Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade61
Mobilspel
Pågående20 169

Forumkategorier

Användare Inlägg  
belugavis - Ej medlem längre2008-09-28 01:25
Antal inlägg: 1600

Fråga 1:

Om du skulle vilja köpa in dig på någon form av vävar, typ TRASMATTOR, LÖPARE, GARDINER, M.M, hur gör du för att hitta det du vill ha?

Jag ringer en vän

Fråga 2:

Om du vill ha en trasmatta vart vänder du dig och hur gör du för att hitta en som passar dig?

Till affären. Jag provar den i hytten i lugn och ro

Fråga 3:

Vad spelar störst respektive minst roll vid köp av en väv?
(Pris, Kvalitet, Design, Närhet till butik, Möjlighet till att känna på varan)

Vem som har vävt och varför han har vävt är viktigt. Möjlighet att känna på varan är prio nr 2

Fråga 4:

Namnet "Trasmatta" vad ger det för associationer?
Kalops och ekot

Fråga 5:

Är du beredd att betala mer för en annan typ av matta än en trasmatta? Svar nej.

Bli inte arg nu jag var uttråkad:)

lellemor2008-09-28 10:14
Antal inlägg: 341

Fråga 1:

Om du skulle vilja köpa in dig på någon form av vävar, typ TRASMATTOR, LÖPARE, GARDINER, M.M, hur gör du för att hitta det du vill ha?

Jag åker till secondhand eller köper an nån som väver

Fråga 2:

Om du vill ha en trasmatta vart vänder du dig och hur gör du för att hitta en som passar dig?

Se ovan

Fråga 3:

Den ska vara hel,få plats i tvättmaskinen,färgskalan ska vara rätt

Fråga 4:

Bondkök,svärmor varm under fötterna

Fråga 5:

Är du beredd att betala mer för en annan typ av matta än en trasmatta?

Nej

ingson2008-09-28 10:21
Antal inlägg: 4285

ÄÄhh.
Kan det inte tänkas att du får väldigt oengagerade och felaktiga svar om även sådana som inte i sin vildaste fantasi kan tänkas köpa något av ovanstående inkluderas i undersökningen?

Guldplate2008-09-29 18:06
Antal inlägg: 1212

Ingson:

Undersökningen handlar egentligen mest om att ta reda på hur folk skulle kunna tänkas göra för att köpa såna saker. Så länge folk svarar ärligt så fungerar svaren bra.

mamma pi2008-09-29 18:30
Antal inlägg: 29

Fråga 1:

-eftersom jag råkar vara utbildad på området vet jag var ja skulle söka.
Jag kan också väva mattor, gardiner , löpare allt jag vill själv men för tillfället har jag ingen vävstol hemma men nog tre stycken på mitt jobb son jag själv servar och sätter upp ränningar i mm. På mitt eget golv finns det egenhändigt vävda tras mattor och även på stugan.
Fråga 2:

Planerar den själv , kanske klipper mattväft själv (gav bort tre sopsäckar med färdigklippta trasor nyligen)
Fråga 3:

Om jag vill köpa en trasmatta ska den vara av hög kvalite. Annars köper jag den inte !
En välgjord trasmatta håller i minst två generationer . Så jo, jag vill känna och se på varan . Designen ska också vara sådan jag vill ha.
Fråga 4:

Randig, i glada vackra färger.
Helst vill jag se återanvända textilier i den. Inga konstfiber utan helst bommullstrasor . Ränningen ska inte synnas bara i ändan på mattan. (En sådan matta tar tid att väva, typ 1 m /en arbetsdag .

Fråga 5:

Är du beredd att betala mer för en annan typ av matta än en trasmatta?

Ja handknutna yllemattor får kosta mera. Äger också ett par sådana. Har sett på när unga flickor har vävt mattor med 100 knutar på kvadrar centimetern ! Det ni . Häftigt !

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?