Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 20 052 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| --Robban-- - Ej medlem längre | 2008-09-21 09:53 | |
![]() | Ärligt talat har jag helt nyligen lärt mig att man ska separera ljusa och mörka kläder innan man tvättar dem. Inte så konstigt att mina kläder till dags dato alltid haft en lätt grådaskig ton. :-) | |
| Nunnelunan | 2008-09-21 09:59 | |
![]() | Robban: Lycka till. Jag var med en yngre person på Arlanda i våras som skulle flyga inrikes. Han hade bokat på nätet och skulle "bara" köra igenom sitt Minutenkort i några apparater. Efter det vette fan om jag skulle våga flyga (inte på grund av själva flyget, utan proceduren för att komma dit). Kommer troligen att skylla på miljöhänsyn gällande inrikes. Men garanterat att du hittar någon gullig servicepersonal som hjälper till! OBS för personen som jag var med, var det hela busenkelt! | |
| Karlsson_på_ | 2008-09-21 10:01 | |
![]() | Byta däck på bilen, äger man en bil så är man tydligen och blir bemöt som dum i huvudet om man inte kan. | |
| --Robban-- - Ej medlem längre | 2008-09-21 10:12 | |
![]() | Nunnelunan: Tack för uppmuntrande ord. :-) Jag har också bokat på nätet. Jag har en så kallad E-ticket, ingen vanlig biljett i handen således - det gör mig lite nervig, kan man lita på datorerna liksom... :-) Men det ska nog gå bra... :-D | |
| Lisabella | 2008-09-21 10:15 | |
![]() | Hmmm, intressant tråd! När jag var knappt nybliven vuxen kastades jag brutalt ut i livet - helt oförberedd. På mitt livs allra första jobb gick jag upp till lönekontoret när jag upptäckte att mina arbetskamrater fått lön, men inte jag. Hur skulle jag veta att jag förväntades ha ett lönekonto? Och komma till Stockholm från landsorten, och visa sej tuff utanpå när man är mjuk inuti, det är fan i mej inte lätt heller. Då kom det här med att läsa busstidtabeller, direkt på stolpen när folk glor på. Det var ju bara en massa obegripliga siffror! Min erfarenhetsmässiga rivstart har satt djupa spår, och fått till följd att jag ser det som en av mina viktigaste mammaplikter att lära min dotter hur världen ser ut. Hon är 5, kan (teoretiskt) tanka bilen, mängder av trafikregler, koka sylt och baka, hon vet att det är kunden som har rätt att ställa krav på varorna i butiken, hon känner till försäkringsdjungelns övergripande begrepp och en hel del mera. Och jo, jag vet att jag lätt kan klassas om überpräktig i vissa sammanhang. Dock inte alla sammanhang per automatik - jag vill bara poängtera det! Förresten tycker den präktiga delen av mej att Panikmannen får dagens bästa poäng med inlägget "Att göra barn". Puss från mej! | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-09-21 10:27 | |
![]() | Tycker det hör till sunt förnuft att man inte ska mata fåglar utanför fönstret eller på balkongen. De skitar ner fasaderna och de kanske lockar till andra oönskade djur. Då är det bättre att ha maten utanför hyreshuset i nåt träd om nu hyresvärden tillåter detta. Jag håller med om att det är MYCKET som man förväntas veta i dagens förvirrade samhälle. Det tillkommer nya saker o det ändras hit o dit. Tänker då på regler, lagar, försäkringsvillkor, avtalsvillkor mm you name it. | |
| Sotfinger | 2008-09-21 10:27 | |
![]() | Hur man skurar ett golv, rensar ett avlopp, tvättar fönster och byter en elkontakt. Att man måste byta påse i dammsugaren, rensa ev filter i tvättmaskinen och diskmaskinen och rensa hängrännor. Vart man far med avfall. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-09-21 10:29 | |
![]() | Ville bara tillägga. Fåglarna skitar ner fönstrena också. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-09-21 10:32 | |
![]() | Man ska inte vara rädd för att fråga. Att byta elkontakt kan jag tycka man ska överlåta till nån som kan o förstår sig på det elektriska. | |
| --Robban-- - Ej medlem längre | 2008-09-21 10:38 | |
![]() | FÅR man ens byta elkontakt om man inte är legitimerad elektriker? | |
| Tess 08 | 2008-09-21 10:45 | |
![]() | Ja, Robban.... | |
| Sotfinger | 2008-09-21 10:48 | |
![]() | Javisst får man byta elkontakt, både stickkontakt och vägguttag. Däremot får man inte greja med fasta installationer, starkström och sånt. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-21 10:49 | |
![]() | Deklaration, det orangea kuvertet, köra bil, fålla upp byxor, rensa fisk, hålla tal och löneförhandla. | |
| Tess 08 | 2008-09-21 10:50 | |
![]() | *skäms* öppnar inte ens de orangea kuverten.... Tycker att pappersarbete är tråkigt och är skitdålig på det. Betala räkningar, försäkringar, löner osv.... | |
| Sotfinger | 2008-09-21 10:50 | |
![]() | Det där med att våga fråga som nån sa tidigare är en viktig sak. Att inte vara rädd för att "göra bort sej", att kunna förklara vad man vill veta, inte ge sej, fråga om igen om man inte förstår. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-09-21 10:58 | |
![]() | Snart har vi innehållet till boken "vad du bör veta som nästan-vuxen" ( och andra bra-att-veta-grejor)... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-21 10:59 | |
![]() | Jag ser att vissa saker skall man bara veta enligt ngn. :/ | |
| Sotfinger | 2008-09-21 11:09 | |
![]() | Det var väl det som var ts fråga, vad man förväntas veta. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-21 11:10 | |
![]() | Jo. Jag glömde bara av hur bra vissa är. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-21 11:11 | |
![]() | Mitt svar ovan var inte detsamma som vad jag själv tycker, utan mer hur jag upplever att de generella förväntningarna ser ut. | |