Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 87 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| auranita | 2008-09-09 18:53 | |
![]() | Rispåse; har du blindtarmen kvar? Jag hade diverse småkrämpor som barn, som försvann allihop när jag opererade bort blindtarmen. En god väninna hade mycket större krämpor i vuxen ålder, och de försvann också efter blindtarmsoperation. | |
| run-marie | 2008-09-09 19:05 | |
![]() | Ska man åka till akuten och säga, ta bort min blindtarm så kanske jag blir av med alla mina (j-a) kroniska sjukdomar då eller hur går man till väga? Ville faktiskt att dom skulle ta bort den samtidigt som livmodern för 5 år sen, men det ville inte läkaren. Man tar inte bort saker i onödan var svaret. Man lägger sig väl inte direkt på operationsbordet i onödan heller gissar jag? | |
| Bergarn1 | 2008-09-09 19:31 | |
![]() | illiterate: Du har rätt om att andelen botade i cancer är ungefär samma som innan forskningen satte igång. Levnadsåren har dock ökat lite smått. Men att lägga ner forskningen om cancer för att forskarna inte kan hitta ett universellt botemedel är kanske inte riktigt rätt väg att gå :-P Dessutom har forskningen om cancer gett stor inblick i basala mekanismer i cellen, vilket kan användas inom all typ av forskning. (grundforskning) Många diagnoser behöver inte tyda på en inkompetent läkare utan kan också tyda på en väldigt sjuk människa eller en ofullständig forskning innom området. auranita: Det finns ingenting som länkar blindtarmen med t ex artros forskningsmässigt. Dock finns det siffror som talar för att placebo effekten är som allra störst vid operationer. Om man tror att man ska må bättre så finns det chans att man gör det :-) (förr i tiden skar man av en nerv vi hjärtat för att sänka blodtrycket, vilket fungerade. När man gjorde en kontroll, med operation och allt, utan att skära av nerven, hade det exakt samma effekt på blodtrycket) | |
| rispåse | 2008-09-09 20:42 | |
![]() | Jo, jag har blindtarmen kvar o alla andra sladdar oxå... Jag har svårt att tro att jag skulle bli frisk av att ta ut en av dom! Det skulle vara bättre om det syntes på utsidan alla dessa krämpor för då slapp man förklara för omgivningen hela tiden...Man kanske skulle dra ett bandage runt midjan eller nåt. | |
| brava | 2008-09-09 20:43 | |
![]() | "Ta bara kriget mot cancern t ex, som är totalt förlorat trots att det pågått i ett halv sekel, och utkämpats av mänsklighetens främsta hjärnor, mot ej levande molekyler." konstig benämning på något organiskt som trots allt växer och delar sig och sprider sig - även om det inte är liv i strikt biologisk bemärkelse - kanske vävnad passar bättre... hm sorry men jag hakar upp mig på vissa grejer. För min del tror jag inte att Cancerns gåta blir löst förrän man hittar en ny biologisk princip i paritet med upptäckten av DNA, med tanke på att man vet så otroligt lite om hur celldifferentieringen går till och för att cancer bl a definieras av att cellerna är just odifferentierade. | |
| rispåse | 2008-09-09 20:44 | |
![]() | Gud så fina termer ni slänger er med. Jag måste säga att jag fattar ingenting.. | |
| brava | 2008-09-09 20:48 | |
![]() | äh det va bara ille som skrev nåt jag störde mig på | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-09 20:52 | |
![]() | Jag störde mig också lite på det jag skrev. Men det finns ingen redigerafunktion :( | |
| rispåse | 2008-09-09 20:54 | |
![]() | Nämen det är säkert bra, bara jag fattar vad ni menar...(; | |