Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 493 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Baffin_Bay | 2008-09-09 15:07 | |
![]() | Vad duktiga ni är! Själv tycker jag att det är jättejobbigt när folk röker utanför gallerior osv då jag har förkyldningsastma.. Verkligen jättekul att läsa att det är så många som tagit steget och slutat / vill sluta, WAY TO GO ! :D | |
| Teppy | 2008-09-09 15:09 | |
![]() | Grattis! Jag slutade tvärt 5 februari 2004. Inte rökt en enda cigarett sedan dess. Använde heller inget hjälpmedel för att sluta! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-10-22 15:10 | |
![]() | Då var det dags! (=S) Rökt i snart 26 år, nu slutar jag. | |
| kartoffel | 2008-10-22 15:17 | |
![]() | Lycka till grönöga! | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-10-22 15:19 | |
![]() | Själv har jag kommit på mig själv med att konstatera att jag faktiskt har börjat röka. Och jag var en av dem som aldrig rökte i skolan eller under uppväxten, never. Var totalt anti mot rökning. Sedan kom det med festandet i åldern över 25, då och då och ytterst sällan. Sedan träffade jag en flickvän som var rökare. Jag ville hålla henne sällskap på balkongen. Nu köper jag ett paket då och då, när jag är uttråkad eller dricker vin eller så. Vet inte om jag ska sluta tvärt med detta eller inte. Det kanske blir svårare än jag tror. Jag tror jag slutar tvärt... snart! Har inga cigaretter just nu i alla fall men igår var det nattsudd och blev mycket rökande, ett helt paket på en kväll + natt. Dumt. | |
| Miss_jk | 2008-10-22 15:59 | |
![]() | Jag har idag vart rökfri i fem dagar. Har gjort som lollo, tuggat vanliga tuggummin när jag blivit röksugen. Dessvärre har jag vart hemma dessa fem dagar, men imorgon ska jag till jobbet igen... Måste måste måste klara det. Det blir det stora provet imorgon. Klarar jag morgondagen så klarar jag det hela vägen sen. | |
| johndeere | 2008-10-22 16:11 | |
![]() | Har ej rökt sedan jag bestämde mig för att sluta, men varit nära många gånger. Senast i Måndags när jag skulle ta in alla kor och kalvar för vaccinering av blåtunga. Min " lilla" tjur ca 1 ton fick frispel när vi vaccinerade. Dååå ville jag ha en cigg men hade inga hemma och kunde inte åka iväg just då. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-22 16:23 | |
![]() | nattravn- vad hjälper det att titta bakåt? säger du att det är meningslöst att sluta för att man inte gjorde det igår? | |
| tyra | 2008-10-22 16:43 | |
![]() | Hej lycka till vill jag säga dig ,jag har slutat efter41års blossande och fick hjälp av ZYBAN som jag fick av doktorn, har inte haft några problem. Har nu hållt upp i 4 årutan bakslag. Jag håller tummen för dig. | |
| Miss_jk | 2008-10-22 16:44 | |
![]() | Nattravn: Jag började för att jag tyckte att det var coolt helt enkelt. Och sen, när man väl är beroende så finns det tusentals och åter tusentals med ursäkter till att inte sluta. Som sagt så är man ju _beroende_ och det beroendet är definitivt inte lätt att ta sig ur, hur gärna ni ickerökare än vill tro det. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-10-22 16:46 | |
![]() | Jag tror helt enkelt det är karaktär som gäller. Hjälpmedel känns också som ett sätt att frånta sig ansvaret att faktiskt sluta på egen hand. Jag tycker du verkar vara på god väg johndeere. Fortsätt så. | |
| Miss_jk | 2008-10-22 16:48 | |
![]() | Karaktär is the shit. Har man inte den så hjälper inga hjälpmedel i världen tror jag. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-10-22 17:02 | |
![]() | Karaktär i all ära, absolut. Men den här gången är det "på riktigt" så jag har tagit det säkra före det osäkra och shoppat plåster och inhalator på Apoteket. Jag vägrar att misslyckas den här gången! Hellre nicotin i kroppen genom plåster och dyl än en cigg i näven. Visst slutar jag för min egen skull men det som skrämde mig ordentligt och fick mig att ta beslutet (och det som gör att det för mig den här gången är definitivt) är att min dotter på 6 år för ett par dagar sedan sa: "Mamma, när jag blir en mamma så ska jag också dricka kaffe och cigga". Den meningen från henne gav mig hicka. Så nu har jag slutat... | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2008-10-22 17:26 | |
![]() | Heja Grönis, håller varenda tumme på hela kroppen för dig;D | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-10-22 17:27 | |
![]() | Tack Mammamu! =) (det lär behövas... =S) | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2008-10-22 17:30 | |
![]() | Det kommer att gå utmärkt!! Varenda gång du blir röksugen kan du ju försöka se din dotter framför dig när hon ciggar å dricker kaffe.. Du tappar nog lusten då:/ | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-10-22 17:32 | |
![]() | Haha ;P Du e´go du Jenny ;) | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2008-10-22 17:35 | |
![]() | Nej, det här ju hemskt men säkerligen effektivt:/ | |
| realtid | 2008-10-22 18:03 | |
![]() | Jag drömmer om nätterna att jag röker som bara den, men på dagarna är jag inte det minsta röksugen. Det är snart 11 månader sedan jag slutade. | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2008-10-22 18:27 | |
![]() | Jag slutade 23 maj,tjock som en propp men jag stinker inte;D;D | |