Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 324

Forumkategorier

Användare Inlägg  
taru2008-08-13 20:21
Antal inlägg: 286

Fy vad härligt mamman! *L* Barn är då underbara.. (min ligger just nu inne i rummet brevid o ska sova men skriker istället "Johansson!" för full hals.. ingen aning om vart han fått det ifrån, känner ingen med det namnet, men skumt låter det ju). För övrigt var grannens tjej helt underbar också innan hon lärde sig prata Tydligt. Hennes pappa var nämligen sjukskriven o när de gick i affären gick hon runt o meddelade alla "Pappa kuk!" ;p

taru2008-08-13 20:23
Antal inlägg: 286

Just det.. Inte bara barn som säger roliga saker. Grannen på andra sidan, när hon nyligen hade flyttat till Sverige och inte lärt sig svenska till 100% så ville hon bjuda på fika på jobbet.. Dock lyckades hon blanda ihop de två så lika orden fika och fitta och meddelade därmed högljutt att alla skulle komma till matsalen kl 3 så skulle hon bjuda alla på fitta! *asg*

Gariam - Ej medlem längre2008-08-13 20:24
Antal inlägg: 2590

Ja, det är väl en klassiker: "Min mamma jobbar på kukhus och pappa bara knarkar och knarkar" = Mamma sjuksköterska och Pappa sover.

nystan12008-08-13 20:27
Antal inlägg: 3414

En gammal klasskompis till mig är indiska, och hon hade lite svårt att uttala ordet sjuk. Under en redovisning berättade hon för hela klassen att om man har en kukdom måste man åka till kukhus...

Metalnymf - Ej medlem längre2008-08-13 20:28
Antal inlägg: 227

Min underbara systerson som är 4 år häver ur sig saker ibland...
En gång satt vi på bussen i stan och till saken hör att mina systersöner inte bor i en stor stad och åker sällan buss så allt är ju så otroligt spännande...
Det kommer på en kille med långt bockskägg och lite rockig sådär. Min systerson: Titta moster! Där är ju en sån där smutsig gubbe du brukar gilla!
Jag kan lova att det inte fanns en människa på den bussen som inte skrattade...

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-13 20:32
Antal inlägg: 4127

Det är alltid roligare när de har "rätt" än när de ha "fel" ;) ...

Metalnymf - Ej medlem längre2008-08-13 20:32
Antal inlägg: 227

...... hihi

Kajsasson2008-08-13 20:37
Antal inlägg: 51

scen: fullsatt flygplan som just landat och tystnat, min dotter 6 år
- hahaha det killar i snippan , högt och ljudligt.
Många skratt blev det ...

miss_boss2008-08-27 20:50
Antal inlägg: 72

Min lille bror sa att mamma var och pittade i pittstugan.

miss_boss2008-08-27 20:52
Antal inlägg: 72

Har en annan rolig.
På bussen hem en dag så satt det en mamma med en 2-3åring jämte sig. Ungen kunde ju inte sitta still och hade någon leksak i handen. Han tappade denna på golvet och hoppade ner från sätet, ska ta upp leksaken men istället böjer sig ner under mammans kjol och utbrister
- Men mamma varför har du inga trosor på dig
De flesta skrattade gott.

ewaleena - Ej medlem längre2008-08-27 22:42
Antal inlägg: 1977

När min dotter var liten och satt i sin bakvända barnstol i fram så upprepade hon ofta det jag sa när jag körde bil, vilket inte alltid var snälla saker:
"flytta på dig drulle"
"jävla snigel, ur vägen"
"faen att inte folk kan köra bil bättre" osv osv och mitt favortiuttryck var och är, när jag kör bil " jävla kärring"

En dag blev vi stoppade av en kvinnlig polis och naturligtvis hade jag muttrat jävla kärring när jag såg poliserna.. När jag vevat ner rutan och hon lutar sig fram och säger " vilket söt bebis du har" säger ungjä*eln klart, tydligt och högt "jävla kärring"!! Som tur var hade hon humor och frågade om det var någon jag brukade säga ofta i bilen....

Vasterljung2008-08-27 22:53
Antal inlägg: 261

När min dotter var 2-3 år frågade hon: "Har du nåt knark mamma? Självklart gjorde hon det på BVC! Jag fick ett lååångt samtal med barnläkaren den dagen, då jag försökte förklara att hon hade hört det hos gammelmormor, vilket var sant. Min sambo brukade fråga sin mormor om hon hade knark (på skoj)och hon brukade svara: Nej, det var slut på Konsum"...Man ska vara försiktig med vad man skojar om...

