se snygga ut :) | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-07 20:31 | |
![]() | Så länge folk inte blev dömda efter sitt utseende vore det väl helt okej för då skulle det ju va upp till var och en. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-07 20:32 | |
![]() | Teppy: Det är väl inte samma sak? | |