Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 818 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Susssen | 2008-09-08 12:41 | |
![]() | Jag hade följt din polare råd. För ca två år sedan köpte jag en gitarr, stålsträngad för 1500. lyckades lära mig alla ackord, det tog bara en jäkla tid. Är du nvis och verkligen vill så tycker jag absolut du ska köra med stål direkt. Lycka till | |
| Snurt | 2008-09-08 12:54 | |
![]() | Och här kan du gå en gratiskurs samt lära dig de vanliga ackorden: www.ullberg.com/gitarrkur s Lärde precis min 7 åriga systerdotter smoke on the water.. =) | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-09-08 13:01 | |
![]() | :-) Precis som när det gäller det mesta i livet så är råd välmenande men har den nackdelen att personen som ger dom utgår ifrån sig själv :-) Nylonsträngade, Stålsträngade och elgitarrer har alla sina för och nackdelar och sedan finns det givetvis för och nackdelar med olika modeller. Även min älskade Gibson Les Paul har nackdelar som att den t.ex. är fördjävligt tung för nån som är så pass liten som jag, och min nacke är smått sned "tack vare" det... :-S En nylonsträngad är mer lättspelad än en stålsträngad, men om din kompis som känner dig bättre än oss rekommenderar en stålsträngad så har han kanske en poäng? Du kanske skulle tycka att en stålsträngad lät "ballare" och att den då är lite knepigare att spela på i början kanske skullle uppvägas av att det kändes roligare än att spela på en nylon?? Annars är en bra elgitarr i många fall mer lättspelad än en nylonsträngad, men då kommer ju nackdelen att du måste ha en förstärkare också... Du måste nog helt enkelt känna in vad som är viktigast för dig och vad som kommer att göra att det känns roligt att spela så att du vill fortsätta. Framför allt åk till en affär och (om du inte kan spela alls) kolla och känn på gitarrerna. Och lyssna inte ett dugg på vad dom i affären rokommenderar ;-) | |
| _abc_ | 2008-09-08 13:13 | |
![]() | little_red: Jag tycker att apan_bollo träffade rätt med sin mening "Det är lätt att tänka 'Jävlar vad jag ska öva. 6h varje dag, fan vad bäst jag ska bli". Jag har tre specifika mainstreamlåtar jag vill lära mig, sedan blir det att lägga upp på youtube när jag bemästrar dessa tre låtar. Sedan en myspace-sida och därefter Idol-audition. Sedan kan jag dö lycklig. Skämt å sido, jag är faktiskt nöjd med "investeringen" i pengar och tid om jag på någon månad lärt mig mina utvalda låtar. Nästa delmål får väl bli att lära sig alla ackord som alla pratar om. Haha, jag vet inte vad jag pratar om, jag vet inte alls vilken tidsuppoffring det skulle ta att lära sig låtarna och ackorden. Men jag är beredd att plinka några timmar om dagen. Tid har jag gott om. Sedan skulle jag få hjälp av polarn med inlärning så jag hade inte tänkt att bara på egen hand ta lektioner via nätsidor. Fastän det är mycket sånt också vad jag förstått. Hade inga tankar på att ta lektioner IRL. Varför träffa folk när man kan sitta själv bakom sin skärm i mjukisar liksom =O. Har hunnit prata med honom igen nu och han ska hänga med till affären med mig och jag har konfronterat honom med stål-problemet. Men han envisas fortfarande med att, som sussen säger, köra stål direkt. Tack för alla tips för övrigt, särskilt snurt, kommer nog kika in den där kursen. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-09-08 13:51 | |
![]() | Jag tror det blir bra oavsett vilken typ av gitarr det blir. Så länge den låter, har tillräckligt många strängar och fungerar. Man har ingen aning i början och om du fortsätter spela kommer du säkert vilja köpa en ny senare och då vet du bättre själv vad du gillar och vad som passar dig. Förväntar mig att sen en sån här video på youtube med dig snart då :) www.youtube.com/watc...-X fnkLdkjo | |
| ledzeplin | 2008-09-08 14:12 | |
![]() | Cort har bra stålsträngade nybörjargitarren för runt 1000lappen, dock tycker jag också att du skall börja med en nylon, min första gitarr var en nylonsträngad levin, kopia på yamaha C45, den gick på 1000:- på musikbörsen! | |
| ledzeplin | 2008-09-08 14:13 | |
![]() | www.musikborsen.se/i...tn o=147011 | |