Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:05 | |
![]() | Wilsson: "Ska inte ge mig in i debatten mer än detta inlägget, med risk för att då blir jag kallad rasist", undrar varför du tror att det skall hända? Känner du dig missförstådd eller ÄR du en rasist? Det låter så, förlåt: ser ut så när man läser... hoppas att det ÄR ett missförstånd! Fortsätt så där en stund till Wilsson och Teppy, så har ni snart fått den här tråden stängd också! | |
| Porslin - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:06 | |
![]() | Och förhoppningsvis blivit utslängda.... | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:08 | |
![]() | Jag skriver fakta om händelser som hänt...vad är din ursäkt? | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:10 | |
![]() | Jag är så himla tråkig, så jag har inget problem i tvättstugan. Mina grannar och jag sköter oss riktigt bra, vare sig vi ursprungligen är från Boden, Iran eller Kina. Ingen stulen tvätt, alla torkar av filtret i torktumlaren, konstigt? | |
| skrypa | 2008-08-20 16:13 | |
![]() | sv.wikipedia.org/wik..._p arketten | |
| Porslin - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:13 | |
![]() | Vi har inte heller några problem i vår tvättstuga trots olika nationaliteter. Det enda problem vi haft här i fastigheten har varit en svensk kille som på fyllan kastade ut sina balkongmöbler från fjärde våningen. Men jag tror inte han gjorde det för att han är svensk utan för att han fått en felaktig uppfostran. | |
| Teppy | 2008-08-20 16:15 | |
![]() | alltså, hur kan jag vara rasist när jag själv är icke-svensk? Det är faktiskt såhär som tvätt-livet och verkligheten ser ut.. Oj, Teppy lever ju inte i någon verklighet, eller gör hon det? Jag har sett med egna ögon hur många av de utländska (många - inte alla) beter sig nä'r det gäller tvättningen. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:17 | |
![]() | Bra där skrypa... Tänkte precis fråga om wilsson hade hört talas om "råttan i pizzan"... I min tvättstuga är det inga problem heller. Lite för lite tvättmaskiner för mängden folk som skall dela på dem. Så det kan vara svårt att få en tid ibland. Men det är inte något större problem för mig som bara har min egna tvätt att ta hand om :) | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:18 | |
![]() | jag har ju som sagt sett mycket oxo IRL, läs mitt inlägg... men de flesta vill nog blunda för verkligheten.... typiskt svenskt..det kan pågå en våldtäkt mitt på dan som folk ser utan att ngn ingriper.. (har hänt oxo i stockholm för några år sen) | |
| Teppy | 2008-08-20 16:18 | |
![]() | men att någon i en annan tråd kan skriva att jag jobbar som prostituerad, är det okej? | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:19 | |
![]() | Teppy: tydligen...som sagt..rättvisa finns inte... | |
| Lisaa | 2008-08-20 16:19 | |
![]() | Jag tycker att det är självklart att man sätter en lapp om man inte kan använda sin bokade tid från början, typ " kan inte börja förrän 19.00" och då hinner någon annan köra en maskin eller två. Det är ju mest effektivt för alla inblandade, och ingen behöver reta sig på att tvättstugan stor tom fast den är bokad. I några föreningar jag har bott har man kunnat boka de tider man vill och det har funkat smidigt. Det får ju inte vara för många lgh då/tvättstga förstås. Sedan kan jag lätt tänka mig att det är stora problem på vissa håll. Och vi kan väl hålla oss till ämnet tvättstugor i den här tråden, inte vad folk gör eller inte gör upp i sina lägenheter? | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:19 | |
![]() | Kan man inte vara rasist om man inte är svensk? Vad hände med Hitler? Obs! Jag jämför dig inte med honom, jag bara undrar... olika människor beter sig olika bra här i livet, oavsett var de kommer ifrån! Nu ska jag inte låta er stjäla mer av min energi, utan jag skall spela en stund istället.... Krama varandra i tvättstugan! | |
| Teppy | 2008-08-20 16:20 | |
![]() | Ja.. ingen rättvisa varken här eller i tvättstugan. | |
| Teppy | 2008-08-20 16:21 | |
![]() | HAn avskydde ett folkslag, judarna. | |
| nina_nilsson | 2008-08-20 16:21 | |
![]() | Jag var glad varje gång jag tvättade efter någon av mina grannar som kommer från ett annat land för det är fanimej den enda gången det har varit rent i tvättstugan här! Annat är det när Jocke 25 år som precis har flyttat hemifrån går från tvättstugan... Då får man snällt städa innan man tvättar... | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:21 | |
![]() | Varför har "vissa" människor så svårt att ta bort luddet från torktumlar-filtret då efter sig? | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:23 | |
![]() | alfamarie: I detta fallet är det ju svenskarna som blir diskrimenerade i tvättstugorna...skulle svenska bete sig så, blir de varnade och/eller vräkta.. rättvisa finns inte | |
| Porslin - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:25 | |
![]() | I vår tvättstuga har vi principen att den som har tvättstugan och ska använda tumlaren börjar med att ta bort luddet. Så då behöver man inte göra det efter sig. Fast det gör de flesta ändå. Stilig_karl: Vilken fin bild du laddat upp :) | |
| Porslin - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:30 | |
![]() | Wilsson: Var hittar du den uppgiften att svenskar blir varnade/vräkta om de missköter sig i tvättstugan? Är det på samma ställe som det där med potatisodlingen? | |