Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 431 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess_80 | 2008-09-11 18:19 | |
![]() | Jag var i grekland och jobbade som guide då för ett stort charterbolag. Kom till servicekontoret efter siesta och en av mina kollegor tog mig åt sidan och berätta vad som hänt. När jag började kolla mig ekring så märkte jag att det var nästintill dött på gatorna och alla satt antingen hemma eller i den lokala puben och kolla på nyheterna och grät.... Knappt en månad efter 11 sept. så händer den tragiska olyckan på linateflygplatsen i Italien....jag var lite rädd när säsongen var över i oktober och skulle flyga hem till kalla sverige igen... | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-09-11 20:41 | |
![]() | Jag låg i sängen, lite yrvaken. Jag minns att jag småskrattade lite och sa "det här kommer gå åt helvete". Men det gick ju bra till slut, Afghanistan är demokratiskt och Irak är befriat, snart ska vi nog rädda Iran också. | |
| Tistelmyran - Ej medlem längre | 2008-09-11 21:11 | |
![]() | Ledig och stod och bakade bröd och lyssnade på radion - trodde jag lyssnade på P1:s deckarrecensionsprogram Deadline.. | |
| DennisPlz | 2008-09-11 21:38 | |
![]() | Jag hade precis avslutat ett telefonsamtal med min gode vän Mr Atta med orden "Allah akhbar" när radion avbröt ordinarie sändning pga en olycka vid WTC i NY. Mr Atta har inte svarat på telefon sen dess :S Jag undrar vad han gör idag. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-09-11 21:39 | |
![]() | Den var taskig Dennis, riktigt lågt | |
| elbin1 | 2008-09-11 21:43 | |
![]() | Sjukt nog hade vi teven på och när det andra planet kraschade såg vi det direkt. Det tog ett tag innan man fattade vad det rörde sig om! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-11 21:45 | |
![]() | Det finns redan en tråd om detta vet jag, för jag får en dejavu av att skriva detta: Själv satt jag hemma och åt frukost och såg på TV. Sen gick jag till jobbet efter ett tag. Men jag fick gå hem efter nån timme eftersom vårt huvudkontor inte längre fanns. | |
| DennisPlz | 2008-09-11 21:46 | |
![]() | dudeniro: Lägre än en halv miljon mördade tutsier? Tror inte det. 2500 mördade amerikaner är mycket tyngre, både i kroppsmassa och politiska spel. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-11 21:48 | |
![]() | Man skämtar inte om mördade amerikaner. De slår tillbaka med kärnvapen när de blir arga. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-09-11 21:48 | |
![]() | Jag var i L.A och blev uppringd av ngn från Sverige som sa att jag skulle sätta på TVn. Dom spärrade i princip av hela L.A och det var nästan tomt på gatorna. Var kvar i usa i ungefär 2½ månad och fick hela tiden höra "They did this because they hate our freedom". | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-09-11 21:50 | |
![]() | Jag tycker det var lågt av dig. Det spelar ju ingen roll hur du försöker vrida på det och väga det mot andra dåd. "Din gode vän" som du pratade strax före terrordådet och som du inte hört av sedan dess var alltså en av flygkaparna. Måttligt kul, Denniz. | |
| Peddape | 2008-09-11 21:51 | |
![]() | Jag var hemma, satte på tv´n. Tänkte "vad i halve"! Ropade på farsan och ringde min kompis/granne. Att se andra planet krasha och tornen på tv va ändå sjukt. Inget jag skäms över att minnas. 11 September, Anna Lind, Göteborgskravallerna och Tsunamin är väl de händelser då jag minns vad jag gjorde när jag hörde om dem. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-09-11 21:52 | |
![]() | Det är väl osmakligt att skämta om mördade människor, oavsett vilka de är Ill...?! Det är ju intressant att en del tar sig friheten att göra sig lustiga om mördade amerikaner, samtidigt som vi - ofta med rätta - påpekar den moraliska tveksamheten i USA:s världspolitiska agerande. Det blir lite bristande logik, tycker jag. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-11 21:52 | |
![]() | Jag tycker Dennis inlägg var kul. Hade själv funderat på att skriva något liknande, men måste akta mig för SÄPO ett tag. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-11 21:53 | |
![]() | (Misstänker att de har minst lika svårt att förstå ironi som en genomsnittlig forumläsare) | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-09-11 21:54 | |
![]() | dudeniro, amerikaner har valt sin kongress och president, de bedriver desinningslös slakt på människor världen över. Om vi inte får visa vårt förakt för dem ens med humor, hur föreslår du då att ska göra? Tända ljus och sjunga We Shall Overcome? Visst kan det anses smaklöst att skämta om döda amerikaner, men hela situationen är ganska otäck, så varför inte? Kan Toby Keith så kan Denniz | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-09-11 21:55 | |
![]() | Humor kommer i många former. Vill man göra sig lustig på andras bekostnad så... | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-09-11 21:55 | |
![]() | dudeniro, det vill man | |
| DennisPlz | 2008-09-11 21:56 | |
![]() | Det är bara min sätt att se på det, dudeniro. Det dör varje år fler personer i terrordåd (statssanktionerade och övriga) än vid WTC den 11/9 2001. Problemet med dessa offer är att 1) de blir inte filmade ur 500 olika vinklar när det sker och 2) de har inte en maktfullkomlig och resursallsmäktig regering med ett ogrundat lillebrorskomplex i ryggen. Syns inte, finns inte. | |
| mrperfect | 2008-09-11 21:58 | |
![]() | Var på jobet och hade ingen aning, mina föräldrar däremot hade TVn på och ljudet nerraget, satt och snackade och dom reagerade: Det är ju löjligt va mycket science fiction och katastroffilmer och skit dom visar nuförtiden. 5 minuter senare insåg dom att det var en extrainsatt nyhetssändning... | |