Spelrum
Giraffen19
Krokodilen2
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 627

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mouche - Administratör2008-08-09 09:15
Antal inlägg: 24193

Fler sådana berättelser tack =))

Mouche

-Beautiful- - Ej medlem längre2008-08-09 09:53
Antal inlägg: 37

hahaha superbra start på dagen......=)
mer sånt Come_play.......dagen är räddad

nina733 - Ej medlem längre2008-08-09 10:00
Antal inlägg: 4346

Instämmer =))

zmiley2008-08-09 10:49
Antal inlägg: 2170

Lysande CP!!!

hotcold2008-08-09 10:52
Antal inlägg: 316

Skitkul läsning!! Mera....

Vita loafers - Ej medlem längre2008-08-09 10:57
Antal inlägg: 201

CP: Vad tycker du om utvecklingen att många i den nya generationen unga hårdrockare kör 80-talsretrostuket med killsmink och permanentat hår? Tycker man ser 80-talskids överallt i sthlm.
Börjar du nostalgiskt nynna på Living on a prayer, eller är det bara Metal up your ass som gäller för dig?

901252008-08-09 11:29
Antal inlägg: 79

OM det är metal med nitbälte och lädermundering, varför kan det då inte vara metal med Paraply ;-)

"Metal or No Metal at all. Whimps and Posers leave the hall!"

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-09 11:37
Antal inlägg: 9141

www.youtube.com/watc...Iq AVm5R_vM

Ser ni något paraply i den här videon eller?! Nä, just det, FUKK OF!!!11

lellemor2008-08-09 11:39
Antal inlägg: 341

Du har inte haft en tanke på att bli en novellskrivare istället. Du har en talang tycker jag. Fast då kanske vi inte får le med jämna mellanrum här.

lellemor2008-08-09 11:41

Killen hade ju kunnat köpt sig ett svart paraply,fast han hade nog blivit påtvingad den av sin mamma

_Candid - Ej medlem längre2008-08-09 12:17
Antal inlägg: 2602

Hahahha, du är en utmärkt story-teller Robban :D Blev glad av att läsa det :P Om han hade valt ett svart paraply som lellemor säger hade det ju inte sett lika malplacerat ut =)

TazzRat2008-08-09 12:39
Antal inlägg: 268

Fast en del i hela metalkulturen ÄR ju just det att dom rätt fullständigt skiter i om dom "inte riktigt passar mallen", oavsett vilken mall. §:o) Därför jag älskar dom så innerligt! Hårdrockare är godhjärtade, öppna, välkomnande, hjälpsamma, omtänksamma m m, m m, o FRAMFÖRALLT helt ointresserade av vad omvärlden tycker o tänker om dom! Kan dom bli bättre människor? §:oD

901252008-08-09 12:55
Antal inlägg: 79

Rob Halford införde ju piska och läder till standardmallen inom metalen. Varför skulle då ett paraply vara så spektakulärt för en metlare.. :)

lellemor2008-08-09 13:38

jo om den är röd gul o blå

Come_play - Ej medlem längre2008-08-09 20:15
Antal inlägg: 754

Jag tackar allra ödmjukast för alla glada tillrop. :-)

Svar till Vita Loafers (låter som ett riktigt sunkigt band som inspirerats av Bo Kaspers Orkester, typ): Jag är väl "Metal up the ass" så till vida att jag gillar det lite äldre gardet av hårdrockshjältar. Eller lite och lite... mina favoritgrupper har vid det här laget passerat bäst före-datumet för länge sedan. Band som Judas Priest, tidiga Scorpions, Saxon, Purple och alla dess avkomlingar, Manowar *asg*, Motööörhead, Helloween und so weither stod högt i kurs när jag var ett på gränsen till paranoia ängsligt tonårsas.

