Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 20 141 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Piaree | 2008-10-02 22:54 | |
![]() | Frukt & grönsaker är nyttigt, säger dom som vet. Soja ska dock försämra fertiliteten. | |
| run-marie | 2008-10-02 23:04 | |
![]() | Jag älskar soja, kanske kan man använda det istf P-piller då? Borde ju iaf vara nyttigare. :) | |
| micro113 | 2008-10-02 23:06 | |
![]() | Sotfinger Dra inte vanära över palten !!!!!!!!!!! Fyyyyyyy -- -helgerån !!!!!! | |
| micro113 | 2008-10-02 23:07 | |
![]() | piaree Dessvärre är ju inte frukt heller nyttigt enligt de nya rönen -- det innehåller för mycket socker, och bananer har för mycket kolhydrater.. Skall man vara på den säkra sidan får man helt enkelt knapra på en morot -- obesprutat förstås | |
| OdisLiljan | 2008-10-02 23:10 | |
![]() | Jag äter barnmat! Det är väl säkert inte det nyttigaste men det skall vara helt fritt från både färgämnen och konserveringsmedel. Sen att det är gott är ju ett plus i kanten med. med lite salt så! =) | |
| Piaree | 2008-10-02 23:11 | |
![]() | run-marie: Ja, vill du inte ha (fler) barn någonsin så... micro: Jo, jag har hört det. All mat ska ju givetvis ätas måttligt & motionera måste man ju, för att förbränna matintaget. | |
| Miss A | 2008-10-02 23:13 | |
![]() | Som sagt.. Oprocessad mat i minsta möjliga mån.. ekologiskt och saker som innehåller mindre än två E i innehållsförteckningen! Det som den ena mår bra av är inte säkert rätt för den andra.. vi har olika ämnesomsättningstyper.. vissa mår bra av mycket fett o protein.. andra av mer kolhydrater... ( känn efter själv ) Socker i för stora mängder e alltid drenerande.. Klart man ska njuta !! men att unna sig saker kan lika bra innebära att man unnar sig hälsa som en chokladkaka! ( look who´s speaking *s* ) | |
| frvib | 2008-10-02 23:14 | |
![]() | Margarin är nyttigt. Smör är också nyttigt. Båda är bra fettkällor i rätt mängder. Nästan all forskning pekar på att medelsvensson äter för lite omega-6-fettsyror. Det finns inga nya rön som på något sätt motsäger att frukt och grönt inte skulle vara bra på hälsan; tvärtom kommer det ofta nya rön som betonar nyttigheten. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-02 23:15 | |
![]() | jag äter inte så ofta jag åt ju igår hehe | |
| Piaree | 2008-10-02 23:15 | |
![]() | Men var inte omega 6 onyttigt...? | |
| mrperfect | 2008-10-02 23:16 | |
![]() | Run marie..ok, jag kommer över med en hummer och en flaska soja till helgen *S* | |
| frvib | 2008-10-02 23:17 | |
![]() | Nej, omega-6-fettsyror är inte onyttiga. De är essentiella och mycket tyder på att det är bra för hälsan att få i sig mer av dem än vad vi får i oss i nuläget. | |
| mrperfect | 2008-10-02 23:18 | |
![]() | Kunde man inte ersätta en del av E numren med någonting nytt kallat Ek-nummer där tillsatserna är Ekologiska och nyttiga och har samma effekt? | |
| micro113 | 2008-10-02 23:19 | |
![]() | frvib Jo, när man lär sig näringslära för att gå ner i vikt, så flaggas det för frukt av olika slag. När man talar om överaktiva barn så flaggas det för måttlighet med frukt, på grund av fruksockret. | |
| mrperfect | 2008-10-02 23:19 | |
![]() | Det är balansen mella de olika fettsyrorna som är det viktiga, jag kommer förstås inte ihåg andelarna men jag har hört det på en föreläsning som sändes ut i TV i våras-somras nånting. | |
| OdisLiljan | 2008-10-02 23:19 | |
![]() | hmmm... tror egentligen det bästa att äta är djurmat... Där är ju allt som är "farligt" för människor förbjudet. | |
| Piaree | 2008-10-02 23:21 | |
![]() | TS skrev: "Margarin är onyttigt, jag äter bara smör. Becel innehåller alldeles för mycket transfetter men de gör reklam för at det innehåller Omega3 , det gör det visserligen men mer Omega6 som inte alls är nyttigt." Ja, vem kan man lita på i denna underliga värld...? Forskarna talar mot varann hela tiden. De verkar ha för mycket tid & för mycket anslag.... Eller är det tvärt om...? | |
| Caligatia | 2008-10-02 23:29 | |
![]() | Min matfilosofi är: Köp bara råvaror, gör allt från scratch. Tror vidare att socker är värre än fett (egen logik från matspjälkningsundervisnin gen i grundskolan) | |
| run-marie | 2008-10-02 23:50 | |
![]() | mrperfect, låter perfekt! Älskar hummer också, men efter både soja och hummer blir man ju törstig så då får det nog bli lite öl eller skumpa också eller vad tror du? :) | |
| run-marie | 2008-10-02 23:52 | |
![]() | Piaree, kunde faktiskt bara skratta åt din fråga om jag inte vill ha fler barn. NEJ, har redan 4 st och 7 barnbarn, är fullkomligt lycklig med det jag har. :) | |