Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 20 164 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 10:14 | |
![]() | men självklart självklart självklart är det bara försvar och motstånd till förändring. Vad viner jag på att vara uppgiven? insikten om att jag inte behöver misslyckas kanske och slippa se faktumet att hur jag än gör finns det alltid nån som är bättre, starkare, snyggare, gladare, rikare, lyckligare och har det lättare för sig. ja då blev jag lite uppgiven jag tror så här: det jag behöver är nån som älskar mig och vill prata o kramas på en daglig basis. för jag är väldigt glad eg. | |
| regina_1 | 2008-10-04 10:29 | |
![]() | jag tror att du egentligen tänker rätt, men man är lite vilsen i sina tankar man får liksom ingen ordning. Det sista du skrev låter för mig som att du behöver otroligt mycket bekräftelse. Jag vet ju inte vad som har hänt dig tidigare i livet, men jag kan känna igen det där med att bli deppig för att man på nåt sätt inte känner sig bra nog. Svårt att förklara hur man menar , men jag tror att det handlar mycket om att man måste lära sig att acceptera och tycka om sig själv istället för att söka bekräftelse från andra, det har ju mycket med självkänslan att göra, jag tror du måste bli stark själv, se att du inte behöver jämföra dig med andra, du är bra som du är, bli trygg i dig själv så kommer det andra på köpet. Jag försöker tänka på att man har alltid ett val, jag kan välja om jag vill vara glad eller lessen, låter dumt kanske, men, om jag tänker en dålig tanke kan jag välja att fortsätta tänka den eller låta bli att tänka den och tänka något annat , jag bestämmer ju själv vad jag ska tänka. Inte alltid så enkelt som det låter kanske, men tänk på det att de flesta gånger så är det våra tankar som gör oss ledsna, men den som bestämmer över tankarna är faktiskt du. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 10:33 | |
![]() | regina: ja men faktum kvarstår att jag vill ha en livspartner och om det har med bekräftelse att göra eller bara att det är trevligt? ja de flesta parar ju ihop sig varför skulle inte jag? | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 10:34 | |
![]() | ska fundera djupare på vad du menar men som sagt, de flesta behöver daglig bekräftelse på att de är behövda, älskade och bara för att de är 'ser inget sjukt i det snarare ett tecken på livsgnista BEKRÄFTELSE ÄR SUNT | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 10:38 | |
![]() | dessutom är tyrannen den som säger: nej, varför skulle DU tro att du är bra och ja min morsa kanske mådde dåligt så hon inte hade tid att bekräfta oss barn jag vet om detta samtidigt finns det mkt som är bra men nu var det detta: att på vägen till att slipas till den ultimata diamanten vill jag eliminera tyrannen och de här låga sidorna eftersom de säger att sann upplysning mäts i lycka | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 10:38 | |
![]() | och lycka är det vi vill uppleva eftersom det är behagligt | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 10:46 | |
![]() | Slår vad om att det finns större svagare idioter än jag som har lägre självkänsla och allt det där som ändå har apa häst och villa och är helt okej lyckliga kanske är de mer upplysta? | |
| regina_1 | 2008-10-04 10:58 | |
![]() | jag menade inte att det var fel att söka bekräftelse, eller att det på något sätt skulle vara sjukt, det är fullständigt normalt, men jag menar bara att det lätt blir en neggo-spiral, och det är klart att du kommer få en livspartner men för att det ska bli ett bra förhållande så kanske det oxå krävs att du tycker om dig själv för den du är för att det ska bli balans i förhållandet. Synd om du upplever det jag säger som negativ kritik för det var inte så det var menat, ville bara hjälpa dig att få lite andra infallsvinklar, för jag vet vad du pratar om. Lycka ja, vad är lycka? Lycka är ju olika för alla människor, jag vet inte om man kan mäta lycka, lycka är ju ett tillstånd där man mår bra och alla mår vi ju bra av olika saker, gäller ju bara att hitta sin egen grej , som kan vara nog så svårt att göra. Och vem är det som avgör vad som är perfekt eller den ultimata diamanten? | |
| regina_1 | 2008-10-04 10:59 | |
![]() | och BTW...... jag anser inte att man är en svag idiot även om man har låg självkänsla | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 11:00 | |
![]() | okej det gjorde ju jag uppenbarligen har man misslyckats då jag tycker ifs jag är både stor o stark | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 11:02 | |
![]() | ja tack att du säger det iaf det säger ju en del om mig jag aktar mig för neggospiralen :) jag ska inte vara så i försvarsposition | |
| Farsot | 2008-10-04 11:11 | |
![]() | Det är svårt att va på topp jämt. Kanske behövs det lite dalar för att uppskatta topparna? Tråkigt bara om dalarna blir en spiral där man tills slut bara kan se svart. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 11:15 | |
![]() | japp men jag känner mig rätt glad nu iaf ibland behöver man bara se att det finns folk som lyssnar osv och att se sina tankar i skrift nu ska jag och barnet på lekgrej så det är bra kram på er | |
| Farsot | 2008-10-04 11:16 | |
![]() | Bekräftelse och självkänsla är svårt. Svårt att ta emot bekräftelse om självkänslan är låg, det blir mer misstänksamt ungefär "Så säger han/hon bara för att...." eller "Han/hon förtjänar nåt bättre än tråkiga mig". Så det ligger nåt i att känna sig själv först, älska sig själv först. Finns risk annars att man blir en ofyllbart hål där hur mycket bekräftelse man än får ändå inte kan fylla det. Nykärhet kan ofta kamoflera detta, men när den perioden går över, då kan det bli svårt. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 11:18 | |
![]() | mm kanske det jag brukar se det som att den person som tycker om mig TROTS att jag har tyranner och annat den är värd att älska | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 11:19 | |
![]() | jag är 34 jag vet att jag är bäst men klart jag ifrågasätter livet pga de saker som inte har fungerat jag är så trött på det här "älska dig själv" jag GÖR ju det när ska ni börja gör det? | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 11:20 | |
![]() | när ska ni se vilken diamant jag är och fria till mig? det är ju det enda jag inte kan påverka eller hur | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 11:21 | |
![]() | jag kan inte ta den fria viljan från er | |
| y not | 2008-10-04 11:26 | |
![]() | nä och tur är väl det <3 | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-04 11:27 | |
![]() | ynot: det där tolkar jag om att du hatar mig eller vill du förklara? | |