Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 666 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2008-08-21 08:55 | |
![]() | Först testa lite psykologi, kanske mera stimulans som jag nämnde ovan. Om det inte funkar är jag nog så blödig att jag skulle stänga in den då folk är på besök. | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-21 09:19 | |
![]() | Som sagt jag har haft en katta som jgorde så här och då bara på mig, jag försökte oxå ursäkta beteendet , men insåg till slut att detta är ohållbart,,, En katt siktar ju dessutom oftast på ögonen och kan då göra väldigt stor skada, Bitte kattägare | |
| Cittran - Ej medlem längre | 2008-08-21 09:20 | |
![]() | Det här är inte alls normalt. Hoppas att din kompis betalar dina sjukvårdskostnader och tar sitt ansvar och avlivar djuret. | |
| Malla13 | 2008-08-21 09:24 | |
![]() | Jag skulle definitivt ha låtit den katten somna in...Något är ju galen med katten och en fara för folk... Bättre att låta den somna in. | |
| raiker | 2008-08-21 09:28 | |
![]() | har haft en katt med samma problem han var helt normal tills vi kastrerade honom o då fick han en knäpp. minns min pappa som skulle gå in i duschen o hade bara kallingar på sig när han råkade passera katten som låg på bänken. utan förvarning hoppade han upp på ryggen precis som ett lejon som ska döda sitt byte. det var riktigt läskigt men det var det sista som Bingo gjorde i det här livet ha det så gott | |
| Mouche - Administratör | 2008-08-21 09:34 | |
![]() | Vad i hela världen har nu mitt Värdskap här att göra med vad jag skrev i mitt inlägg här ovan? Maktfullkomlighet minsann. =) Katteländet skadade le-lou rejält och har tydligen också skadat andra. Avlivning är det enda rätta i min mening. Mina hundar lyder mig, annars har jag ingen glädje eller nytta av dom längre helt enkelt. Jag kan inte ha flera schäferhannar som är potentiellt farliga för andra, springa löst i och utanför mitt hem. Och så till Arne Weise: Jag är ingen direkt hängiven beundrare av honom så Nej tack. =) Mouche | |
| Tess 08 | 2008-08-21 09:39 | |
![]() | väl skrivet mouche! Jag håller med! *knäböjer inför maktfullkomligheten* ;-) | |
| Gladibyxan - Ej medlem längre | 2008-08-21 09:41 | |
![]() | Det verkar värre att döda än att riva så då måste man väl döda den som har dödat om man inte kan ha farliga kvar. Avlivning verkar farligt och dumt. Men säg åt henne på skarpen att hon måste ta ansvar för sin katts beteende gentemot andra. Det är inte katten du skall kritisera utan ägaren. | |
| Pekkis | 2008-08-21 09:43 | |
![]() | Kände en aggrokatt förr, han fick flytta till en stuga i skogen där levde han i harmoni med omgivningen tills han dog. Uppenbarligen har katten en störning, och hör kanske hemma i just en stuga i skogen, om hans mamma inte vill avliva honom. | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-21 09:45 | |
![]() | Ta ansvar för aktten beteende , det är svårt du kan ALDRIG fostra en katt på samma vis som en hund,, och denna gång ben och fötter nästa gång ögonen ,, jag skulle inte vilja vara ägaren till den katten Bitte | |
| Gladibyxan - Ej medlem längre | 2008-08-21 09:48 | |
![]() | Varför ska hon fostra den? Hon kan stänga in den när hon får besök eller låta bli att ta emot besök. Vill hon själv riskera att bli biten och riven är det upp till henne. | |
| Storamamman - Ej medlem längre | 2008-08-21 09:54 | |
![]() | Innan man bara avlivar skall katten kollas upp rent medicinskt så den inte är sjuk på andra sätt än i huvudet. det kan leda till dessa oprovocerade anfall. hade en katt med uvi som gjorde så innan den fick sin behandling. Kan även vara understimulans eller att du på katters språk retat den. jag står på kattens sida. skall man säga att man skall avliva en människa om denna slåss. | |
| Tess 08 | 2008-08-21 10:01 | |
![]() | Nej, men så är det lättare (oftast) att förklara och "bestraffa" en människa som slåss än en katt... Vill tjejen ha katten kvar så borde hon låsa in den om hon vill ha besök, vill hon bli skadad är det ju upp till henne. Det är dock ganska svårt att ändra på en katt om den inte har något fysiskt fel. | |
| Storamamman - Ej medlem längre | 2008-08-21 10:02 | |
![]() | man kan ändra beteende på en katt likaväl som en hund. frågan är bara om människa som äger den vill eller är för lat för att göra det. de som inte kan lägga tid på djuren skall inga ha | |
| matss - Ej medlem längre | 2008-08-21 11:05 | |
![]() | "... att du på katters språk retat den..." Jösses. Det var ju som sagt oprovocerat. Det finns inget försvar för ett sånt här beteende hos ett tamdjur, spelar liksom ingen roll vilket "språk" katten väljer att använda. När den oprovocerat klöser ögat ur ett barn nästa gång har du förstås samma förhållning. Nej för mig är det helt klockrent, speciellt som det upprepats. F.ö. är inte djur människor. Djur är djur. | |
| Gladibyxan - Ej medlem längre | 2008-08-21 11:10 | |
![]() | Precis. Därför är det fåfängt att döma djur till samhällstjänst eller döden. Man får döma ägeren som släpper ihop sin ngt speciella katt med barn isf. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-08-21 11:14 | |
![]() | Jag är FÖR avlivning, oavsett beteeende! | |
| Margana | 2008-08-21 11:17 | |
![]() | micro113 - "När katter börjar vakta sitt revir mot andra än katter så är de helt enkelt farliga och skall hållas instängda från andra, eller avlivas. " Att katter vaktar sitt revir mot andra katter är ett helt normalt kattbeteende, ska man avliva alla katter? För övrigt anser även jag att katten bör få somna in efter samråd med veterinär om ev sjukdomar. | |
| tyston12 - Ej medlem längre | 2008-08-21 11:20 | |
![]() | avliva | |
| Storamamman - Ej medlem längre | 2008-08-21 11:33 | |
![]() | matss: Till dig säger jag bara att då skall man väl resonera lika vad det gäller dödsstraff i sverige. En fånge som släpps o upprepar dådet måste ju avlivas. Den har ju på människans språk lyckats blivit retad och hoppat på någon. Djur talar inte men de har olika signaler som de kan tolka. Lukter, rörelser osv. Kan hända att just denna gången kanske någon katt som varit på den som blev attackerad och har en doft på sig. Detta kan ha retat katten. Ett utfall garanterar inte att katten är sinnessjuk och bör avlivas. Däremot kan man utreda vad som utlöste detta utfall. Och vara vaksam under en tid för att kunna vara beredd om det händer igen. | |