Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 620 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-08-20 19:12 | |
![]() | mannee00, doping är väl precis det som skapar OS-medaljörer dvs det som skiljer agnar från vetet, man orkar träna mer och får snabbare utveckling. Jag tror att flera av medaljörerna har varit dopade i uppbyggnadsfasen. Flera länder har satt detta i system varav några har åkt fast (tex Ryssland, USA, Grekland). Jag sätter några kronor på att Kina och Jamaica också har haft nytta av vissa preparat. | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-08-20 19:12 | |
![]() | mannee00, doping är väl precis det som skapar OS-medaljörer dvs det som skiljer agnar från vetet, man orkar träna mer och får snabbare utveckling. Jag tror att flera av medaljörerna har varit dopade i uppbyggnadsfasen. Flera länder har satt detta i system varav några har åkt fast (tex Ryssland, USA, Grekland). Jag sätter några kronor på att Kina och Jamaica också har haft nytta av vissa preparat. | |
| Palini | 2008-08-20 19:45 | |
![]() | "De land som har bäst läkare och medel vinner medaljerna" Så typ Jamaica, Etiopien och Kenya har alltså de bästa läkarna och medlen? | |
| Elmis | 2008-08-20 19:47 | |
![]() | :) | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-20 19:53 | |
![]() | "Bla bla bla...tröttsamt ämne. De åker dit, bra, dopningsarbetet fungerar. De som inte åkt dit har inte åkt dit. Jag tänker inte förstöra min glädje för idrott genom ideliga spekulationer." Håller helt med dig här Elmis! Vad som däremot är det stora bekymret är de menlösa avstängingarna. Har du en gång fuskat dig till fysiska fördelar så har du och även om du sluter dopa dig så har du en orättvis grund gentemot de andra när du sen kommer tillbaka. Avslöjar man doping så måste det vara tack och adjö för fortsatt tävlande, annars är hela systemet inne i en ond cirkel och dömt att gå under. | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-08-20 19:54 | |
![]() | Numera noterar jag bara att det blev ett nytt värdsrekord tex på 200 meter idag utan att bli särskilt imponerad av prestationen då jag vet att branschen är nedlusad av prestationshöjande preparat. När man var yngre och ovetande så såg man Carl Lewis och blev förundrad. | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-08-20 19:56 | |
![]() | Palini, du verkar som klippt o skuren för WADA. Sök jobb där vet jag.. | |
| Palini | 2008-08-20 20:03 | |
![]() | Nej, jag ska läsa till läkare i Kenya tror jag. ;) | |
| y not | 2008-08-20 20:20 | |
![]() | Palini du visar upp en förbluffande logik. Eftersom stjärnor är bra redan som barn och stannar kvar och tävlar för sitt land så är det bevis på att det inte används doping. Att länder som Etiopien och Jamaica tar medaljer är också bevis för att dopingpreparat/metoder inte används eftersom det finns så få läkare där, Vad skönt att världen har fått ett OS helt fritt från doping och som dessutom toppas av Världlandet som ju är kända för sin hederlighet och människorespekt på alla områden. | |
| manne00 | 2008-08-20 21:36 | |
![]() | Prestationshöjande preparat och doping är inte samma sak. Tror inte branschen är nedlusad dock så är den knappast fri från ej tillåtna medel. Det finns medel som tex kreatin som skall öka muskelmassan men som finns naturligt i kroppen som testades av vissa av mina konkurrenter på min blygsamma nivå. Antydningar fanns att musklerna blev stelare så jag testade aldrig. Dock så kan kosttillskott ha en pyskologisk effekt. | |
| manne00 | 2008-08-20 21:38 | |
![]() | De sover, äter och sk*ter tränng. Klart att de som pallar med det blir bra. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-20 21:41 | |
![]() | Vad skall annars styra idrott om inte pengar? | |
| DennisPlz | 2008-08-20 21:55 | |
![]() | Varför inte sluta med tramset och istället släppa dopingen fri? OS, VM, EM och SM mm kommer få en helt annan dimension av underhållning. 1) vilka nya rekord kommer slås 2) vilka kommer dö på banan Den dagen, kommer t o m jag bänka mig vid TVn. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-20 21:57 | |
![]() | Det blir som ett slags frivilligt gladiatorspel. | |
| DennisPlz | 2008-08-20 22:02 | |
![]() | tras: jepp, och alla tjänar på det. "Läkemedels"-bolagen, tränarna, TV-bolagen, publiken och utövarna. Ok, dopingkontrollanterna blir arbetslösa, men men... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-20 22:04 | |
![]() | Jag finner jakten och misstänksamheten vara spännande. | |
| DennisPlz | 2008-08-20 22:07 | |
![]() | Att hitta dopingpreparat och dopade idrottare kanske borde vara en OS-gren i sig. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-08-20 22:15 | |
![]() | Att bo i höghöjdshus är ok epo inte, hur kommer det sig? | |
| manne00 | 2008-08-20 22:16 | |
![]() | Fantasin kan flöda men vart går gränsen? Hur skadlig mot kroppen skall idrott få vara? Jag tror idrotten har ett behov att få fler intresserade utan det som behövs är nog at behålla de som redan är intresserade. | |
| manne00 | 2008-08-20 22:17 | |
![]() | Jag tror inte idrotten har behov av att fler intresserade skulle det vara. | |