Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 641 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-05 19:03 | |
![]() | Där tror du nog fel Kolbxbo. Redan de gamla aztekerna visste att choklad (eller gudarnas dryck, som det nog betyder) var gott att dricka. Den exakta tillagningsprocessen var okänd, och det vi dricker är bara ungefär vad man skulle få fram om man kokade potatis och drack skyn, istället för att låta dem jäsa som sig bör. Det förstås vem som helst att vi gått miste om något otroligt, med tanke på hur gott choklad smakar även med fel tillagningsprocess. Tack och lov finns det dock forskare som undersökt hur aztekerna förmodligen tillagade drycken, och dessa har börjat experimentera och ta fram riktig dryck som den borde smaka. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-05 19:08 | |
![]() | Här finns lite mer info: www.best-chocolate-r...ol ate.html (Dock är det mesta felaktigt. Bortsett från det som stödjer min hypotes.) | |
| marmotte | 2008-09-05 19:15 | |
![]() | Marabous 86%iga är helt ok, tycker jag - och jag bär ändå på ngtslags televerket/telia-agg mot marabouchoklad. Marabou var länge världens bästa choklad eftersom det inte fanns ngn annan choklad i Sverige =/ | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-05 19:21 | |
![]() | www.dailymail.co.uk/...-b eer.html Där var lite mer.... | |
| Dalkullan | 2008-09-05 19:24 | |
![]() | oeronbarn hade ju skapat drinken Lumumba =) själv brukade jag i min ungdom göra kall oboy med lite renat i...det var mums....en lite billigare Lumumbavariant | |
| Dalkullan | 2008-09-05 19:26 | |
![]() | Lumumba Varm choklad 4-6 cl Cognac eller Brandy Toppa med grädde Garnera med riven choklad | |
| micro113 | 2008-09-05 19:27 | |
![]() | Jag tycker för hög kakaohalt är uräckligt .. smakar beskt. Jag gillar heltklart marabous fuskchocklad -- den godaste som finns, både mörk och ljus. Cloetta är också god. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-09-05 19:30 | |
![]() | Jag åt i stort sett bara Marabou choklad tills insåg att deras kakor i stort sett innehöll fett och socker mestadels. När jag fick smaka en riktig chokladkaka så blev jag fast. Det började med att min son var intolerant mot mjölkprotein. Tack o lov växte det bort. Jag började köpa Michel Cluizel. Dyr men vilken skillnad!! Jag är misstänksam mot all billig choklad. Jag köper Green& Blacks och Sackeus Equale. Mkt prisvärda o smakar mycket choklad! Dessutom är det rörsocker i Equalen. Raffinerat socker nej fy... Är det billigt så kolla ingredienserna...det finns fusk. När det smakar kokosfett, hur mycket kakaosmör tror ni det är i ckokladkakan? | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-09-05 19:36 | |
![]() | Jag kan hålla med om att för hög kakaohalt nästan blir oätlig. Personligen tycker jag 70-75 är bäst. Sen kan man ju undra hur mycket sanning som ligger bakom vissa fabrikats påsåtende om kakaohalten. Jag har testat många sorter. Sen får man inte glömma att det finns flera olika sorter av kakaobönorna. Vissa är svindyra o odlas bara på vissa ställen i världen. | |
| Snurt | 2008-09-05 19:45 | |
![]() | Svar ja , chokladgas. | |
| DennisPlz | 2008-09-05 20:57 | |
![]() | Chokladgas är förbjudet att tillverka, sälja, köpa och inneha enligt Genevekonventionen och samtliga FN:s stadgar. Du är numera på terrorlistan. ..och ja, det jäser snabbare om du är kille. | |
| Dyslekso | 2008-09-05 21:36 | |
![]() | Gillar du inte vår frihet kan du dra till Saudiarabien med din chokladgas, din terrorist! | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-09-05 22:23 | |
![]() | Kan man utvinna gas av choklad? Nåt för miljöbilar? Chokladgasdrivna Volvon, en världsuccé? | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-09-05 22:28 | |
![]() | Vilken uppfinning! | |
| Frularsson | 2008-09-05 22:44 | |
![]() | hehe det roligaste jag läst på länge :D hände mej samma sak när jag skulle hälla ut mer i en mer flaska som hade legat bakom soffan ett bra tag. jag han inte mer en bara lossa försiktigt på korken och den flyger ur minna fingrar och upp i taket. skrek så min dotter började gråta... Vart så otroligt rädd men endå lite skoj :) | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-09-05 22:44 | |
![]() | haha luktar nog bra med | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-09-05 22:45 | |
![]() | haha luktar nog bra med för för ckokladgasen | |
| Nunnelunan | 2008-09-05 23:00 | |
![]() | Jag blev bjuden på "lumpenchoklad" av en manlig kamrat en gång. Det blev mitt farväl till Marabou!!! | |
| mrperfect | 2008-09-06 00:17 | |
![]() | Lindt 85% är standard, ibland sänker jag nivån till 70% | |