Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 525 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grisseknorr | 2008-08-14 20:45 | |
![]() | trashone - Vi får väl hoppas att sånt här INTE händer i alla bedömningssporter.. Dom sporter där mutning förekommer borde plockas bort ifrån OS... | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-08-14 20:46 | |
![]() | Jag förstår inte. han KRÖP ju ALLT vad han bara ORKADE, ju | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-08-14 20:46 | |
![]() | Hjalmar, vilken bit! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-14 20:47 | |
![]() | Felbedömningar jo, ofta. Tål man inte det så får man byta sport. | |
| y not | 2008-08-14 20:47 | |
![]() | "Det klart att särintressen alltid kommer att existera i bedömningssporter. Men de neutrala betraktare jag lyssnade med efteråt gav inte uttryck för att någon hårresande oförrätt hade ägt rum framför ögonen på den svenske förbundskaptenen Leo Mylläri." www.svd.se/sportspel...56 4047.svd | |
| werigo - Ej medlem längre | 2008-08-14 20:48 | |
![]() | Go Ara go. Helt riktigt att lämna hela tillställningen.Kanske det här gör att världen får upp ögonen för det korrupta i brottningen | |
| y not | 2008-08-14 20:48 | |
![]() | griseknorr. I vilka sporter är det tillåtet att muta? | |
| The_Viking | 2008-08-14 20:50 | |
![]() | Det är ju så att domaren dömde att Ara jobbade aktivt för att smita utanför mattan. När sedan Ara hade ena armen utanför mattan, vilket är helt tillåtet, då sa domarna att hela kroppen var utanför, vilket är otillåtet. Om domaren inte dömt så så hade matchen gått till 3:e ronden och Ara hade iaf haft en ärlig chans. Att Ara inte tackade Guldvinnaren Minguzzi har jag full förståelse för då han garanterat visste att han vann över Ara på ett felaktigt beslut och inte gjorde något åt det. Jag tycker Ara gjorde helt rätt! Men om han däremot hade låtit bli att tacka han som blev 2:a hade jag tyckt det var fel. | |
| Elmis | 2008-08-14 20:51 | |
![]() | Ara har en förmåga att bli bortdömd. Undrar varför...kan knappast bara bero på domarna, eller? Måste vara att han är en marginalbrottare. Ligger ofta på gränsen till det tveksamma och på så sätt får domarna emot sig. Kanske... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-14 20:51 | |
![]() | jag hade heller inte gjort något om jag tog guld på tveksamma grunder, who would? | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-14 20:52 | |
![]() | Ett helt rätt agerande av Ara, så hade nog mångar av oss reagerat oxå om vi satsat som han gjort Hur kan man tillåta att ha Mutade dommare i ett OS,, detta enligt andra svenksa brottare som varit med tidigare.. lyssnade på tv att Pelle Svensson haft ett bra förslag om att utse domarna bara 5 minuter innan match alltså inge chans till att kunna mute eller byta poäng med varandra länder emmelan Bitte | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-14 20:52 | |
![]() | Vinna är allt. Stampa på de lägre valörerna och hånskratta. | |
| lsaw | 2008-08-14 20:53 | |
![]() | Pelle Svensson är väl knappast någon auktoriet längre men: www.aftonbladet.se/s...31 02369.ab Han borde nog veta vad han talar om i detta fallet (fast han inte gör det i många andra...) | |
| y not | 2008-08-14 20:53 | |
![]() | Det talas mycket om mutor efter att en "svensk" brottare gjort bort sig och misslyckats. Vad vet man om mutor i OS, finns det någon grund eller är det bara den dåliga svenska förlorarmentaliteten? | |
| The_Viking | 2008-08-14 20:53 | |
![]() | Nu är det ju så att det inte nämnts något om mutade domare. Eller har det? Har jag missat det? | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-08-14 20:54 | |
![]() | Nu kan han byta till UFC i USA där brukar man se ganska säkert vem som vinner iaf. Att gnälla och fara runt som han gjorde vid en förlorad jämn match är ovärdigt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-14 20:55 | |
![]() | Ovärdigt är ett bra ord. | |
| Sote | 2008-08-14 20:55 | |
![]() | Det vr för många konstiga och ändrade domslut i den matchen för att det ska vara ok. Enligt erfarna brottare så är domarna korrumperade och det är allmänt känt inom sporten vilket borde åtgärdas genom en domarlottning precis före match. Att Ara blir förbannad och gör som han gör sedan är förståligt då detta är vad han har satsat på så länge. Då är ett brons som han har fått på detta sätt inget värt utan tvärtom bara en påminnelse om en ojust match. Sedan kan ju många tycka att det inte var snyggt men jag hoppas det skapar en debatt och att det fokuseras på domarnas roll i det hela. Visst domare är mänskliga och kan göra misstag men när det tydligen är så välkänt med korruppta domare då är det på tiden att det kommer fram. | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-14 20:55 | |
![]() | Om du sett på tv sista timmen hade du kunnat se det från sportstudion där Martin Lidberg och Eddie Bengtsson uttalde sig om hur det fungerar i tävlings sammanhang i brottning Bitte | |
| grisseknorr | 2008-08-14 20:56 | |
![]() | Att vissa gnäller att Ara var "fjantig" vid priscermonin som la guldet mitt på mattan förstår jag ej... Är bara bra att någon vågar stå upp emot IOK och visa sitt missnöje!! IOK vet om att brottningen har stora problem med mutor och ständiga regelbyten men dom gör inget åt saken, om IOK tog tag i saken innan OS så skulle knappast detta ha hänt... Alla får givetvis tycka som dom vill men för min del så borde Ara vara guldkandidat till IDROTTSAKADEMINS HEDERSPRIS... | |