Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sotfinger | 2008-08-20 18:20 | |
![]() | Wilsson, vi har en lagstiftning i det här landet som ska säkerställa att ingen medborgare ska behöva svälta ihjäl, vare sej man är invandrare eller svensk. Hur det är i Turkiet med just den saken vet jag faktiskt inte. Våra skulder är ganska små jämfört med de skulder som många länder i t ex Afrika har sedan de fått "förmånliga" lån av rika länder i gengäld mot olika handelsavtal som ofta gynnar det rika landet mer. Du häver ur dej en massa skit som om de vore sanningar och sen menar du att det är upp till oss andra att motbevisa dej. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:21 | |
![]() | Det är lite det jag vill få fram, att systemet i Sverige är helt galet med alla dessa bidrag till höger o vänster. Det skänks ju pengar som om det vore jul o skatteåterbäring var dag nästan. En del bidrag borde ju lätt kunna tas bort, anser jag. | |
| Sotfinger | 2008-08-20 18:25 | |
![]() | Jaså, är det DET.... Då föreslår jag att du söker på google efter normbeloppen för understöd. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:28 | |
![]() | ...men med hjälp av den typen av bidrag som jag får, så skapas det faktiskt möjligheter till jobb! Nu håller ju regeringen på att fixa till det och tar bort denna utbildning, och andra så snart måste vi ha arbetskraftsinvandring för att kunna fortsätta att ha verkstäder i Sverige eller också skickar vi all tillverkning till Kina, Turkiet eller andra länder, så kan vi köpa sakerna av dem? Jag vet inte vilka pengar vi ska använda för att köpa dessa saker men det finns ju alltid något bidrag att söka??? | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:28 | |
![]() | oj vad här rensas inlägg..utan att nån tillkännager sig om vad o varför o vem det är... tänk om det kunde vara lite med konsekvens med det ;) googla beloppen för understöd? VET du vilka bidrag jag menade nu? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:28 | |
![]() | Wilsson: Jag antar att du talar om bl.a. socialbidrag, som alla människor kan bli tvungna att gå på om man har otur, och det har de allra flesta full rätt att göra också. Att säga att det är sjukt är en sak (även fast jag personligen inte skulle vilja ha ett sådant samhälle) men jag skulle vilja se hur glad du är den dagen du råkar hamna utanför arbetsmarknaden utan arbetslöshetsersättning och inte har någon hjälp att hitta. Sveriges stadsskulder kan för övrigt inte på något sätt härledas till att viss invandrare går på bidrag. Får gärna motbevisa mig om du kan. Sedan är ett existenminimum inga rikedomar precis | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:29 | |
![]() | Stilig karl: NEJ..jag talar om bidrag generellt världen över till höger o vänster OCH i Sverige... Du antar väldig mycket du... fråga istället | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:29 | |
![]() | bidrag generellt TILL världen från Sverige asså | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:31 | |
![]() | Vad är det för bidrag som ger en mer en existensminimum om man inte jobbar också, är då frågan? Alla har ju rätt till en sådan inkomst oavsett. Är det fel? | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:35 | |
![]() | men herregud Stilig... vad har ditt existensminimum med att göra med att Sverige skickar bidrag till Holländska Antillerna tex? | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:35 | |
![]() | Wilsson, jag antar att du kommer att bli arg som bara den oavset vad någon skriver om nåt och att du kommer ta upp din stackars polare som blev petad härifrån.. Jag antar att ditt liv är MYCKET mer orättvist än alla andras. Sen kommer dina vänner, efter det dom som tänker som du.. Du har en egen lite aura du. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:36 | |
![]() | såpoperan: Du ANTAR mycket du oxo ;) Tyvärr fel...sorry | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:36 | |
![]() | Och Wilsson. Massvis av människor hade kunnat ge dig massvis av svar. Det kanske inte är svaren som är fel utan mottagarens förmåga att förstå dom? | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:37 | |
![]() | såpoperan: Visst e det..visst e det.. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:38 | |
![]() | Stilig: men herregud Stilig... vad har ditt existensminimum med att göra med att Sverige skickar bidrag till Holländska Antillerna tex, eller till andra ställen som inte gynnar oss/dig ett enda dugg? | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:39 | |
![]() | "Varför får inte en svenska lika mycket bidrag i Turkiet som en turk får i Sverige. " Var inte det här en av dina frågeställningar? Jag borde egentligen inte vara här och diskutera, för jag vet inte om det är så och jag orkar inte ta reda på fakta heller... jag är nog bara här för att Wilsson skall få känna sig lite viktig, tror jag! Hoppas att din kväll blir bra, Wilsson, nu får du klara dig utan mig för egentligen struntar jag nog i din frågeställning för jag tror att du har fel så himla ofta! | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:41 | |
![]() | Wilsson: Huvudfrågan var ju: "Varför får inte en svenska lika mycket bidrag i Turkiet som en turk får i Sverige. Kan nån förklara det för mig. I Sverige har vi genom demokratiska val bestämt att här så har man rätt till vissa bidrag. I andra länder är det kanske inte så... För övrigt så tyckte väl du ändå att EU var skit. Kanske är dumt att be dem förändra saker för din räkning då. Eller kan det vara så att du bara tycker att allt som inte är som din drömbild av sverige och svenskhet är skit... Kanske skall starta en egen hemsida om ämnet istället. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:42 | |
![]() | Nu ska vi se här *försöker bena ut* Först var det svenskans bidrag i Turkiet kontra turkens i sverige Hur stor är den orättvisa du syftar på wilson? Det blir lite lättare att svara om du ger oss fakta | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:42 | |
![]() | demokratiska val? jag tror inte ett enda parti har hållt sina vallöften nån gång, dom ändras alltid eller ruckas på. Att lova går bra iaf | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:44 | |
![]() | kaparen: Jag menade att turkar kan komma hit o gapa att dom ska ha bidrag till det o det o få bygga kyrkor hit o dit. Men skulle en svensk/a åka till turkiet o gapa om samma sak så skulle dom få en kula i nacken. DÄR är orättvisan, bl.a | |