Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade43
Mobilspel
Pågående20 056

Forumkategorier

Användare Inlägg  
fashionbaby - Ej medlem längre2008-09-24 18:33
Antal inlägg: 1152

mrperfect helt rätt!

Suds McDuff2008-09-24 18:35
Antal inlägg: 1308

Jag tycker att den som är mobbad ska ta mod till sig och verkligen ryta till på skarpen. Gärna bland folk också, tex i klassrummet. Då ser dom runt omkring att du inte tycker det är ok. Visst, det kan kännas omöjligt att göra. Men jag kan garantera att gör du det så känner du dig jättestolt och stark efteråt. Det kan ju också även medföra att din situation blir bättre.

xx-elvis2008-09-24 18:36
Antal inlägg: 20

jo ja tkr att dom ska omplaceras men när dt ä hela skolan så blire lite svårt ^^

fashion.
wtf heter dt. ehm. högstadiet ^^
nian går jag

fashionbaby - Ej medlem längre2008-09-24 18:38

Haha! Whatever lilla gumman :) *klappa på huvudet* okej 9:an :) sen börjar du gymnasiet och högstadiet är en skittid.. :) men när du börjar gymnasiet blir allt bättre. :D jag hade det inte kul i högstadiet alls.. sen nu skiner jag som solen å mår som bäst varenda dag :D

alfamarie - Ej medlem längre2008-09-24 18:40
Antal inlägg: 1003

Problemet med att mobbingen verkar vara så omfattande på xx-elvis:s skola är att den troligtvis sträcker sig in i lärarrummet också. Det är väldigt vanligt att mobbande lärare eller rektorer får mobbande elever, vilket gör det oerhört svårt att få hjälp av någon. Det sprider sig som ringar på vattnet...

Du måste få hjälp från högre ort, förhoppningsvis är rektorn förståndig, i det här fallet!
Lycka till!

Marie082008-09-24 18:42
Antal inlägg: 292

Vad har du gjort för att bli mobbad....

?

xx-elvis2008-09-24 18:43

tack marie :-) hehhe
då allt började var i fyran. nu har ja skitbra lärare som ja verkligen tkr om o som bryr sej & även fast jag går md alla s.k "idioter" har jag dt bra ändå. vi i våran klass är typ svans på lärarna dvs är bra ^^

fashionbaby - Ej medlem längre2008-09-24 18:45

xx-evlis ofan! Jätte mycket allt började när ja kom till hälsingland! Rätt mycket vill inte äns ta upp det.. men en hel del. massa saker.. tuffa tider som sagt. men stå på dig :)

xx-elvis2008-09-24 18:45

haha :p va ja har gjort. ehm inget.
vi flyttade från en stad till byhålan 1 mil ifrån men var tvungen att byta skola ... från första dagen jag börajde på den nya skolan för va 5½år sen så har ja haft ca 3 vänner i denna by...

bizzzy - Ej medlem längre2008-09-24 18:45
Antal inlägg: 3169

Jag tror det är väldigt viktigt att få rätt med mobbingen på ett tidigt stadium. Att du har varit utsatt i 6 år gör det inte enklare precis. Att sätta sig ner och prata tillsammans och lösa det hade varit bra men jag har aldrig hört någon som sagt att det fungerar i verkligheten. Därför tror jag att man liksom djuren i en flock måste hävda sig och hävda sig mot flockledaren om man inte ska hamna längst ner i hierarkin.

fashionbaby - Ej medlem längre2008-09-24 18:48

bizzzy jag har pratat med rätt många.. men ingenting hjälpte direkt.. fanns ju dom som lyssnade o vela hjälpa men för mig skapade det bara kaos.

xx-elvis2008-09-24 18:54

life sucks sometimes ... ^^

fashionbaby - Ej medlem längre2008-09-24 18:56

xx-evlis livet går upp och ned..

xx-elvis2008-09-24 19:00

iknow ^^

xx-elvis2008-09-24 19:00

iknow ^^

fashionbaby - Ej medlem längre2008-09-24 19:12

:)

