Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 502 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Shea | 2008-08-14 00:41 | |
![]() | Har bott i Danmark i min ungdom,gick i skolan där i ett år och läste psykologi och kroppslära. Ett underbart land. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-08-14 10:03 | |
![]() | jobbar i köpenhamn | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-08-14 10:29 | |
![]() | Tycker det borde vara varje svensk förunnat att som 14-15-åring en eftermiddag kunna ta sig över till Köpenhamn för att sedan nervöst köpa starköl i ngn ful liten butik och bli idiotfull på ströget. Helst ska man också sätta sig på den väldigt fyllevänliga stora trappan halvvägs ner på ströget utan att vara medveten om att det är rådhuset man sitter och skräpar ner. Kanske spy lite bakom ngn pelare också? För övrigt så är ju Skåne den enda delen av Sverige som faktiskt ligger i Europa. | |
| Drutten_N | 2008-08-14 11:27 | |
![]() | Jag bor i norra Västergötland, så det är ju inte så långt för mig. I sommras var vi Silkeborg, en jättefin stad på Jylland. Min man har en kusin i Helsingborg så förr var vi ofta i Helsingör. När barnen var små var vi på Tivoli och Bakken. Så man kan nog säga att jag varit ganska mycke i Danmark. Oj, jag glömde ju Fanö. Där förlova jag och min man oss för 32 år sen. | |
| egoflickan | 2008-08-14 12:02 | |
![]() | Jag älskar Köpenhamn. Charmig stad med en sydlig känsla. Lite mer "internationellt" som _abc_ uttryckte det tidigare. Var dock längesen jag var där. Senaste danmarkbesöket var bara en mellanlandning till & från tyskland. Jag har även varit i Vordingborg med jobbet. Tog tåget dit & skulle byta på centralen i Köpenhamn. Tåget var försenat & jag missade givetvis det anslutande tåget. Sen var det lite klurigt att hitta nån dansk som jag förstod mig på som kunde hjälpa mig rätt. Svettigt värre kan jag lova men det löste sig till sist :D | |
| shakespear | 2008-08-17 17:23 | |
![]() | jobbar i köpenhamn sedan två år... så jag har varit i danmark vid ett flertal tillfällen :) | |
| Iamx | 2008-08-17 17:41 | |
![]() | Danmark är en ö i Europa, en ö av inskränkthet, oförnuft, och överdriven nationalism. Redan på sjuttonhundratalet kunde den engelske konungens ambassadör rapportera att danskarna inte var som andra europeiska nationaliteter, de var en stam och förhöll sig misstänktsamt mot främmande på samma sätt som vildar men skillnaden var att danskarna inte var vänliga eller ens villiga att släppa in främlingen i gemenskapen. Danskar är bonniga med, har ingen koll på saker och ting och i deras ögon är allt danskt "dejligt" medan allt utländskt betraktas med skepsis. De lider av ett otroligt mindrevärdighetskomplex gentemot sina grannar (alla förutom mot Norge kanske) och måste därför helatiden hacka på tyskar och svenskar och påpeka för svensken/tysken att de minnsan inte skall tro något, de är ju inte danska, utan just utomsocknes. Dessutom har alla danskar förutom en överdriven nationalism en överdriven lokalpatriotism som bara blir jobbig för utlänningen. Har dessvärre varit i danmark allt för många gånger och hoppas slippa återvända dit mer än nödvändigt, vill inte se deras rosa och grisiga ansikten. Usch för danmark! Kan inte Ryssland starta krig mot dem, då slipper vi dem och deras blaskiga pissöl. | |
| Iamx | 2008-08-17 17:42 | |
![]() | dessutom är Köpenhamn Europas mest överskattade stad! | |
| run-marie | 2008-08-17 18:02 | |
![]() | Har varit i Danmark varje år (utom i år) 10 ggr sammanlagt. I vissa delar av landet kan man förstå litegrann, i andra låter det som om dom har gröt i munnen när dom pratar. Överallt i hela landet kan jag inte alls förstår deras siffror när dom säger det, halvfjärs osv helt omöjligt för mig att hänga med vad nåt kostar på danska. Vore lättare om dom hade Euro. Det är iaf ett trevligt folk tycker jag, glada och öppenhjärliga (även om man inte alltid vet vad dom säger) Oftast har vi varit på väg söderut. Tyskland, Österrike, Holland m m. Vi bor norr om Sthlm så det är en bit ner till Skåne för vbf. | |
| run-marie | 2008-08-17 18:08 | |
![]() | Iamx, du har verkligen en riktigt dålig bild av Danmark. Var har du varit och träffat på för människor som har fått en sån negativ uppfattning. Tycker inte alls att danskar gnäller över svenskar, det kanske är vi som är överlägsna i sättet istället? Du behöver ju inte dricka dansk öl om du inte gillar det, det finns ju både tysk, tjeckisk och svensk och även andra länders. Tror du att svenskarna är trevliga mot turister alltid, det tror inte jag, man behöver inte ens vara från ett annat land för att bli behandlad som utomsocknes i Sverige. Alla människor är inte trevliga alltid. Du måste haft extrem otur när du varit i Danmark för vi har iaf alltid blivit trevligt bemötta. Kan det bero på din egen negativa attityd? | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-08-18 02:11 | |
![]() | Jag har iofs stött på danskar på nätet (irc) som vägrat prata engelska med mig eftersom jag är svensk och svenskar får lära sig danska i skolan. | |
| micro113 | 2008-08-18 02:21 | |
![]() | Bor i Sörmland och har varit i Danmark Köpenhamn som vuxen och läger skola på Jylland som barn -- då i Silkeborg. | |
| Drutten_N | 2008-08-18 07:35 | |
![]() | Kanotläger kanske? Det paddlades väldigt mycke kanot där. | |
| micro113 | 2008-08-18 07:50 | |
![]() | Nja - Lägerskola -- vi hade helt enkelt skola en vecka i Danmark, som tack för att min klass i femman ställde upp som försöksklass för ett gäng från Uppsala som forskade i pedagogik. Det innebar att vi elever fick planera våra egna scheman -- och är grunden till dagens skolsystem med att söka information och inte bara bli matad med den. | |
| micro113 | 2008-08-18 07:51 | |
![]() | Vi besökte givetvis Mini zoo och Himmelsberget när vi var där. | |
| Drutten_N | 2008-08-18 08:15 | |
![]() | Ok, jag läste inte ordentligt att det stod lägerskola. Men det är en väldigt fin stad iallafall. Mycke att titta på. | |