Spelrum
Giraffen18
Krokodilen2
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 627

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nattravn - Ej medlem längre2008-08-10 07:58
Antal inlägg: 9141

Klart det är dålig stil om det finns parkering i närheten och man inte har gjort illa sig i bilen. :)

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-10 08:00

Oj, mitt inlägg blev visst lite tokigt. Rättar:

Jag trodde det handlade om bilparkeringar? Om det är en liten håla hon bor i kanske det finns 2 vanliga- och en handikapparkering, och om då de två vanliga är upptagna är det väl skitsamma vem av dem som får cirkulera en stund? ;)

ewaleena - Ej medlem längre2008-08-10 08:17
Antal inlägg: 1977

Om du gjort dig illa i bilen får du knappast h-tillstånd, (möjligen annat stånd men det här ju inte hemma i den här tråden) och det ger dig inte rätt att utnyttja h-rutan..

Jag hade fått för mig att du var en hyvens kille Nattis, men tänkt så fel man kan ha :)

Jankster - Ej medlem längre2008-08-10 09:26
Antal inlägg: 656

Visst, jag har inga problem att respektera handikappsrutorna - jag har ingen bil. Men jag undrar lite över hur de där tillstånden delas ut. Har en arbetskamrat som har nedsatt hörsel på ena örat, vilket har gett denne ett handikappstillstånd.

Det får mig att undra hur lätt dom där tillstånden egentligen delas ut, och hur många av människorna som står med sin lilla lapp och skriker som egentligen behöver det. Och hur många verkligt handikappade som får vänta pga semihandikappade som snott deras p-plats utan egentligt behov av att ha den.

ewaleena - Ej medlem längre2008-08-10 09:30

Det är en annan diskussion, men jag kan hålla med dig om att det för ett antal år sedan delades ut h-tillstånd till nästan vem som helst!
Det är bara att kolla på vilka som får färdtjänst i det här landet. Inte är det bara dom som är för sjuka för att ta sig från ett ställe till ett annat för egen maskin.

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-10 12:52

ewaleena: Jag är elak och äcklig. :)

katalias - Ej medlem längre2008-08-10 13:31
Antal inlägg: 2032

Hm... Delas dom ut så himla lätt? Jag som led länge efter brutet ben och hade jobbigt att gå. Kanske borde ha ansökt om ett, om så tidsbegränsat. Har faktiskt fortfarande rätt ont av att gå.
Hm.

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-08-10 14:09
Antal inlägg: 1161

Mycket märkligt måste jag säga eftersom jag själv är döv på ena örat.
"arbetskamrat som har nedsatt hörsel på ena örat, vilket har gett denne ett handikappstillstånd."
Har aldrig hört talas om det. Handikapptillstånd är till för dem som har nån form av rörelsehinder.

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-08-10 14:12
Antal inlägg: 1161

Vad gäller färdtjänst så tror jag det ofta är missförstånd. Det kan vara till ytan friska men djupt psykiskt sjuka människor som inte kan åka kollektivt.
Visst finns det såna som utnyttjar systemet o lurar sina handläggare.

ewaleena - Ej medlem längre2008-08-10 14:15

Jag jobbar med färdtjänstkunder och ser vilka det är som har färdtjänst, Kolbxbo...och många av dom är inte sjukare än dig och mig :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?