Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade66
Mobilspel
Pågående20 092

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Eva_M - Ej medlem längre2008-09-28 10:19
Antal inlägg: 286

Ett kollektiv mitt ute i ingenstans...
Det låter som en himla kul ide´...
För hur det än är så vill man ha mänskligheten kring sig :)

Hmm förr var det ju vanligt med Hippie-kollektiv...

Fast Hippie...vad var egentligen det ?
Man hade långt hår o slappa kläder...minns att det var några Hippisar på min pappas jobb när jag var typ i tonåren..
Jag tyckte dom var riktigt coola...

rispåse2008-09-28 10:21
Antal inlägg: 406

Jag tror att det är en bra form att leva i. Dela på det mesta o man är inte själv

le-lou2008-09-28 10:22
Antal inlägg: 17500

avviker från tråden men :

Trashone - har du kört en hårförlängning? :)

Gariam - Ej medlem längre2008-09-28 10:36
Antal inlägg: 2590

För mig är det ganska revolutionerande att bara erkänna att det kan vara väldigt kul med konsumtion. Har tragglat runt lite för mycket i "äta bara ris och grönsaker från det pittoreska torget i förorten och jonglera med kottar i skogen". Jag kan dock inte heller göra av med en massa pengar p.g.a studentekonomi, men jag hymlar inte med glädjen över ett par nyinförskaffade schyssta snygga höststövlar eller en himla praktisk, rolig pryl. Poängen: Skogen, friheten, sakerna och slantarna MÅSTE inte utesluta varandra.

rispåse2008-09-28 10:38

Gariam, vad skönt att höra, o jag håller med. För egen del måste jag dock erkänna att jag är lixom aldrig riktigt nöjd. Är det en positiv eller negativ drift???

Gariam - Ej medlem längre2008-09-28 10:45
Antal inlägg: 2590

rispåse: Det är såklart OK att känna så, speciellt sålänge man är medveten om att inte blanda ihop prylarna med "lyckan i livet". Man vill väl helst bara ta det för vad det är, vad det än är.

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-09-28 10:48
Antal inlägg: 993

Är det inte så att för vissa (alla?) så utlöser shopping endorfiner? Då är det ju inte så konstigt om man mår bra av att shoppa loss om man blir lite hög på det.

rispåse2008-09-28 11:01

Jaså det hade jag ingen aning om.... Tänkte mer att det kanske är väldigt kvinnligt, men då kan ju inte det stämma. Sen har jag varit lite inne på att det kanske är nån gammal stenålderskvarleva som spökar i ryggraden. Driften att hamstra o se över sina förråd.

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-09-28 11:04
Antal inlägg: 993

Jag försökte googla fram ngn artikel lite snabbt men hittade. Ska om jag kan hitta ngn lite senare så kanske vi kan få svar på varför det är så.

Tess 082008-09-28 11:05
Antal inlägg: 18003

Jag shoppar sällan loss, men det kanske beror på att jag aldrig haft så pass bra ekonomi att jag kan slänga ut hur mycket pengar som helst.
Eller så har jag det, men är alldeles för "vuxen", moralisk och har för mycket omdöme, eller vad jag ska kalla det, för att göra det (inte alltid så positivt...).
Jag handlar gärna inredningsgrejor och så, helst när man renoverat eller tapetserat om eller nåt och vill ha lite nytt och fint.... kläder har jag inte gillat att handla på länge, men det beror nog mer på en viss negativ känsla om min egen kroppsform och storlek....

Tess 082008-09-28 11:06

Oj, jag verkar inte vara så kvinnlig... men så har jag lagt golvvärme, och ´klickgolv samt börjat pilla upp panel på väggarna....

rispåse2008-09-28 11:10

Tess, jo, men så är det för mej oxå! Absolut!! Ekonomin skriker i väskan varje dag. Men, ibland, köper jag ändå nåt jag inte borde.. Och egentligen borde man kanske ställa sej frågan varje gång:behöver jag detta??
Men sen är det ändå som en liten jävul där som säger till mej att Åhh du kommer att må mycket bättre om du unnar dej detta. Vad det gäller kroppsformen har min i många år oxå varit för stor för det jag velat ha.... Nu har jag gått ner en hel del o det bidrar säkert oxå till att jag häromdagen bara var tvungen att köpa ett par nya jeans.(Utan hög midja o stretch....)

rispåse2008-09-28 11:11

Ja men då förstår jag oxå att du kan avstå en del annat!

Tess 082008-09-28 11:20

rispåse ;-)

Ja, hade jag varit smal och snygg (i mina ögon) hade jag säkerligen handlat betydligt mer kläder till mej själv...
Min barn får ju kläder och grejer iofs
Men jag har aldrig känt det där suget eller att pengarna bränner i fickan, men min mamma sa att jag var så när jag var "liten" och bodde hemma... syrran var tvärtom, men i vuxenvärlden är det nästan tvärtom ;-)

Och det klart... nu när du minskat i storlek så MÅSTE du ju köpa nåt nytt... ;-P

BugBig - Ej medlem längre2008-09-28 11:22
Antal inlägg: 200

HAHA! Det är därför man inte har någon kärring! Ni bränner så mycket stålar på onödigt skit!

Tess 082008-09-28 11:23

Ja, naturligtvis!!!
Det är ju bättre att dö (gammal) med en hög pengar bredvid sig, för så har man STOR nytta av dom....

rispåse2008-09-28 12:37

BugBig, vad anser du vara onödigt skit???
Tjejer har faktiskt andra behov än motorer o skruvmejslar!!!! Vilket oxå har jag lärt mej inte är helt gratis. Du skulle behöva åka på ett Boothcamp med ett gäng feministiska rejäla fruntimmer du!!!

Nephelia - Ej medlem längre2008-09-28 12:57
Antal inlägg: 677

Jag hatar att shoppa. Jag gör det bara om jag absolut måste, och då får det gärna vara snabbt överstökat. Jag förstår inte charmen med det alls, visst är det kul att skaffa nya grejer ibland, men själva shoppandet är en pina.

Basta - Ej medlem längre2008-09-28 13:02
Antal inlägg: 3528

Det kanske finns andra orsaker till att du är ensam BugBig. :-)

Eva_M - Ej medlem längre2008-09-28 14:15
Antal inlägg: 286

Dom som inte gillar att shoppa....då finns det en uppsjö av postorderfirmor....vissa snöar in på det....

Ullared :) kvinnornas Mecka....

Borås....har massor....

Bug Big klart du hänger med va ?
Jag vet att du är en snäll o trevlig kille fastän du ser grym ut :)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?