Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 547 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Lala-la | 2008-08-29 21:10 | |
![]() | SAMHÖNA... tänkte på.. kan man rulla med det? | |
| gic - Ej medlem längre | 2008-08-29 21:39 | |
![]() | Lalala, med tanke på hur kvinnorna i tråden här degraderar män till åsnor så växer den här idén om SAMHÖNA för mig med! | |
| Tess 08 | 2008-08-29 21:47 | |
![]() | Tänk också på att om du tittar på tex TV ofta så drar den inte mindre ström om du stänger av Stand by-en, då den drar lite mer ström om man måste knäppa på den "från scratch" (stavning?)... Om nu någon fattade detta. Lalalalala... du ska ju inte samhöna utan sälja de ägg du inte äter. De håller sig himla länge och folk är tokiga i "hemägg". | |
| gic - Ej medlem längre | 2008-08-29 21:48 | |
![]() | TarrasFolke, god idé men är det inte det som redan har hänt dom senaste 15 åren? | |
| zmiley | 2008-08-29 21:50 | |
![]() | Jag funderar lite gic.....om du köper råtobak och sedan slutar med rökning och annan överkonsumtion, vad har du då tobaken till? 3:- om dan är ju billigt men blir man mätt? | |
| TarrasFolke - Ej medlem längre | 2008-08-29 21:50 | |
![]() | låt oss invadera norge o ta tillbaka det som engång var vårt- ge oss vår olja tillbaka, hurra | |
| gic - Ej medlem längre | 2008-08-29 21:57 | |
![]() | zmiley, jag önskar att jag blivit av med det där beroendet men har inte kommit dit ännu tyvärr, ligger i min målbild dock. tarrasfolke, hurra hurra hurra! *lol* | |
| Tess 08 | 2008-08-29 21:59 | |
![]() | Tänkte också på det Zmiley.. om man ska dra ner ordentligt på sina kostnader bör man väl sluta med cig, snus och öl/vin? Sen får man sluta gilla dyr mat... Sälja bilen, byta alla glödisar till lågenergilampor, släcka så mycket som möjligt och tända några ljus /(blir lite varmare då också). Tror inte det blir billigare att stöpa sina egna ljus... tänk på kladd, söl och elkostnad om du gör det på spisen... | |
| Gentiana | 2008-08-29 22:05 | |
![]() | Om man slutar äta kött så sparar man massor av kosing, dessutom är man miljövänligare om man inte äter nöt och fläsk. Vilket påminner mig om en gammal sexistisk historia... -Vad är det för likhet mellan män och blandfärs? -De är båda hälften nöt och hälften svin... (Förlåt :-) | |
| gic - Ej medlem längre | 2008-08-29 22:24 | |
![]() | Vill dock tillägga att jag i sig inte ser det som ett problem att belöna sig med en flaska rosa champagne för 2000;- om man känner för det, även om jag själv har slutat dricka alkohol. Jag är bara intresserad av vad ni har för stalltips! :) Pengar är ett verktyg, att jag distansierar mig från dem är av det skälet till att jag distansierar mig så mycket jag kan till den globala handeln som jag anser som orättvis och dessa tips och trix gör att jag kan få mer valmöjligheter till att göra det jag verkligen tycker om. Ser det som en Sport i etisk och moralisk anda för att sedan, när jag hittat dom svaren jag söker, göra det bästa av situationen. | |
| zmiley | 2008-08-29 22:34 | |
![]() | Man kan röka vass och kröka E85. E85 är dessutom betydligt godare än rosa champis. | |
| gubbi | 2008-08-29 22:55 | |
![]() | Jag har raderat ett inlägg som oavsett vad man tycker i frågan uppmuntrar lagbrott. | |
| Tinna | 2008-08-29 23:02 | |
![]() | Jag ska ha en ko på balkongen! :) | |
| gic - Ej medlem längre | 2008-08-29 23:13 | |
![]() | tinna, du, jag med, och jag ska lära honom att fildela! | |
| gubbi | 2008-08-29 23:16 | |
![]() | :) Som sagt, jag sa aldrig att jag var emot konceptet. Det är dock en principsak rent juridiskt för ett forum - därav min radering. | |
| gic - Ej medlem längre | 2008-08-30 01:42 | |
![]() | Ur ett värdefilosofiskt perspektiv så är det intressant, då dehumaniserande värdefilosofi som att skämta om män som Åsnor är ok, att Moderatorer godkänner pajkastning om Haschrökande skateboardåkare och påskrivningar om Nazism mm.. medan fildelning blivit ett överkontroversiellt ämne; Tyder på att Företagen dominerar Tryckfriheten.... att notera då i sammanhanget är att Licens, etymologiskt, och i Latin betyder Frihet. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-08-30 01:57 | |
![]() | Man kan bli vän med gubbi och be honom dela brödet och fisken i lika delar så att det räcker till alla ;) | |
| YamahaJet | 2008-08-30 02:31 | |
![]() | Eller så ökar man sin konkurranskraft på arbetsmarknaden och därmed lön, så man slipper avdela timmar till att baka bröd för att spara sexton kronor i månaden. | |
| gic - Ej medlem längre | 2008-08-30 05:31 | |
![]() | eller så "syntax" för att rättfärdiga min existens och hävda mig inför det faktum att jag existerar trotts det faktum att ingen älskar mig för den jag är och jag måste sätta mig själv på kartan i en utilitaristisk värld som ter sig meningslös... | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-08-30 08:00 | |
![]() | håller med YamahaJet, den tiden du slösar på att baka och springa i skogen och plocka bär hade du kunnat tjäna pengar nog att köpa bröd och sylt som räcker längre än det du bakat, syltat själv. | |