Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 493 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-30 00:39 | |
![]() | Min man och jag har inte upplevt några positiva effekter alls av spikmattan. Vår sjukgymnast tror inte heller att den kan lindra våra problem. Jag tror att om man tror att man mår bättre av att ha en sten i fickan eller bära ett armband av koppar, så mår man bättre. Önskar att jag hade pratat med henne och provlegat en spikmatta, innan vi kastade ut ca 600 spänn på den. Sällan vi går på mirakelreklam men nu gjorde vi tyvärr det. | |
| pion ekrot | 2009-03-30 00:41 | |
![]() | Ska vi byta? Du kan få en tavla eller nåt så kan jag få spikmattan. :) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-30 00:44 | |
![]() | Pion, skulle så gärna det :) En fiskande snusmumrik eller nåt...Sonen i Umeå har bett att få låna mattan, för att kolla om den är bra för honom. Om han ratar den, ska du få den :) | |
| pion ekrot | 2009-03-30 00:46 | |
![]() | Underbart - en deal! :) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-30 00:48 | |
![]() | Japp - lovar! Yttertyget går att tvätta också, så den blir fräsch. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-03-30 00:49 | |
![]() | Mommes, vad trist! Nu var det ju så tokigt att det var en läkare som rekommenderade mattan åt mig. Hon kunde inte hänvisa till någon forskning eller annan medicinsk "bevisning" men sade att alla hennes patienter som haft liknande sömnstörningar och som hade provat spikmatta har blivit hjälpta. Tydligen var det en bunt. Är det så att alla dessa verkligen inbillar sig? Alltså är mottagliga för någon slags placeboeffekt? Eller ÄR de verkligen hjälpta? Fattar inte varför de skulle ljuga. Eller varför denna läkare skulle ljuga för mig. Blir så irriterad! Hur ska det kännas när man får en "positiv effekt"? Vad missar jag? | |
| pion ekrot | 2009-03-30 00:50 | |
![]() | Super, då får vi se vad sonen säger först... jag utlovar en snusmumrik. :) | |
| pion ekrot | 2009-03-30 00:52 | |
![]() | katalias: Kan det inte bara vara så att folk är olika? Det skulle vara roligt att veta mer om spikmattans historik och ursprungliga sammanhang, f.ö. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-03-30 00:58 | |
![]() | Finns massor att läsa på nätet, vilket jag har gjort. Inte mycket kritisk info, dock. Mest lovsånger. Har i o f s inte letat efter kritik. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-03-30 01:00 | |
![]() | Nä, bara att svälja besvikelsen och hitta andra sätt att somna på. *slänger iväg spikmattan, drar av magnetarmbanden, häller ut johannesörtteet och letar fram sömnpillren* | |
| pion ekrot | 2009-03-30 01:01 | |
![]() | Har du någon bra länk sparad? Annars kollar jag gärna själv också, tänkte bara om du vet om någon någorlunda seriös. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-30 01:06 | |
![]() | Katalias, jag tror att vid lindrigare besvär med muskelsmärta, behov av ökad blodgenomströmning och svårigheter att koppla av (kroniska spänningstillstånd?), så kan mattan vara bra. Väldigt tråkigt att du inte har några positiva erfarenheter efter 6 veckor. Undrar om din läkare har hört av fler missnöjda? Vi kände oss som hopplösa fall och det är vi nog också :) Har allvarligare besvär med ryggen, är opererade båda två och sjukgymnasten trodde, som sagt, att spikmattan inte kunde ge något utom en stunds avkoppling, man kan inte göra så mycket annat än att koncentrera sig på piggarna och på att ligga still. Pion, mattan ligger redan i bilen tillsammans med sonens födelsedagspresent :) Vi ska dit på fredag och sen igen den 7 april, få se vad han säger då. | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-30 06:59 | |
![]() | Jag ligger på ett tunt , tunt tyg typ ett urtvättat lakan , då funkar det som bäst för mig på spikmattan,, Bitte | |
| y not | 2009-03-30 07:08 | |
![]() | kunde inte somna igår, låg en halvtimma på fruns matta och somnade sen direkt. Om det var för att jag var en halvimme tröttare eller ej kan jag ju inte veta men andra gåbngen jag gjorde så och med samma lyckade resultat. För övrigt är placebo alldeles för underskattat. | |
| Snoosy | 2009-03-30 07:36 | |
![]() | Blev avslappnad ett tag. Säkert bra för de som har tillfälligt ont. Men inte för mig med diskbråck.. | |
| matildeH | 2009-03-30 08:04 | |
![]() | Jag har haft min några månader och ligger på den varje kväll. I början var effekten riktigt bra, blev så där behagligt trött som man kan bli efter ett rejält träningspass. För min rygg är mattan bra när jag känner mig sliten i ryggen med mycket spända muskler och knutor. När jag däremot fick riktigt ryggskott och kotor eller nåt hamnat fel, då hjälper inte mattan, så jag förstår att den inte tar på diskbråcket. Det tråkiga jag dock har märkt är att min hud har blivit så härdad, det gör inte ont längre att lägga sig på mattan och jag tycker inte effekten är lika stor längre. | |
| angie_hell | 2009-05-09 01:50 | |
![]() | Har använt min spikmatta varenda dag i typ tre veckor. Jag sover middag en stund på den och när jag vaknar har jag mycket mer energi än vad jag skulle haft om jag inte legat på den tycker om den brännande känslan också känns som ryggen rättas till. Min rygg knäcker inte till lika mycket längre. så jag är väldigt nöjd med mitt inköp. | |
| Ässät | 2009-05-09 09:03 | |
![]() | Nu var det en vecka sen jag låg på min matta sist men ska nog ta fram den och ge den en halvtimme :) Jag tycker nog att det har hjälpt mig lite också faktiskt. | |
| Lilla T | 2009-05-09 09:05 | |
![]() | köp på tradera. | |
| Bitte - Administratör | 2009-05-09 09:29 | |
![]() | Den största hjälpen som jag får är ju just det att kroppen / muskklerna blir så skönt avslappnade och deta i sin tur gör att jag mår bra dä spänningarna släppet Bitte | |