Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 5 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 20 015 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| skorpion3 - Ej medlem längre | 2008-09-07 18:26 | |
![]() | nja, partnerbyte lät ju helfarligt:P | |
| brandman29 | 2008-09-07 19:06 | |
![]() | annars kan man ju skoja till det och spela en match spökboll...det borde vara otippat!!!! | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-09-07 19:08 | |
![]() | Spökboll med finklänningar och högklackat... skoj att se på om inte annat :P | |
| Tess 08 | 2008-09-07 19:11 | |
![]() | kubb? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-07 19:13 | |
![]() | Jag vet ngn som hade ett superprogram... *hintar* | |
| skorpion3 - Ej medlem längre | 2008-09-07 19:47 | |
![]() | kubb e kul, men jag vinner ju bara jämt:P Vill inte ha ledsna gäster, höhö | |
| sjutusan | 2008-09-07 19:55 | |
![]() | Bruden kan få ögonbindel och känna på fem av de manliga gästernas lurviga ben, (inklusive brudgummen då) och gissa vem som är hennes blivande. | |
| sjutusan | 2008-09-07 19:55 | |
![]() | Eller valfri kroppsdel, vem är jag att bestämma nivån?? | |
| stefanf | 2008-09-07 20:01 | |
![]() | Grattis skorpion!! :) Jag har själv varit toastmaster på åtskilliga bröllop och andra tillställningar, faktiskt med väldigt lyckade resultat rakt igenom. Vill påstå att min erfarenhet är gedigen. För att verkligen få ett bra bröllop (inte bara med inslag vid middagen utan rakt igenom) så är det allra bästa att ägna mycket tid tillsammans med värdpar (om ni har något sådant) och toastmaster och prata igenom hela dagen. In i minsta detalj - men med fokus på känslor. Det finns många många hänsyn att ta och faktorer som ni själva kommer att värdera. Även om det är ER dag så vill ni givetvis att alla gästerna ska vara en del av upplevelsen och (helst) känna att det var det bästa/finaste bröllop de varit på. :) En skicklig toastmaster kan ställa de rätta frågorna och fånga upp era känslor/behov/önskemål på bästa tänkbara sätt. Optimalt är att toastmastern är mycket väl förberedd och laddad med rätt många tänkbara inslag - MEN samtidigt har fingertoppskänsla att stryka inslag, hänsynslöst om så krävs.. Att vara lyhörd, hålla kontakt med köket/hovmästaren och stämma av tal, sånger och andra inslag så inte maten kallnar eller serveringspersonalen slamrar med avdukning precis när någon håller ett finstämt tal etc. Detta var nu inte riktigt vad du frågade efter - men det är där man måste börja.. :) Hur lekarna/inslagen bäst planeras beror alltså mycket på hur ni är, hur sammansättningen av gäster ser ut, hur ser dagen ut i stort? Hur länge ska festen hålla på? Blir det liveband...? Om ni har en bra toastmaster som ni litar på ska ni ge honom/henne stort förtroende. Bra dock om ni tydligt uttrycker speciella önskemål. Lycka till! (jag har för övrigt en hel del andra tips på lager men det kan vi återkomma till.. När är det dags?) | |
| skorpion3 - Ej medlem längre | 2008-09-07 21:27 | |
![]() | åh, tack för dina råd..Ska samtala med vedbörande imorn bitti, därefter har jag nog fler frågor. 4 Oktober kommer vår vigsel att ske:) | |
| skorpion3 - Ej medlem längre | 2008-09-21 13:09 | |
![]() | Då behöver jag hjälp igen:(. Bordsplaceringen.. Jag sökt på nätet, men hittar inte information om hur en bordsplacering bör ske gällande splittring av gifta par sambor osv. Skall man splittra gifta par? Hur gör man med hela familjer där föräldrarna är gifta och deras barn är med? Någon som vet? | |
| Tess 08 | 2008-09-21 14:22 | |
![]() | Förutom det klassiska där ni och era föräldrar sitter så är det nog lite efter smak... Blanda de som inte känner varandra, men att ändå ha ett känt ansikte vid bordet... Var på ett bröllop där jag och min sambo hamnade vid samma bord, men inte bredviv varandra... mitt emot mig hade jag min kusin, men resten av personerna runt bordet bestod, för mig, okända personer. Detta blev HIMLA LYCKAT då det verkade som om den som gjort placeringen verkligen tänkt till. Varannan dam varannan herre brukar väl vara seden... | |
| ANDERStG | 2008-09-21 15:39 | |
![]() | Gräv fram allt gammalt groll, spruckna relationer och annat smaskigt om gästerna. Gör bordsplaceringen därefter. Festliga sammankomster blir oförglömliga om man får några gamla motsättningar att blossa upp. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-21 15:42 | |
![]() | ANDERStG: oj du vet inte hur nära sanningen du är där... | |
| skorpion3 - Ej medlem längre | 2008-09-21 15:44 | |
![]() | ? | |
| skorpion3 - Ej medlem längre | 2008-09-21 17:04 | |
![]() | Tack anders för ditt råd. Har nu rotat upp lite intressanta storys om ALLA våra inbjudna gäster, :P Kommer bli bli succè ;) | |