Störst kärlek kände jag emellertid för de fina grabbarna i den engelska musikensemblen med det kittlande namnet Iron Maiden. Under åren 1982-1988 kan man utan att överdriva särskilt mycket säga att jag var totalt uppslukad av detta band.
Det hela började en vinterdag 1982 när jag tillsammans med ett femtiotal andra fullständigt rabiat idiotiska fjortisar stod och trängdes i en matkö på en högstadieskola. Pekfingerstora morotsbitar ven genom luften medan jag vaggades fram och tillbaka av den pubertetssvettstinkande elevklungan. Jag kände att jag blev lite hård på gylfen när mitt bäckenben gneds mot fina Helénes välutvecklade bakdel.
Då! Då hände något som skulle förändra mitt liv drastiskt, åtminstone för en 5-6 år framåt. Längst fram i den sinnessjuka matkön stod tuffe Tomas (en grabb som hade det lite jobbigt hemma, sas det) och store PK (Patrik Karlsson). Bredvid dem, på golvet utanför matköns avspärrning (en lång träbänk) stod en bergsprängare. Ur denna musikmaskin strömmade nu något som fick mig spärra upp mina båda örongluggar. En domedagsröst förkunnade: "Woe to you, oh Earth and Sea, for the devil sends the beast with wrath, because he knows the time is short..."
Vad ända in i glödheta helvitte är nu detta, tänkte jag samtidigt som en stenhård morotsbit träffade Sara "Lopploella" Lindahl mitt i pannan. Hon blev galen förstås, och stack störttjutande för att hämta klassföreståndare Rolf "Redlös" Redhult.
Jag sket dock i det och fokuserade på det som ljöd ur de tuffa pojkarnas bandspelare. Nu hörde jag ett gitarriff som sände kalla kårar längs min taniga ryggrad. Vilken sataniskt otroligt jäkla apbäst musik detta är alltså, tänkte jag stillsamt. www.youtube.com/watc...mH e6FMs46o

På något sätt lyckade jag luska ut att gruppen hette Ajrån Mejjden, och efter plugget begav jag mig den ärevördiga stormarknaden OBS (där jag för övrigt senare började arbeta och än idag jobbar) för att inhandla ett exemplar av den fantastiska skiva.
Tja, and the rest is history. Åren därpå diggade jag Maiden i stort sett 24 timmar om dygnet. Jag såg dem live åtminstone 15 gånger under 80-talet. Att jag var fullständigt plakatdyngrak (nästan) alla gånger hör liksom inte hit. :-D
Nåväl, det var en rolig tid när man var hårdrockare av guds nåde. Men jag var lite av en töntrocker, ärligt talat. Mitt hår såg inte ut som på Joey Tempest precis. Nä, mitt var flottigt, ovårdat och stripigt. När jag ser fotografier från den tiden kan jag bara helt krasst konstatera att jag såg rent för jävlig ut.

Men som sagt, det var en rolig tid på många sätt. En liten löjlig händelse som har etsat sig fast i mitt minne och som fortfarande kan få mig att drabbas av LOL-konvulsioner är när jag och några andra blöjrockers var och kollade på Saxon i mitten av 80-talet. Stefan "Anton" Antonson var också med, trots att han var en så kallad synthpopare. Så när sångaren Biff Byford skränande frågade oss i publiken: DO WE HAVE ANY DISCOFREAKS HERE TONIGHT, pekade vi naturligtvis på vår vän och skrek AAANTON!
Dagen efter skulle Peter L. berätta om konserten för några tjejer i klassen: "Ja, då sa sångaren DO WE HAVE ANY DISCOFREAKS HERE TONIGHT? Och då skrek hela jävla Isstadion: AAANTON!"

:-)

vita_syrener - Ej medlem längre2008-08-09 20:22
Antal inlägg: 22144

Underbar historia och musik. Tack Robban ;) Puss

Come_play - Ej medlem längre2008-08-09 20:28

:-) Puss puss

mamman - Ej medlem längre2008-08-09 21:33
Antal inlägg: 6379

*A ÄSS GE*

Come_play - Ej medlem längre2008-08-09 21:37