Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 20 076 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bismark | 2008-09-16 15:10 | |
![]() | Micro, kan du säga vart du har läst de, för i gävle-tidningarna har de då inte stått nå om de. Och enligt en kompis till mig, som var på plats och så, så var flickan med på de hela tiden, tills hon "nyktrade" till lite, och då greps hon av panik. Men av hörsägen häromkring gävle, så är hon en tjej som söker mkt uppmärksamhet..Och tydligen ska inte ens Ken varit inblandad.. Men men Vad vet ja, som sagt hörsägen.. | |
| micro113 | 2008-09-16 15:14 | |
![]() | Bismark Du talar om Ken och det sexuella övergreppet -- jag talar om Papa Dee som drog sin hustru i håret. En missuppfattning mellan oss med andra ord. | |
| Humlesurr - Ej medlem längre | 2008-09-16 15:17 | |
![]() | Micro, citera var det står att vittnen INGREP under PÅGÅENDE misshandel! | |
| micro113 | 2008-09-16 15:17 | |
![]() | Humlesurr Jag har inte sagt att jag läst det någonstans -- och precis som du säger så nämns inte vittnesuppgifterna i tidningen. Jag har sagt att vittnena uppgett -- men inte närmare angivit vad jag fått den informationen ifrån. Jag tänker inte heller hänga ut någon källa här. Jag har inte heller sagt att jag tror på det -- utan faktiskt garderat mig med att säga att jag inte vet då jag inte var där. | |
| Bismark | 2008-09-16 15:21 | |
![]() | aa sorry sorry :D | |
| Humlesurr - Ej medlem längre | 2008-09-16 15:21 | |
![]() | Ja, men hur vet du då att vittnena har uppgett det? Du känner alltså vittnen till den här händelsen som vet att någon ingrep under pågående misshandel? | |
| micro113 | 2008-09-16 15:22 | |
![]() | snorklan Det som skrivits är att Ken Ring gripits misstänkt för sexuellt tvång -- och det är sant, därmed inte olagligt att skriva. De har inte skrivit att Ken Ring våldtagit, eller använt sexuellt tvång, utan att han enligt anmälan påstås ha gjort det -- vilket är sant. Den har också idag skrivit att förundersökningen mot honom läggs ner då man inte kunnat styrka brottet - vilket är sant. Tidningen har alltså rapporterat ett händelseförlopp, och inte farit med osanning i syfte att utsätta den utpekade för missaktning. Rent juridiskt är det alltså inte olagligt. | |
| Humlesurr - Ej medlem längre | 2008-09-16 15:22 | |
![]() | "det andra fallet, om hustrumisshandeln, går Papa Dees fru ut i sin blogg och beklagar sig. Hon minns inget av händelsen, men förstår inte varför polisen inte tror på henne istället för på de ögonvittnen som ingrep under pågående misshandel." Då vet du alltså att det finns vittnen som ingrepp under pågående misshandel? | |
| micro113 | 2008-09-16 15:23 | |
![]() | Humlesurr Spelar det någon roll? | |
| micro113 | 2008-09-16 15:25 | |
![]() | Jag vill inte uppge min källa -- och i logikens namn så finns det två sätt för mig att ha fått de uppgifterna, endera har jag läst dem, eller också fått dem berättade för mig. | |
| Bismark | 2008-09-16 15:29 | |
![]() | Enligt de första uppgifterna från Gävlepolisen var Ken först misstänkt för våldtäkt och sexuellt tvång. Det visar sig nu inte vara korrekt. Ken Ring var aldrig misstänkt för våldtäkt, utan endast sexuellt tvång, enligt Gävlepolisen. En misstanke som kvarstår sedan Ken frigavs strax efter klockan tre i natt efter förhör. Fanns i tidningen på Söndag morgonen, Med bild | |
| snorklan | 2008-09-16 15:31 | |
![]() | Haha, jag behöver aldrig svara.. Bismark har koll på allt :) | |
| Bismark | 2008-09-16 15:34 | |
![]() | Bismark försöker hålla koll på allt, men han misslyckas ibland ;D | |
| micro113 | 2008-09-16 15:39 | |
![]() | Återigen -- tidningen har inte publicerat osanningar, utan publicerat de uppgifter som polisen lämnat -- det gör att det rent juridiskt inte är olagligt. Däremot är det pressetiskt tveksamt -- och tidningen kan fällas av PO för den olämpliga publiceringen. Ett fällande av PO kan i sin tur innebära att man rent civilrättsligt får en bra grund för ett skadeståndsmål. Men civilrättsliga mål regleras inte i brottsbalken. | |
| Humlesurr - Ej medlem längre | 2008-09-16 15:39 | |
![]() | Klart det spelar roll Micro..För om det är så att du VET att det verkligen fanns folk som ingrep så är det intressant. Om det bara är något du hört eller läst och då inte i polisförhör eller så är det rätt intressant att du skriver det du gör om artistens fru. TÄNK om det skulle vara så att hon faktiskt gjort sig själv illa. TÄNK om det är som de vittnen som uttalat sig i kvällspressen säger, att de hörde ljud från trappan och när de kom in så såg de hur tjejen LÅG i trapphuset. Det vill säga att de inte såg någon misshandel utan hittade den skadade tjejen. | |
| micro113 | 2008-09-16 15:42 | |
![]() | Humlesurr Det blir alltså mer trovärdigt om jag säger att jag hört från någon som fanns på platsen? Jag kan ju fortfarande inte go i god för det som sagts, eftersom jag själv inte var där -- jag kan bara konstatera att det är den uppgiften som jag fått. | |
| Humlesurr - Ej medlem längre | 2008-09-16 15:44 | |
![]() | Det som blir mest intressant är ju att dessa VITTNEN har vittnesplikt och det kan ju bli kul att höra när de säger att de ingrep i misshandeln. Då först kommer jag att tro på att de verkligen ingrepp. Jag tycker det är så roligt när folk gnäller på tidningar och så vidare men gärna för uppgifterna vidare och gärna ännu längre. | |
| Humlesurr - Ej medlem längre | 2008-09-16 15:47 | |
![]() | Vad gäller Flashback är det i och för sig ännu roligare. Där har folk till och med varit ögonvittnen till brott som det sedan visar sig inte alls ha ägt rum. Eller att de var på plats och hördes av polisen men sedan återfinns inte dessa vare sig i förundersökningen eller i slasken. Än mindre kallas de ju då som vittnen. | |
| micro113 | 2008-09-16 15:50 | |
![]() | Humlesurr Jag har inte fått uppgiften från tidningar -- vilket jag redan klargjort. Ja - eftersom dessa vittnen skall vara hörda inledningsvis, så lär de väl dyka upp också senare i utredningen, om det de säger är sant. Hur som helst så har häktningsframställan inlämnats idag -- så vi får väl se om åklagarens uppgifter räcker till häktning i första hand. | |
| Humlesurr - Ej medlem längre | 2008-09-16 15:51 | |
![]() | Ja, det hoppas jag att de gör. Dyker upp alltså och berättar samma sak som de berättat för dig eller andra. Annars ringer du väl givetvis åklagaren och berättar vad du vet? | |