Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 20 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Piaree | 2008-10-04 16:16 | |
![]() | Blir lite illa till mods av denna tråd... Skyll dej själv, skulle jag väl vila säga. Du får gärna vara disträ & obetänksam, så länge det inte går ut över någon annan stackars människa. | |
| micro113 | 2008-10-04 16:21 | |
![]() | soapan Fast grejen är väl att om man slapp få förmaningar och bli skuldbelagd, så behövde man inte skylla ifrån sig. Själv skyller jag inte ifrån mig, utan brukar konstatera att jag varit en ärthjärna igen -- och att jag behöver hjälp ur situationen ...... men det handlar ju om att jag faktiskt inte behöver skylla ifrån mig eftersom jag får ett bra mottagande när jag ber om hjälp. Det innebär inte att man alltid får hjälpen man ber om -- ibland kan inte den andre ställa upp, och säger då det .... men utan att skuldbelägga .... och då är det helt okej. | |
| stefanf | 2008-10-04 19:49 | |
![]() | Det finns naturligtvis (bevisligen om man läser tråden) en massa olika varianter på temat, kul. =) Själv tänker jag främst på situationer, exempel där man (som klantskalle) är fullt medveten om att man har gjort bort sig, det är inga undanflykter eller ursäkter - men väl en vädjan om hjälp. Det är DÅ jag gärna ser att man reagerar som (exempelvis) y not. Jag gör alltid exakt likadant och sträcker ut en hand. Vill man verkligen hjälpa till så får man givetvis utgå ifrån vännens perspektiv, just då. Sen är det väl inget fel i att lyfta frågan och problematisera lite - men inte just DÅ. Det kommer bättre tillfällen att diskutera hushållsekonomi än när man står vid taxin med tom plånbok.. | |
| mrperfect | 2008-10-05 00:51 | |
![]() | taxi? sånt har man inte råd med om man är vanlig löntagare, jo en gång om året... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-05 00:58 | |
![]() | Att stå vid taxin med tom plånbok kan ju vara ett smart sätt att åka gratis taxi å andra sidan. Det värsta man kan åka dit för borde ju vara bedrägligt beteende. Har man inga pengar så är det ju också ett smart sätt att skaffa sig gratis mat: Gå till en restaurang med tom plånbok. Beställ in alla möjliga lyxrätter och vänta på notan. Meddela då att du inte har några pengar. De ringer polisen. Polisen kommer och meddelar att de inte kan göra något. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-05 01:03 | |
![]() | Ja visst ja, nu glömde jag bort att alla här brukar skrika hysteriskt: "Hur kul är det att vinna om man fuskar?" Så jag antar att ni också säger "Hur gott är det att äta när man inte betalar för sig?" Tänkte inte på det. | |
| Tess 08 | 2008-10-05 19:02 | |
![]() | OK, många småsaker gör jag utan att tänka efter före. Saker som jag sedan inser kanske inte var de smartaste i världshistorien... Dock kan jag läsa här om saker som låter mer som "strunta-i"-grejer... Tidsoptimism är en sak. Råkar själv ständigt ut för såna och det är jäkligt irriterande. Vi har en klasskompis som inte klarar av att komma i tid och allting liksom bryts av när h*n kommer in i rummet... och inget "ursäkta" utan bara sätter sig ner och reflekterar knappt över att vi andra börjat och att h*n stör med sen ankomst JÄMT! Sen ser jag andra saker här också... man "klantar" sig med något och överlåter till andra att betala... snyggt! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-10-05 22:36 | |
![]() | Hmm... intressant Stefan att du upplever att det är mest kvinnor som "fostrar" så där... Min erfarenhet är tvärtom. :) Jag kan tycka att när man väl varit klantig och inte tänkt efter före så är det ju rätt onödigt att få det kastat i ansiktet. Hoppas verkligen att jag aldrig har sagt så till någon! | |