--Robban-- - Ej medlem längre2008-09-24 20:05
Antal inlägg: 647

*K R A M A R*

DiM2008-09-24 20:32
Antal inlägg: 4

Har själv varit mobbad i 6 år. Komma hem gråtandes efter skolan varje dag i så lång tid är inget kul. Det bästa är att försöka att inte bry sig. Blir man ledsen tycker folk bara att det är roligare och får därmed med sig andra som egentligen kanske är ens vänner. Det är svårt att bara ignorera dom, men ännu svårare att bygga upp sitt självförtroende igen.
Mobbarna kommer aldrig att mogna. Det bara är så. Var stark och ha tålamod xx-elvis.

belugavis - Ej medlem längre2008-09-24 21:03
Antal inlägg: 1600

vad tråkigt att läsa om!! Stackars dig! Jag skulle verkligen vilja att jag kunde förmedla till dig hur KORT tid skoltiden är och hur mycket bättre det kommer bli för dig sen när du slutar och gör det DU VILL. Skolan är en FYRKANT (liksom en mindre ort kan vara ibland, en fyrkant!)och jag tror du känner som att du ska vara i den där känslan för alltid med de där rollerna som blivit, den rollen som lagts på dig..men jag hoppas att du tänker så här Det här vill jag bli. Så här vill jag bli behandlad.
Jag har inte blivit mobbad men man märker att det finns överallt människor som av nån anledning (ofta har de blivit nedtryckta själv nån gång) vill trycka ner en, kanske säga i en viss ton att man ska göra nåt de vill. Man ska akta sig för att vara FÖR snäll och ställa upp för mycket på andras order. Tänka; Jag ska vara så som jag vill, tex snäll, men jag ska inte bli utnyttjad för det eller nedtryckt. Det är DEN PERSONENS PROBLEM.
Människor i grupp funkar så att de vill för enkelhetens skull att nån ska leda dem så vi kan försöka vara likadana. Det känns tryggt för dem. (för oss eller vad man ska säga) Är det då en som du skriver som säger något dåligt om dig och dina kläder kommer de andra att följa efter den personen, inte för att du har fula kläder utan för att människor fungerar så..Det viktiga för dig och det svåraste för dig blir att inse att det är ett mönster och inte nån sanning! Det har inte med dig att göra utan det kunde lika gärna varit något positivt de sagt om dig och andra hade gjort likadant. Jättesvårt att inte bli hjärntvättad när man bor i en fyrkant! Jag jobbade på ett kollo där man bodde tillsammans. Alla hade en åsikt utom jag och chefen tryckte ner min åsikt tillsammans med de andra i ett rum när man säger öppet saker i en rund ring ungefär. Eftersom jag bodde där blev jag väldigt inne i den här känslan av att vara i en fyrkant och att de hade rätt fastän nu i efterhand tycker jag fortfarande att jag gjorde rätt i det jag uttryckte för dem. Man märkte att de var en "grupp" och i den gruppen var det viktigt att hålla på sina egna ideer. Jag började tom gråta i det rummet, men nu idag om jag fick åka dit i bara en timme skulle jag kunna förklara mig utan minsta stress eller ångest. Jag skrev även ett brev till dem. Skriv du med! Skriv om hur du känner och vad du vill och sluta inte beskriva för dig själv det som händer. Det är hjärntvätt det du är utsatt för och hur svårt är det inte för dig att förstå vilken makt det har på din hjärna. Hoppas därför du tänker mycket på att andra här inte tycker det är ok det som händer dig!!! Det liknar lite det att människor sitter på ett möte. Någon där framme håller i mötet. Han där framme säger något de andra inte förstår. Ingen vågar fråga. Personerna tänker att eftersom ingen frågar är det bara jag som inte förstår. FÖrst när en person kanske säger att den inte förstår vågar de andra erkänna det. Människor är rädda för olika saker men ditt liv är bara till för dig och jag tror det bästa är att göra upp en plan och sen räkna med att om du hamnar på en plats där du trivs och vill vara, där du gör något du är intresserad av kommer de där människorna som faktiskt är schyssta att finnas där då. Det finns så många andra platser än där du är nu, så många olika slags människor, så lita på att det kommer bli bra! i framtiden kan du kanske använda det du ör med om just nu. Och då har du blivit stark utav det.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?