Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 17 927 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vulcan | 2007-02-21 01:08 | |
![]() | Här är kanske på sin plats att påpeka att meddelandefunktionen på Betapet naturligtvis inte får användas för att komma med slipprigheter eller rena sexuella förslag till folk man överhuvudtaget inte känner, eftersom som sådant med rätta uppfattas som trakasserier av många människor. Får ni sådant i era mailboxar så anmäl till övervakare eller vår abuse-mail (se under Kontakt). Folk som ägnar sig åt att skicka dylika saker kan som minsta åtgärd räkna med en skarp tillsägelse och grövre grejer lär bli avstängning utan pardon eller rentav kontakt med vederbörandes internetleverantör. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-21 08:09 | |
![]() | Jag har fram till nyligen haft både för- och efternamn synligt på betapet. Men sen spelade jag mot en människa som gav mig hintar om att h*n kollade upp mig på internet, googlade eller kollade på eniro/hitta eller liknande. Då tog jag bort mitt namn. Jag har nämligen innan blivit trackaserad av flera personer i Sverige som ringt mig och hotat mig över arbete som jag gjort på ett företag. En bild på mig kan få mina vänner att hitta mig, men namnet kan få okända att spåra mig. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-02-21 08:42 | |
![]() | spelar det npn roll verkligen...roligare att spela mot en anders andersson än mor fantomen ? :) haha.. det var lustigt. Kvittar ju helt . | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-02-21 09:43 | |
![]() | Det kan vara kul att veta namnet om man spelar/chattar/ eller skriver inlägg mot/till varandra. Annars vet jag inte om jag bryr mej om huruvida jag spelar mot ett namn eller ett alias... Har också haft hela namnet ute, men har nu begränsat det hela lite, men förnamnet finns... Kanske är lättare att med kortare och mer lättsagda nick's än de som har långa och besvärliga....? bara en undran... | |
| bollkoll | 2007-02-21 09:52 | |
![]() | Jag har lagt ut mitt namn men vem vet om det är mitt riktiga? | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-02-21 09:57 | |
![]() | Denna tråd är en hädelse mot allt internet står för! ;) | |
| smurvlan | 2007-02-21 10:15 | |
![]() | Jag tror jag förstår trådskaparen, men samtidigt finns det så grymt många galningar ute i samhället o därmed oxå då på internet så usch inte bra! Även om betapet är ett trevligt ställe där man spelar o har kul finns ju kanske galningar här oxå... | |
| Plink | 2007-02-21 10:18 | |
![]() | det finns galningar precis överallt. har samma anledning som många andra här att inte ge ut mitt namn... | |
| flinger | 2007-02-21 10:48 | |
![]() | Jag har fått min dotter att lova att ALDRIG av någon som helst anledning använda sitt riktiga namn på något forum. Skulle kanske förlora lite i trovärdighet om jag använde mitt... | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-02-21 10:50 | |
![]() | Vad är det för fel på att inte ha sitt riktiga namn? Är väl ingen jävla datingsida det här? | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-02-21 11:04 | |
![]() | "Har träffat min drömtjej, kickilickan här på beta...Dessutom tycker jag det är roligt att åka rulltrappa." Men du har så rätt så Mick :) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-02-21 11:05 | |
![]() | Nej just det Mick E!!! Förresten vad är ditt RIKTIGA namn??? | |
| kickilickan - Ej medlem längre | 2007-02-21 11:17 | |
![]() | Jaa du micke.... där blir t.o.m jag fundersam;-) Dejtingsida?? det e väl klart att det också kan fungera som. Det e ju du å jag ett levande bevis på,,hehe,,,det där får du allt ta tillbaka annars kanske jag inte kommer upp till dej i morgon;-) | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-02-21 11:18 | |
![]() | Ok, tar tillbaka allt va jag sa innan... | |
| smurvlan | 2007-02-21 11:18 | |
![]() | hehe fint inlägg kickilickan =) Men inte är det väl bara på dejtingsidor det finns tokar/galningar | |
| bollkoll | 2007-02-21 11:27 | |
![]() | Jag är galen! Vem annars spela 5-10 abetapetmatcher per dag? | |
| brava | 2007-02-21 18:04 | |
![]() | jag är så galen att jag identifierar mig mer med mitt "nick" än med den vanliga. jag har t o m börjat kalla mig Brava IRL | |
| Miss_jk | 2007-02-21 18:11 | |
![]() | Jag förstår inte riktigt vad det spelar för roll. Det är ju inte så man lär känna någon man spelar mot bara för att dennes riktiga namn står. Bättre att tjöta lite i stället om det är det man är ute efter. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-02-21 18:47 | |
![]() | Oavsett samhällets galningar så handlar det mycket om, som någon nämnde tidigare, att alla har olika stora behov av integritet. Är man medlem i många olika communitys etc och öppen med sitt namn hela tiden går det att spåra hela ens internethistorik och vem vet vad som sparas och hur länge? Internet är ett ganska nytt fenomen och jag tror personligen att man i längden tjänar på att ta det säkra före det osäkra även om det beslutet bara grundar sig i en vag svårdefinierad känsla eller whatever. En mer konkret eller tyngre "ursäkt" än så behövs inte. | |
| Annieel - Ej medlem längre | 2007-04-16 16:50 | |
![]() | Alla kanske inte kan gå ut med sitt riktiga namn av olika skäl . Är väl inget att bry sig om . Det är väl matchen som är skoj . De är väl ingen dejtsajt vad jag förstår i den bemärkningen . Man kanske måste skydda sig mot någon . Eller vill vara anonym . Låt alla välja . Personen kan ju ha råkar illa ut någon gång . Man ska vara aktsam på nätet . Det har jag varit många gånger . | |