Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 539 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-09 14:53 | |
![]() | alt. lämna in den på serivice. Vilket som nu blir billigast. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-09 14:53 | |
![]() | service | |
| Yazzy | 2008-08-09 14:55 | |
![]() | Dessutom så lägger den plötsligt av också - skärmen blir svart och den startar om av sig självt. Det var så det började gå utför... Funderade på om det kan vara processorn. E Solu - du sa att fler komponenter kan ha gått när minnet förstördes. Vad mer kan det vara? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-09 14:55 | |
![]() | Har du testat starta i felsäkert läge? | |
| Yazzy | 2008-08-09 14:58 | |
![]() | Nattravn - nej - det räcker inte bara med minne för att komma åt mailen - dem måste man hitta på något annat sätt. Genom något sökprogram - eller än bättre, eftersom inget funkar att starta från cd'n längre - genom att sätta disken i en fungerande dator där man kan söka i utforskaren/filhanteraren . En sån dator efterlyses alltså med ljus och lykta..... | |
| Yazzy | 2008-08-09 14:59 | |
![]() | Japp - försökt starta i alla lägen - inget läge funkar utom att låta den starta av sig själv i vanliga läget - som inte heller det funkar annat än för att ta sig in bakom ridåerna till resterna av det som inte avinstallerats. Majoriteten av filerna jag fått ut är antivirussökta - så det BORDE inte vara nåt virus på disken. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-09 15:09 | |
![]() | Du kan alltid ta ut hårddisken, och sen koppla in den i en annan dator (vilken som helst som har IDE-kablar över) och där studera hårddiskinnehållet. Alternativt skicka hårddisken till www.ibas.no och fråga om de kan hitta dina mail. | |
| Yazzy | 2008-08-09 15:15 | |
![]() | Jo men det är ju det som börjar bli Moment 22 här - att jag inte fått tag på nån annan dator som är så pass ny så att den kan se disken..... Förutom en bärbar dator - men de går ju inte att koppla ihop utan specialsladdar. Och nån sån har jag inte. Försökt skapa nätverk mellan dem - men det gick inte eftersom det inte går att skapa ett nätverk på den trasiga disken... Vill helst inte skicka iväg den om det går att lösa på plats. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-09 15:16 | |
![]() | Gå till blocket och leta reda på nån gammal skräpdator som säljes för 200 kr :) koppla in hårddisken i den, och sälj sen skräpdatorn igen. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-09 15:18 | |
![]() | Den här till exempel: www.blocket.se/vi/17...tm ?ca=11_s | |
| Yazzy | 2008-08-09 15:23 | |
![]() | Den verkar läskig... Risken är att jag blir sittande med en femte skräpdator (om jag räknat rätt) som ingen vill ha... Borde försöka bli av med dem jag har.... :-) När jag väl har EN som funkar.... | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-09 15:38 | |
![]() | Hehe ja. Men fråga dig själv om du verkligen behöver din mail? Ibland är det Guds sätt att säga till dig: Ditt liv suger, börja om. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-09 15:39 | |
![]() | Hahaha. Fin symbolism. <3 | |
| Yazzy | 2008-08-09 16:06 | |
![]() | :-) Men en del mail känns verkligen omistliga... Så om någon har fler idéer - eller en dator att låna ut för nån timme - så vore det inte helt fel... | |
| Yazzy | 2008-08-09 16:07 | |
![]() | Annars får jag väl bita i det sura äpplet (nej - inte skaffa Mac) och installera om rubbet.... | |
| mrperfect | 2008-08-09 22:32 | |
![]() | Skräpdator, jag har en som är lite sämre och den funkar skitbra :) Däremot har jag en ACER 2113 notebook som ibland får för sig att låsa upp CPU till 100 %, det är taskmgr.exe som plötsligt ökar, sen efter några minuter så är den sig g själv igen, viruskontroll gjord, inga trojaner finns men lite googlande gjorde att jag misstänker att någon drivrutin kan ha fått spader för t ex grafikkortet, men jag har ingen aning om hur jag byter den drivrutinen :/ | |
| emmylicious | 2008-08-12 00:50 | |
![]() | emmy är i behov av datorhjälp, för ovanlighetens skull. mitt nät har lagt av, kan vara driftstörning, men kan inte ringa isp förrän imorgon, och då kanske det funkar igen. problemet är iaf att min pppoe-anslutning inte ansluter. får felkod 691 (fel lösen, vilket det inte är) ibland, men oftast 718.. har kollat betydelsen på 718 och där står att jag ska vänta eller göra en ny pppoe, vilket inte hjälper. det står även att man kan prova att "reinstall DUN", vad är det? är det installera om nätverkskortet? hur gör jag det i såna fall? | |
| emmylicious | 2008-08-12 00:52 | |
![]() | om någon undrar hur i helvete jag lyckas skriva på beta då, så har jag faktiskt internet i mobilen men det är såå drygt att skriva med den och kostar betydligt mer.. | |
| emmylicious | 2008-08-12 08:56 | |
![]() | hm, reinstall tcp/ip är ju att installera om nätverkskortet.. vad är då dun? | |
| emmylicious | 2008-08-12 09:11 | |
![]() | nåja, det fungerar igen.. | |