Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade47
Mobilspel
Pågående18 918

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tess22008-08-18 19:19
Antal inlägg: 26

Jag minns att jag läst och blivit berörd av det du tidigare skrivit om din historia så jag vill ge dig ett extra varmt grattis! Förstår att du njuter av livet nu och det är ju precis som det ska vara! Underbart!

MissT2008-08-18 21:37
Antal inlägg: 1110

Ja allt jag behöver göra är att lära mig att slappna av. Ska gå på musikbiblioteket i veckan tror jag och kolla.

Tess22008-08-18 21:53
Antal inlägg: 26

Nu vet jag inte om jag tröstar dig eller skrämmer dig med dessa ord, men själv var jag så väldigt orolig när jag väntade mitt första barn. Varje dag tänkte jag att "Undrar om det lever fortfarande..." Jag ägnade en stund åt oro varje dag när jag kom hem från jobbet och landade i soffan. Det har skett sena missfall med nära släktingar och jag trodde att det kanske var något genetiskt...
... Hur som helst: En dag slår det mig att oron ju faktiskt inte kommer att ta slut bara för att barnet är fött. Det är ju då oron verkligen sätter igång! Barn kan ju dö när som helst! Om mitt barn växer upp så är det troligt att jag kommer att oroa mig för mitt barn tills antingen jag eller barnet dör. Ett helt liv av oro!!! Jag bestämde mig då för att det helt enkelt är sådant livet är. Man måste passa på att glädja sig när man kan och inte ta ut problemen i förskott. Efter det njöt jag varje dag av min gravida mage och var bara lycklig att jag fick uppleva storheten i att vara gravid. Det är inte alla som får det!
Nu är du kanske inte orolig på det sättet jag var, men för mig fick det helt enkelt vara nog av oro till slut. Jag njuter av mina barn och om jag förlorar något av dem så hoppas jag finna tröst i att jag fick rå om dem så mycket som jag hann med innan det var dags.

MissT2008-08-18 22:35
Antal inlägg: 1110

Jag önskar bara att jag visste att det skulle gå vägen den här gången så jag med gott samvete kan börja glädjas men jag är rätt att om jag gör det så kommer det gå åt skogen... Ska faktiskt till en psykolog som ska hjälpa mig med min oro. Du har rätt dock man kan inte oroa sig för då får man ett helt liv av oro.

Lill-IT2008-08-18 22:37
Antal inlägg: 31592

MissT Jag är så otroligt glad för din skull och jag håller mina tummar för att allt ska gå bra med både dig och lilltessan:-)
*kramar om*

hemliga anna2008-08-18 22:58
Antal inlägg: 626

tycker nästan att det låter som att den där skivan du försöker hitta skapar mer stress än den stressar av. tror mer på att lyssna på sin favoritmusik. hade en sån där avslappningsskiva.. inget jag rekomenderar. lycka till!!!!

NessaLote2008-08-18 23:09
Antal inlägg: 1502

Vill bara önska er alla med magar (med små eller stora bebbar i) Grattis!

broglo2008-08-18 23:11
Antal inlägg: 116

All heder åt dig MissT! Efter en sådan historia med missfall går det nog inte att gå igenom detta utan att oroa sig... Tänk på att du gör så gott du kan och att du är duktig som tar dig igenom den här perioden!

Utan att egentligen veta så mkt om detta (eller normalt sett tro så mycket på "alternativ medicin") så har jag hört flera säga att akupunktur skall vara mkt effektivt för att slappna av och minska oro. Kanske något att testa?

asastina2008-08-18 23:15
Antal inlägg: 67

LYSSNA PÅ DIN EGEN KROPP. STRUNTA I VAD ANDRA SÄGER/ SKRIVER OM HUR DET SKA VARA/ KÄNNAS. Du vet bäst själv om du bara vågar lita på instinkten som finns gömd där inne bakom vår alltför snabbt utvecklade hjärna. Grattis grattis!!!

uffe6y2008-08-18 23:25
Antal inlägg: 267

Håller tummarna och grattis

Sjuksyrra2008-08-18 23:40
Antal inlägg: 102

Var in på din blogg och läste. Jag blev oerhört tagen måste jag erkänna. Jag hoppas verkligen att allt går som det ska den här gången. Jag vill önska dig all LYCKA i världen. Att få barn är det bästa som finns.

nystan12008-08-18 23:44
Antal inlägg: 3414

Lycka till =)

Basta - Ej medlem längre2008-08-19 00:06
Antal inlägg: 3528

Jag brukar sälla vara allvarlig här på forumet, men jag känner med dig. Jag är far till fyra barn men förlorade dessvärre Isak som borde ha blivit min andra son. Min dåvarande fru ville gärna föda naturligt så vi hamna på abc kliniken på sös. Allt var bra fram tills dess att det dags, barnmorskan med sin trätratt börja se stressad ut jag fatta fortfarande ingenting sen blev det bråttom, vi sprang i kulverten med min fru i en rullstol först då förstod jag att det var allvar. Vi förlorade Isak den dagen.
Jag har fortfarande svårt att svara på frågan.
-Hur många barn har du?
Jag känner att jag sviker Isak var gång jag svarar tre och inte fyra.
Förlåt om jag sänker dig men jag ville bara säga att jag fattar hur mycket man kan sakna ett barn som man aldrig fick ge sin kärlek.

Lycka till från hela mitt hjärta.

Stefan

var med om förlossning där vi förlorade våran Isak, vi

Basta - Ej medlem längre2008-08-19 00:09

Sorry sista raden låg kvar, det är svårt att skriva om.

trashone - Ej medlem längre2008-08-19 00:11
Antal inlägg: 18678

Kram Basta.

Lill-IT2008-08-19 00:16
Antal inlägg: 31592

Hu vad sorgligt Basta..kram från mig med..

trashone - Ej medlem längre2008-08-19 01:25
Antal inlägg: 18678

Stödtråden tog steg rakt åt fel håll visst. Så vill pigga upp de havande med members.shaw.ca/adam...85 1227.jpg Tänk vad skoj ni kommer ha jagandes liten ;)

Basta - Ej medlem längre2008-08-19 01:45

Det var verkligen inte min menig att ge den här tråden en felsväng då jag känner med ts.

angie_hell2008-08-19 02:00
Antal inlägg: 494

Ljudböcker brukar fungera för mig. Man släpper övriga tankar och fokuserar på historien. Även lugn pianomusik får mig att slappna av. Hjälpte jättemycket mot mitt illamående då jag fokuserade på varje ton istället för hur jag mådde.

Dysihopiker2008-08-19 02:20
Antal inlägg: 634

Läste din blogg MissT: GRATTIS och lycka till!

Hittade en länk som kanske skulle vara nått: www.spashop.se/musik.php

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?