Spelrum
Giraffen47
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 666

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pensionären2008-08-22 14:04
Antal inlägg: 258

Lite stavfel kom med

blue_moon2008-08-22 16:04
Antal inlägg: 9713

Din dagliga omtanke betyder nog allra mest! Men en upplevelse som kan få din mamma att känna sig lite lyxig är väl inte helt fel. Vad tror du om en ansiktsbehandling med diskret make up, en god parfym, en skön taktil massagebehandling eller rentav en helkroppshealing?

annaanderss2008-08-22 16:27
Antal inlägg: 118

En minnesbok tycker jag lät jätte bra! Annars är mitt förslag att göra ett "collage" (heter det så?) av bilder som påminner om lyckligare tider som hon kan ha och titta på oavsett om hon är hemma eller på sjukhus. Antingen scanna in bilder i datorn och göra i ett bild program eller helt enkelt sätta foton som du klippt i lite roliga former på en hårdare pappskiva eller i en ram.

Hoppas att allt går bra för din mamma!

Tess22008-08-22 17:57
Antal inlägg: 26

Att ta henne med på en utflykt till ett ställe som hon själv väljer på en helg framöver.

Miss_jk2008-08-22 18:41
Antal inlägg: 8941

En upplevelse av något slag ihop med dom hon står närmast, sedan som avslutning något sådant som nämnts, som t.ex. en "minnesbok" med fotografier, minnen och tankar, och så ett fotografi på familjen.

Några sidor för upplevelser:
www.liveit.se/?WT.te...;W T.srch=1
www.boxexperience.co...1Q od1HNFjw
upplevelsepresent.se/

Stort Lycka Till! Hoppas det blir en oförglömlig dag för både dig och din kära mamma!

Margana2008-08-22 19:14
Antal inlägg: 826

ge henne en upplevelse tillsammans med dig...ni kan ju åka nånstans tillsammans över en helg eller så...behöver ju inte vara nåt överflådigt...bara att ni får en hel helg tillsammans

Margana2008-08-22 19:15
Antal inlägg: 826

många gånger är inte de dyraste presenterna de bästa....

mammastos2008-08-22 19:22
Antal inlägg: 38

när min mamma fyllde 40 gav jag henne ett bildspel. Det var kort från hennes födsel och tills nu, och vi barn var också med. hennes liv fram tills nu istort sett. med hennes favorit låt off course...

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-08-22 20:58
Antal inlägg: 3298

Tack alla för jättefina tips! Jag tror jag ska ta och plocka ihop en korg med lite allt möjligt som skulle få henne glad. Lite lyxsaker, lite fina kort som hon vill ha, lite pyssel av barnen, kanske nån film att ha då hon är låg, kanske nån bok för när hon känner sig pigg... osv. Ni har gett så bra tips så jag ska nyttja dom, och sedan slå celofan runt denna korg och lämna över. Just nu är hon lite för orkeslös för att orka göra något har jag insett...

... och tack för alla fina ord om min mamma. Det är inte över förrän det är över! Jag bestämmer att hon ska bli frisk och fylla både 60, 70 och 80 och gärna 90 och 100 med :-) Vi börjar dock med 59 nästa vecka!

marie_1402008-08-22 21:42
Antal inlägg: 122

Vet du??? - barnen är det rikaste hon har. Ge något där ni är tillsammans.... Inga prylar - bara gemenskap. DET blir hon gladast över. Hon har nog värderat om livet.... och ser till mindre matriella ting. Sköt om henne, var med henne... osv osv... Kram !!!

ebbasbarn2008-08-22 21:57
Antal inlägg: 1

En iPod! Det ska jag ge min mamma när hon fyller 89 år den 1 september. Lägg till en fin ingravering - jag lovar att hon blir glad!
Kerstin

mammamu - Ej medlem längre2008-08-22 21:58
Antal inlägg: 1286

När min mamma fyllde 60 så designade jag en ring åt henne hos en liten guldsmed, det var skitkul och blev i slutänden inte så dyrt.. Jag tog alla 25 förlovningsringar och lämnade in som skrotguld;)
Haha närå, inga förlovningsringar men en massa ringar som jag tydligen tyckte att det var kul att spendera pengar på för hundra år sen som jag hade noll intresse av då jag inte använder sådana smycken längre..
det blev en jättefin ring i hamrat guld med en diamant i som hon använder dagligen och är himla glad i:) Personlig present som bara hon har:)

imw2008-08-22 22:02
Antal inlägg: 188

Skriv ner dina positiva minnen, som många redan har sagt, och läs det högt för henne när ni träffas på tu man hand.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?