Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 720

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nemi2008-09-05 23:50
Antal inlägg: 5952

Bergarn1:
tigerbalsam och värme är bra för att lindra träningsvärken. Att få bort den kan du inte utan muskelfibrerna mm måste ju få vila/läka/växa ordentligt innan det funkar ok igen.

Att du ska köra en ordentlige genomkörare igen på en otränad kropp är kanske inte optimalt om du vill undvika smärta i hela kroppen ;)
Jag brukar börja lugnt om jag har haft träningsuppehåll, annars kan jag verkligen inte röra mig utan smärtor på några dagar och det är ju rätt drygt att ha rejält ont om man vill träna varannan dag.

Bergarn12008-09-05 23:57
Antal inlägg: 726

Nemi
Nu är det iallafall gjort! :-) Biceps vart inte så mycket bättre av att träna ben, så nu kan vi räkna bort det.
Det är så sjukt svårt att hålla igen när man vet vad man brukade träna på innan sommarn (5 kg tyngre iofs), sen vill man ju känna sig genomkörd efter ett träningspass oxå. Men jag strechade 15 min, så nu ska vi se om denhär stretchingen ger resultat. Om inte annat så kommer jag in och gnölar här igen om 2 dagar :-P

dahlgren_: Då får du träna på dina massagekunskaper, det är ju jättenyttigt, se det som ett privilegium :-D

mrperfect2008-09-06 00:06
Antal inlägg: 11437

Träningsvärk har jag haft några gånger så att jag inte kunde gå ner för trappor utan att HÄVA mig ner i ledstången. det satt inte i mer än någon dag så jag tycker inte man behöver göra något speciellt förutom att lära sig att anpassa träningsdosen efter kroppens status :)
lite lät massage kanske, och att "jogga ner" efter träningspasset varvat med lätt massage och framför allt streching. men glöm inte att jogga ner, det är ungefär som att låta en TURBObil köra långsamt eller låta den gå på tomgång i en minut innan man stäänger av för att den varma oljan skall kylas något så att den inte koksar.

dahlgren_2008-09-06 00:10
Antal inlägg: 733

bergarn1
Åh, tack! :P

dahlgren_2008-09-06 00:11
Antal inlägg: 733

fast du skulle gnöla av massagen också

uffe6y2008-09-06 00:16
Antal inlägg: 267

träningsvärk är ju muskelfibrer som brister så streching ger ju inte mindre träningsvärk,,,men det är ju aldrig fel att stretcha

mrperfect2008-09-06 00:23
Antal inlägg: 11437

Man ska nog vara försiktig med stretchingen om man har mycket träningsvärk-
Titta jag KUNDE stava rätt :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?