Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 20 169 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-28 15:05 | |
![]() | Ni får mig att vilja testa. Ingår en slavdrivare oxå som gormar på morgonen så att man verkligen äter? | |
| pianist1 | 2008-09-28 15:08 | |
![]() | Grönöga, hur ger sig problem med gallan tilkänna? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-09-28 18:18 | |
![]() | Man får ont, molande värk strax till höger om mellangärdet. Värken ökar och till slut klarar du inte av att stå gå eller ligga. En förtvivlad situation. Smärtan kryper till slut bakåt i ryggen mellan skulderbladen och för en del, när det är riktigt illa ut i vänsterarmen. De som har haft både gallanfall och hjärtinfarkt säger att smärtan är likvärdig. Har själv inte haft någon hjärtinfarkt, men dock gallanfall. Och det är riktigt, riktigt hemskt... | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-09-28 18:28 | |
![]() | Anfallen kommer som en följd efter att du ätit något "olämpligt". Jag kan t ex inte äta - ägg (gulan), vitkål (rå, kokt går bra), äpplen(i paj går bra om jag skalar dom först), gurka, för fet mat så som t ex hemlagad bernaisesås, mm mm Som Mommesfrites nämnde så finns även vissa substanser i en del läkemedel som är direkt olämpliga när man har besvär med gallan. Codein är ett sådant ämne, det är som att beställa ett anfall. | |