Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 502

Forumkategorier

Användare Inlägg  
zmiley2008-08-11 22:10
Antal inlägg: 2170

Du får väl be forumadmin flytta dig till seriöst innan du blir nedfjantad....

babybaby - Ej medlem längre2008-08-11 22:11
Antal inlägg: 134

Men det är just det zmiley att jag tycker inte allt ska behöva ligga under seriöst bara för att en tråd ska bli respekterad och följas.

trashone - Ej medlem längre2008-08-11 22:12
Antal inlägg: 18678

"Så hamnar fjanttråden i alla trådar...
Men jag slutar bara läsa helt enkelt.
Speciellt på lördagskvällar."

Så jobbigt det måste vara att vara så mycket bättre än andra. Jag borde veta, jag är bäst.

vita_syrener - Ej medlem längre2008-08-11 22:13
Antal inlägg: 22144

*tittar uppåt i tråden* men- det står snack.....Vad är problemet om någon, några, inklusive mig själv skojar till det? Och vad är det som är så uttömmande med den här tråden,mer än att spy galla över oss fjantar som lever i ett annars ansvarsfyllt vardagsliv- törs jag påstå faktiskt...I mitt arbete råder flexibilitet, seriositet, humanism, tolerans..

Metalnymf - Ej medlem längre2008-08-11 22:15
Antal inlägg: 227

Trashone: Med risk för att göra tråden fjantig... men jag som hela tiden trott att JAG är bäst? Påstår du att jag har fel? Hua mig...

babybaby: Förstår din tanke men Sorry if I'm wrong.... men handlar inte forum om sina egna behov... inte minst att uttrycka sina egna åsikter? Kanske blir det fjanterier ibland men å andra sidan behövs det i dessa mörka tider när allt är så seriössst.

Men vad vet jag?

babybaby - Ej medlem längre2008-08-11 22:15

Men snack betyder inte att det ska chattas fröken vita! Hur svårt kan det va att förstå det?
För övrigt så fattar jag inte vad ditt jobb har med det här att göra. Vi är säkert fler som har ansvarsfulla jobb.

babybaby - Ej medlem längre2008-08-11 22:17

Å så börjas det igen....så respektlösa ni är!!

kermis2008-08-11 22:19
Antal inlägg: 1323

det är väl lite jobbigt att man upptäcker en hyfsat ny tråd som man tycker tar upp ett intressant ämne och har en massa att säga om saken men eftersom man inte är inne 24 timmar om dygnet så har man inte hängt med och tråden är redan inne på sin tionde sida, de åtta senaste skrivna under en timme och består enbart av offtopic...

Vissa saker är inte seriösa nog att platsa i "seriöst"-kategorin men ofta vill man väl på riktigt prata om det som tråden handlade om från början? Bara för att man är inne i "snack" måste man väl inte förstöra andras intressen med totalt ovidkommande inlägg?

Silverin - Ej medlem längre2008-08-11 22:19
Antal inlägg: 1760

It's mission impossible babybaby. ;-)

kermis2008-08-11 22:20
Antal inlägg: 1323

det där var menat att stå efter vita_syreners inlägg men nåja...

kaparen - Ej medlem längre2008-08-11 22:22
Antal inlägg: 4805

Du kan ha en liten poäng, babybaby men eftersom du lagt tråden i snack får du nog räkna med att det blir så här och jag har inte räknat men det känns som du själv producerat flest inlägg och därmed ökat chattfaktorn på din egen tråd...

vita_syrener - Ej medlem längre2008-08-11 22:24
Antal inlägg: 22144

Om man stör sig så infernaliskt, varför läser man överhuvudtaget. Och jag förstår att du inte fattar efter som jag snackar om bla. SOL och vanlig empatisk tolerans för andra människor. Om jag läser i en tråd så kommer någon med ett passus, skoj eller inte, varför reta upp sig? Energin kan väl användas på bättre saker, OBS- min åsikt. Varför inte vara mer tillåtande än dömande?

trashone - Ej medlem längre2008-08-11 22:24
Antal inlägg: 18678

Just ang respekt så är jag inte slösaktig med det.

babybaby - Ej medlem längre2008-08-11 22:25

Jag anser inte att det är en chatt kaparen så länge man diskuterar ämnet.
Men när man börjar snacka om hur gullig du är och skickar du över en kopp kaffe (hur nu det går till genom datan)så tycker jag det går över till fjanteri.
Har man öppnat en tråd så är man givetvis med och snackar i den tråden, därav så syns man ofta.

olofj - Ej medlem längre2008-08-11 22:25
Antal inlägg: 35

Haha Kaparen har en poäng.

babybaby - Ej medlem längre2008-08-11 22:27

Jag anser mej nog va tillåtande. Men kan inte ni respektera andra människor som kanske vill diskutera ett ämne utan att larva sig. Ni har ju en fjanttråd och för övrigt har ni två nu eftersom ni kapat en till.

olofj - Ej medlem längre2008-08-11 22:31
Antal inlägg: 35

Risken finns att babybaby tar sig själv på för stort allvar och låter sitt förnuft komma i andra hand. är det några frågor hon vill ha svar på kanske det finns bättre forum som passar om det inte duger med detta betapets chattråd.
Däremot förstår jag din irritation men tror att det blir lite moment 22 med ditt resonemang.. : \

TazzRat2008-08-11 22:33
Antal inlägg: 268

babybaby: Jag har också svårt att förstå. Varför är det så hemskt? Kan du inte bara strunta i oss som fjantar i trådar då? Hoppa över våra tramsinlägg! §;o)

Missförstå mig inte; klart jag förstår att det kan bli jobbigt om topicen blir borttramsad jämt o ständigt, men räta upp ledet igen i såna fall då? "Hörrni, vi tycks ha tappat tråden. ..."

Det är ändå ett forum på en spelsajt. Om du är ute efter ett renodlat tramslöst diskussionsforum finns det säkert såna att hitta på nätet. Verkar som det finns mycket folk här som gillar att "tramsa", men som verkar - i mina ögon - fullt kompetenta att diskutera ändå.

Att det ibland blir mer chat än forum tyder väl mer på att folk här gillar varandra? Tycker det är ett gott tecken. §;o)

Mimikryp2008-08-11 23:12
Antal inlägg: 9057

Jag håller fullständigt med kermis.
Man hittar en intressant tråd som man vill följa, men när man två dagar senare kommer på att man skulle kolla just den tråden består den av 17 sidor trams. Det orkar man inte gå igenom för att leta efter eventuella inlägg som faktiskt har med ämnet att göra. :-(

powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-12 10:15
Antal inlägg: 69

Håller med baby. Så jävla enkelt att säga som vita och andra som menar att man måste räkna med att en tråd som inte ligger i seriöst ska bli shanghajad av fjantarna.
Håll er till era fjanttrådar istället eftersom ni ju menar att vi ickefjantar ska hålla oss borta från eran tråd.
Det blir faktiskt lite tråkigt om man startar en tråd, och efter 7-8 inlägg dyker ni upp och spammar med meningsfulla inlägg av typen: "Är det nån som vill ha äppelkaka", "hallå var är xxx", andra töntiga oneliners och allmän inbördes beundran.

För övrigt så anser jag att vuxna människor en bra bit över 30 inte behöver bete sig som 14åringar på lunarstorm, men det är bara min personliga åsikt...

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?