Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 20 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-09-18 10:56 | |
![]() | Jag tycker att själva ordet "ångest" är väldigt starkt...Jag har inte upplevt ångest någongång, men såklart oro och ängslan..För mej är ångest en så svår och stor känsla.. Kan tänka mej att ångest är då själva känslan "äter upp dej" inifrån ochdu vet inte vart du ska ta vägen..Allt är kaos och du inte kan tänka en abstrakt tanke utan allt är en villervalla inom dej.. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-09-18 11:09 | |
![]() | Det är nog en ganska bra definiering Bennyboll... Eftersom jag kommer från en släkt där alldeles för många släpar runt på detta kan jag inte säga annat än att jag själv verkar må ganska bra jämförelsevis...så jag unnar mig en rad i denna tråd :-) | |
| Zizzi | 2008-09-18 11:20 | |
![]() | Jag försöker se det som så: har man ett problem och det inte går att lösa då är det ingen ide att oroa sig (för min oro löser ju ej problemet) och har man ett problem som går att lösa, ja då är det ju absolut ingen ide att oroa sig. Allt som händer en i livet , positivt som negativt, kan ha en mening. Kanske inte just nu eller detta år eller ens om 5 år, men någonstans i ens framtid kan man säkert se tillbaka och komma ihåg att just det HÄR gjorde att jag nu sysslar med det jag vill, lever med precis den jag vill etc. Så försöker iaf jag hantera livet. | |
| Leopardhonan | 2008-09-18 11:54 | |
![]() | jag har träffat en kille äntligen som verkar stadig, bra och hur go som helst :) jippiiie. (eller man kanske inte ska ropa hej...) ;-) | |
| Sotfinger | 2008-09-18 12:10 | |
![]() | Ångest kan ju definieras på olika sätt. Bennyboll beskrev ett sjukdomstillstånd där ångesten har tagit över tillvaron, så att man egentligen inte kan fungera alls. Man kan också mena en existentiell ångest, som för mig betyder att man i botten vet, att allt detta är förgänglighet, och att de val du gör påverkar ditt och dina närmastes liv på avgörande sätt. Att förlika sej med detta, och ändå vara trygg och nöjd, är väl kanske vad vulcans farfar hade förmågan att göra. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-18 12:11 | |
![]() | Flitiga skribenter i forum verkar inte ha något liv. Det får man nästan ångest av att tänka på. Jag har inte heller något liv typ, med mycket ensamhet, inget jobb, tilltagande värk och rörelsehinder men det känns futtigt jämfört med hur många har det. Jag har en stor trygghet i min existens med släkt och vänner och har förmånen att känna glädje i det jag har för mig. Att vantrivas, vara rädd och ständigt sakna något måste vara en förbannelse. Ett bra sätt att bli olycklig är att ha för stora krav på sig själv och sin omgivning. Fan, gå ut och lev! Ni lever bara en gång. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-18 14:24 | |
![]() | uhm *sväljer kommentar* | |
| gic - Ej medlem längre | 2008-09-18 14:48 | |
![]() | Ångest har alla. Det är en naturlig funktion hos människan för att varna för faror. Ångesthantering är nyckeln till framgång. | |
| mrperfect | 2008-09-18 15:38 | |
![]() | Jag är inte orolig för att förlora jobbet- för jag har inget. Jag är inte orolig för att ekonomin skall gå åt h-te- för det har den redan. Jag är inte orolig för min hälsa- för jag är frisk säger doktorn. Jag har så många intressen så jag behöver aldrig fundera på vad jag skall göra nu! Jag har en del måsten som alla andra men det gör inget, det kunde vara värre. Jag tycker om wienerbröd. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-18 15:40 | |
![]() | mrperfect, jag gillar din stil :) | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-09-18 15:45 | |
![]() | *ler stort* | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-18 15:47 | |
![]() | Urk.. | |
| hotcold | 2008-09-18 15:52 | |
![]() | Jag brukar tänka som mommes när allt känns som värst. Det finns alltid de som har det värre:-) | |
| skogsbär - Ej medlem längre | 2008-09-18 19:08 | |
![]() | Åh, en sån här tråd gillas det stort! Helt i min anda. Kunde säkert räkna upp tusen(tals) trevliga, positiva saker, men om jag nu ska begränsa mig något så här kommer några: - Höstfärgerna i naturen har börjat smyga sig fram. Vackert, så vackert. Kliar rejält i avtryckarfingret (för kameran) nu. - Har börjat på en del av mina, för denna höst planerade, hantverks-projekt. Skapa är bara så kul. - Två rara själar bjuder mig på en resa och heldag i huvudstaden denna kommande helg och det skall bli så trevligt så. - Jag mår bra och mina närmaste mår bra och så länge vi får ha det så, så är jag evigt tacksam. - Har landat i vardagen efter sommarn och semestern och kommit igång med bl.a mina långa skogspromenader och det kan jag rekommendera för alla. Känns gott i kroppen och knoppen. | |
| --Robban-- - Ej medlem längre | 2008-09-18 19:09 | |
![]() | Thailand, om 11 dagar. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-18 19:10 | |
![]() | Om 11 dagar smäller det, festen ;) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-18 19:13 | |
![]() | Går jorden under då igen trash? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-18 19:14 | |
![]() | Nja, det kommer nog till jul. Lagom till julstöket. | |
| Sotfinger | 2008-09-18 19:20 | |
![]() | Okej, jag kan väl vara lite positiv jag med om det kniper. Jag är väldigt tillfreds med mitt arbete, jag bor fint och har mycket rara barn. | |
| Roosita | 2008-09-18 19:29 | |
![]() | Jag är lycklig, för jag gjorde världens godaste fisksoppa idag. Och för att jag och min sambo aldrig har haft det bättre än just nu, plus att vi väntar vårat första barn. Nej jag har nog aldrig varit så här nöjd. | |