Shea2008-08-27 22:59
Antal inlägg: 48

Var hos svärföräldrarna med ungarna och den minste var 2½ år och kunde inte uttala allt så bra,så när mellan pojken och den store pojken började kivas med tusen nålar på varanndras armar...så springer den lille fram till farmor och farfar och skriker:fammo kan vi KUKEN ÅLLAR.........jag höll på att dö.
Sen frågar farmor vad han säger och då upprepar han kuken ållar (naturligtvis skulle det vara tusen nålar),min käre make gapskrattar och jag försöker stammande förklara vad ungen menar.
Idag skrattar vi alla åt det :)

virriga vera2008-08-28 02:19
Antal inlägg: 121

En äldre släkting åkte ofta som barn, buss med sin mormor. En dag sa hon högt och tydligt, - Titta mormor, den tanten har också glömt att raka sig precis som du. Mormodern blev gruveligt generad och steg av vid nästa stopp. Väl hemma övertygade hon ungen att inte snacka om sånt hon såg, istället kunde dom ju snacka om det när dom kom hem. Det gick ungen med på. Nästa gång dom åkte buss hävde hon upp sin ljuva stämma igen, - Mormor mormor titta, den gubben ska vi snacka om när vi kommer hem. Gissa om det dröjde innan mormodern vågade åka buss med henne.

stefanf2008-09-18 18:29
Antal inlägg: 1744

Vår lille Elliot (7 år) har haft lite ont i snoppen emellanåt men det har gått över nu. Ibland nämner han dock fortfarande att det gick bra att kissa, inte ont alls.

Idag började han plötsligt prata om snopproblemet igen och konstaterade att det kan bero på "..en liten grej som sticker ut..", Han fortsatte:
"Och det kan faktiskt göra JÄTTEONT!.." med avrundningen:
"Alfreds pappa har det HELA TIDEN!"

(Alfred heter egentligen något annat och är Elliots klasskamrat)

=))

hemliga anna2008-09-18 19:20
Antal inlägg: 626

jag och en kompis satt och diskutterade politik och nämnde då och då moderaterna.... min son 3,5 år frågade till slut: mamma är moderaterna flickor? jag sa: både flickor och pojkar kan vara moderater. han: är moderaterna djur? ja, svarar jag och skrattar. sedan säger jag nej det är de inte. han: moderaterna är lite konstiga tycker jag.

stefanf2008-09-18 19:21
Antal inlägg: 1744

Är det inte män som är djur..? =)

grönöga - Ej medlem längre2008-09-18 21:35
Antal inlägg: 5570

Jag var på ett stort köpcentrum och hade båda mina döttrar med mig, den yngste då 2 år och den äldste 3 år.
Jag har bägge flickorna i vagnen och knatar runt bland hyllorna och plockar varor när min 3:åring får syn på en afrikansk familj (föräldrar och tre barn) som passerar oss. Jag ser hur hennes ögon blir stora och tänker instinktivt "neeeeej!" och mycket riktigt kommer det - "Mamma titta! Dom är alldeles bruna."

Jag försöker (förtvivlat pedagogisk) förklara för henne om olika folkslag och vilka färger de kan ha. När jag kommer till gult så blir hennes ögon om ännu större och jag kan bara gissa mig till hur hon föreställde sig dessa människors utseende.

Nåja, vi kommer till slutet av gången och jag tror att allt är över, lugnt och fint. Då säger ungen med hög och klar stämma så alla inom 25 meters avstånd kan höra - "Men mamma, dom ser ut som choklad"...

Bergarn12008-09-18 21:59
Antal inlägg: 726

Jag kommer ihåg att min käre far, som var läkare, lärde mig en fräckisramsa när jag va typ 4 år eller nått. Kommer inte riktigt ihåg med det va nått med "jag vill ha många flickor med stora tuttar och mysa hela natten lång osv." eller nått i den stilen.
När de var på konferens med facket gick jag fram till "chefen", som min far stod och pratade med, och sa att jag skulle sjunga en sång för honom. Så drog jag hela visan.
Sjukt skoj :-)

dahlgren_2008-09-18 22:04
Antal inlägg: 733

hahaha söt bergarn :P

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?