Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 524

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nollan464 - Ej medlem längre2008-08-27 12:33
Antal inlägg: 69

Jag måste säga att det inte bara barn som säger roliga saker. Min svägerska ringde till mig en gång och ville bara tala om att göken gökar utanför fönstret ;-)

Det var första morgonen hon hörde göken den våren. Och var ivrig att tala om detta

alfamarie - Ej medlem längre2008-08-27 12:43
Antal inlägg: 1003

En grupp dagisbarn var på studiebesök på polisstationen. Polisen förevisade "alkometern" och frågade barnen om de visste vad det var.
Ett barn sade: ja, min pappa fick blåsa i en sådan för ett tag sedan!
-Jaha, sade fröken! Vad spännande! Vad hände då?
-Pappa fick följa med polisen till staitonen!

Jag vet inte om det är sant, jag har inte hört historien själv men känner en som påstår sig ha hört den... komiskt men sorgligt om det är sant...

alfamarie - Ej medlem längre2008-08-27 12:43

*stationen*

beaujolais - Ej medlem längre2008-08-27 12:51
Antal inlägg: 338

Miss_jk o -Lala-ja; Opassande saker och roliga saker är kanske inte riktigt synonymt...?

Kan tyvärr inte tillföra något i endera tråden.

beaujolais - Ej medlem längre2008-08-27 12:51
Antal inlägg: 338

*-Lala-la

bomah - Ej medlem längre2008-08-27 12:53
Antal inlägg: 1021

Kommer att tänka på en skojig historia som utspelade sig i våras på ICA Aspudden. Jag var inne och handlade och började lyssna på en konversation mellan en liten kille och hans mormor;

- jag vill ha dom bullarna mormor!
- jaså, varför då?
- för dom är GOA!
- Nej! Du menar GODA, GOA är en stad i Indien...

Fick lite kul åt denna orväxling och gick sen runt med ett fånigt leende en bra stund...

HenkeHink2008-08-27 12:54
Antal inlägg: 1

Efter att ha pratat om läggdagstider hemma och att storebror fick vara uppe längre, sa vår dotter att det inte alls var rättvist, det var "felvist".

Mina snusar går här hemma allmänt under benämningen "usch-usch"

alfamarie - Ej medlem längre2008-08-27 13:07

kackadricka har jag hört en grannes unge säga om sprit

tinagu2008-08-27 13:12
Antal inlägg: 86

När min son var 4 år skulle han åka rollerblades, när han fått på sig alla sina skydd tittar han sig i spegeln och säger;

- Jag är mega snygg.

Snacka om gott självförtroende.

När han sedan var på gatan och skulle åka ville han ju göra som de stora pojkarna, "göra tricks alltså" och det var tydligen svårt att säga så istället säger han;

- Titta jag gör trisk!

bizzzy - Ej medlem längre2008-08-27 13:17
Antal inlägg: 3169

Sonen: Var är alla de småa?
Jag: Va? Vad menar du?
Sonen: Vi är väl i Småland nu?

Skrattade gott åt det. Barn tänker på ett alldeles eget vis.. En annan gång när vi skulle till tyskland med båt så kom kommentaren: När är vi i Sjöbo?

tinagu2008-08-27 13:24
Antal inlägg: 86

För länge sedan var jag praktikant på ett dagis, en dag kom jag dit med smink på mig (det är inte alltid jag sminkar mig) och då säger en liten grabb på 5 år till mig;

- Va har du i ansikte?
- Smink svarar jag.
- Varför då? frågar pojken.
Jag vet inte riktigt vad jag ska svara men svarar tillslut;
- För att bli lite fin.
- Varför blev du inte de då? frågar pojken.
Ja, vad svarar man då??

Visst är barn härliga och framför allt ärliga.

swingmatism2008-08-27 13:34
Antal inlägg: 509

min systerson frågade en joggande kvinna i tights om det var springtrosor hon hade på sig.

uffe6y2008-08-27 18:28
Antal inlägg: 267

Min mamma skulle åka ett gammal lokomotiv här i Uppsala som heter Lenna-Katten med sin sonson på 4 år. När det efter någon timme kommit fram till Lenna så utbrister han besviket,,,men va fan är katten då!!!

Limerick - Ej medlem längre2008-08-27 18:37
Antal inlägg: 4099

När mina barn var små så ägde vi ett hus som låg intill en kyrkogård.
Vi hade pratat mycket med våra pojkar om döden eftersom deras farmor gått bort nyligen.
På våren brukade det jobba rätt mycket säsongsarbetare på kyrkogården och när vi en gång skulle åka i väg så sa min sambo;
"Men herrejösses va folk det är på kyrkogården!"
Då böjde sig vår fyraåringen fram och så sa han;
"JAAAA... och vet du va pappa. Di är döa allihop!"

Gunilla No - Ej medlem längre2008-08-27 18:57
Antal inlägg: 1866

En kollega höll på och hjälpa en gosse att knyta skridskorna. Efter att ha avklarat den ena rätade hon för ett ögonblick på ryggen och grabben utbrister direkt; "Tror du jag är enbent va?"

pepsilove - Ej medlem längre2008-08-27 18:59
Antal inlägg: 33

tinagu - haha! skrattar gott! Var själv praktikant på dagis för några år sen så jag vet hur ärliga de är! Det värsta jag fick höra dock var när jag hade klämt en finne som jag desperat försökt sminka över. Pojken (2 år) tittade på mig en stund, sen pekade han i mitt ansikte och skrek: AJAJ!! :-D

Andra kul ord:
Häst = hästapålle
Höna = kluckpippi
Motorcykel eller moped = motorped

fashionbaby - Ej medlem längre2008-08-27 19:14
Antal inlägg: 1152

En gång när jag baka bullar så va min mamma i köket.. men endå.. så sa jag "men hallå! det här är ju som att bre smör på gammla bilar" O min mamma börja dö garva o skriva upp det. men tja, det är inte första gången hon skriver upp alla sjuka saker jag säger :p

monkkan2008-08-27 19:26
Antal inlägg: 120

En dag på jobbet så frågade en flicka om jag var gift?

ja svarade jag- hon frågade då

- Vilken ring är giftas ringen
- Den har blivit för liten så jag kan inte ha den längre
- varför tar du inte hit den då och lägger den i dock vrån

Ja säg det barn är härliga

chiro2008-08-27 20:14
Antal inlägg: 23

Jag, min syster och hennes son på två år var ute i skogen. Min syster blev kissnödig och satte sig i skogen för att kissa. Sonen som är van att man faktiskt STÅR upp och kissar tyckte det såg väldigt märkligt ut och sa - Haha titta!!! Mamma kissar med stjärten!

Linika2008-08-27 22:00
Antal inlägg: 48

Skaffade akvarium, vilket min dotter stolt berättade för alla hon såg.
Vi har fackis fickar, fackis.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?