Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 504 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Suds McDuff | 2008-09-01 18:14 | |
![]() | Jaahaa Pluttisen det är kanske så man får göra. Satsa på nån som har hus! | |
| miss_boss | 2008-09-01 18:25 | |
![]() | Bor i lägenhet, men hade jag råd skulle jag bo i hus. Va skönt att ha en egen trädgård och få gå och göra precis vad man vill. Letar billiga hus, men än så länge är de billigt att bo i lägenhet. | |
| Shea | 2008-09-01 18:32 | |
![]() | Bor i hus,är uppväxt i både hus och lägenhet (skilda föräldrar).Har bott i egen lägenhet i 7år innan vi köpte hus.Har bott här nu sen 2001 och trivs förträffligt bra med alla måsten. Nu är det ju förvisso inte SÅ många måsten med ett välskött hus,för när t.ex soptunnan är utdragen (tar ca 30 sek) och gräset klippt (tar ca 1h) så har jag massor med tid över till annat. Inomhus finns det ju inga måsten...om man inte vill måla eller tapetsera...vill säga...men de måstena har man ju isåfall i lägenhet oxå...om man nu vill ha förändringar runt sig. Sen visst saknar jag lägenhet när man skall åka bort längre stunder,känner mig inte speciellt trygg med att lämna huset ensamt..trots goda grannar som hjälper till...så känns det aldrig okej. Vet ej varför? Så jag tror att jag röstar för hus. För friheten i min egen trädgård, en varm sommarkväll, den överväger alla måsten. | |
| -huggo | 2008-09-01 18:38 | |
![]() | Jag har alltid bott i hus utom en period för ca 10 år sen då jag tyckte att alla dessa måsten med hus blev för stort. Vi sålde huset och skaffade en lägenhet, det var nästan som eget hus men ändå inga måsten. Gubben höll på att vandra hål i parketten och jag själv blev alldeles tossig, nu har vi hus igen och jag har utrotat alla rabatter och har istället modell större krukor med blommor i och en granne som kommer med traktor och skottar snön vintertid, samt en gubbe som tydligen älskar att åka gräsklippare, kan det bli bättre? | |
| mrperfect | 2008-09-01 18:39 | |
![]() | det är nyttuígare att bo i hus för här får man naturlig motion av t.ex. målning snickring och snöskottning och dessutom störs man inte av grannar eller jag stör inte grannarna då jag spelar piano kl 00.45 på måndagskvällen. | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2008-09-01 19:08 | |
![]() | Uppvuxen i hus, har bott i olika lägenheter sen jag flyttade hemifrån. Bor numer precis med skogen utanför köksfönstret i ett område med 9 fyrfamiljshus blandat med villor. Egen ingång och inte särdeles lyhört. Perfekt för mig! :) | |
| Magic Wand | 2008-09-01 20:12 | |
![]() | Bor på gård på landet men är den typen som trivs var jag än bor, bara jag har mina nära och kära omkring mig. Skulle dock inte vilja på i ett område med bara stora hyreskomplex men flerfamiljshus går bra. | |
| Tångkrabban | 2008-09-01 23:59 | |
![]() | Bytte blandare i badrummet häromdagen......det var skitjobbigt för det var så svårt att komma åt under min kommod.....sen hade jag inte de delar som behövdes.....det var kväll o alla affärer stängda....arbetet tog flera timmar plus en natt utan vatten. Hade jag bott i lägenhet hade det tagit samma tid som ett telefonsamtal! Men jag älskar ändå mitt hus! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-02 01:16 | |
![]() | Jag har bott på gård på landet (läs urskogen) i snart 30 år. Skulle vara såå lycklig över en lägenhet i stan. Största nackdelen med att bo i hyreshus är grannarna :P Jag gillar verkligen närheten till folk men inte alla ljud dygnet runt. Sen vill jag själv braka lös med typ Metallica ibland, utan att bli polisanmäld :) | |
| le-lou | 2008-09-02 01:27 | |
![]() | hus men vi förlorade varenda budgivning och insåg läget. Köpte lägenhet istället med stoooor balkong och trivs bra. Jag skulle dock trivas bättre utan grannar. | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-09-02 10:19 | |
![]() | Jag har nog tur bor i ett hus där man inte märker sina grannar! Störs inte av någon och förhoppningsvis stör inte vi någon ! Men jag har en idé som jag skulle vilja testa... Jag skulle vilja ha ett hus ute i skogen långt från allmänheten...Ett omodernt hus med vatten i brunnen och endast vedeldning...Vill odla och sen ta vara på det naturen ger...Ha en häst , ko osv....Alltså självförsörjande....Men.. .ingen i familjen vill detta....Det hade varit ett intressant projekt, låt säga ett år...bara för att se hur och i fall att man klarar det.... | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-02 10:25 | |
![]() | Hallå VAKNA. Det vberor väl på var man bor i landet, lätt att bo i villa mitt i staden. Frågan om modernt el ej. Då detta land ännu genomgår en urbanisering så är väl lägenheter i täta bostadsområden så nära stadens centrum (plural) där tjänster och varor utbytes och erbjuds det allra "modernaste" sättet att bo på. Vad som är bäst för människan? Inte vet jag. | |
| nollan464 - Ej medlem längre | 2008-09-02 11:29 | |
![]() | Bor i hus med två lägenheter. Vi äger huset men fick hyresgäst på köpet. HATAR hyresgäst men har inte kunna säga upp henne pga kontraktet förra ägaren skrev. Nu har hon sagt upp sig :-) Så i sista oktober är det tomt där uppe, då skall huset säljas o vi flytta ut på landet. Vill någon köpa :-D | |
| nollan464 - Ej medlem längre | 2008-09-02 11:29 | |
![]() | Jag måste tillägga jag HATAR lägenheter | |
| Tess 08 | 2008-09-02 12:10 | |
![]() | Bodde i lägenhet fram til jag var 5 år. Då byggde mamms och papps hus och vi flyttade dit. Sen flyttade jag hemifrån, skaffade sambo och barn, och bodde i lägenheter (hann väl med tre i alla fall) innan vi köpte hus. Bor nu i ett äldre hus, lagom stort med fint läge och trevliga grannar. Klart det kan va jobbigt att skotta snö eller klippa gräsmattan ibland, men ALDRIG så jobbigt/tråkigt att jag kan tänka mig att sätta mig i lägenhet för att slippa!!! Det enda jag önskar med huset är att jag hade haft lite större gräsmatta... Jag är glad att jag slipper grannar vägg-ivägg, trappuppgångar, gemensam tvättstuga med tvättider, gå en massa trappor upp till lägenheten alternativt ha andra lägenheter ovanpå så man hör allt dom gör, ingen gräsmatta och att inte kunna göra vad man vill i lägenheten... Vi har världens tråkigaste golv i hallen nu, de består av lösa brädor man får balansera på. Vi väntar på att röris (eller hunk-VVS-kille?) ska koppla om lite så vi kan lägga ut golvvärme och fixa till den nya hallen. Nej, kanske inte helt kul, men skulle aaaaaaldrig byta bort detta!!! Så ja, jag idiotförklarar dig... eller nej, jag gör väl inte det då! ;-) Klart man måste få välja själv hur man vill bo!! Du är ju inte ensam om att vilja bo i lägenhet..? Om man tänker på alla lagenheter det finns, menar jag... (du kan få låna min äldsta dotter som tjatar om att flytta till lägenhet...) | |