Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 668 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-23 19:54 | |
![]() | Fint tips :) | |
| sejmårr | 2008-08-23 20:03 | |
![]() | Min favorit är blodriska, mycket smaklig, svår att ta fel på. Den "blöder" orange vätska när man bryter itu den, den är spröd att bryta och brukar vara orange/grön-aktig till färgen. Stek den hårt med lite lök och ät på ett knäckemacka. Utsökt! | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-23 20:28 | |
![]() | Den har jag inte smakat... tack för det tipset också :D | |
| imw | 2008-08-23 20:33 | |
![]() | Ja, just blodriskan är läcker! Leta den i granplanteringar. Jag brukar krypa på knäna ibland under grangrenarna och fylla min korg. Läckrast strax innan de fällt ut hatten. De kan också växa i kort gräs där kor betar, men det ska vara fuktigt. | |
| pingvin2007 | 2008-08-23 20:36 | |
![]() | I skogen exakt utanför huset här finns massvis med karl-johan svamp.. jag brukar plocka flera kilo varje år.. säljer det mesta men behåller lite.. se bara till att inte tappa bort den du e ute och plockar svamp med, hände mig förra året :S hehe.. fick leta i två timmar efter varandra.. mobilerna funkar inte så bra i skogen här ute på landet;) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-23 20:40 | |
![]() | Nä, tappa bort varandra vill man inte, speciellt inte efter man har krupit omkring på alla fyra en hel dag i skogen... Tack för tipsen alla :) | |
| sejmårr | 2008-08-23 20:45 | |
![]() | Du menar att man blir sugen på mer är svamp - efter en dag på alla fyra???!! jaa-a, det kanske man blir.. ,men då vill man nog ligga ner! | |
| Bror Gnu - Ej medlem längre | 2008-08-23 20:46 | |
![]() | Ett bra tips är att inte hänga i tramstråden hela natten, då blir det jobbigt att ta sig upp och hinna med morgongymnastiken innan gryningen väntar i svampskogen. Stolt fjällskivling på varma mackor är nog det godaste jag ätit i svampväg vad jag minns. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-23 20:48 | |
![]() | Tänkte mer om man kommer ifrån varandra om man är ute och plockar svamp med någon. Menade lite att är det något man kanske inte vill efter att varit ute flera timmar och letat svamp är att leta ett par timmar till efter sin vän :) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-23 20:49 | |
![]() | Ah, det kom en bror gnu emellan, var till dig sejmårr. | |