Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade46
Mobilspel
Pågående20 228

Forumkategorier

Användare Inlägg  
oeronbarn - Ej medlem längre2008-10-06 22:20
Antal inlägg: 2288

Jag tyckte 'hippien' var mysig, särskilt hans smackande sätt att prata. Filmen var inte lika svulstigt konspiratorisk som jag mindes från första delen, men ändå ett välkommet avbrott i vardagen och upphov till en tankeställare eller två, även om stora delar kändes rätt banala.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-10-06 22:26
Antal inlägg: 4127

Grejen är ju att det (som påstås) är svårt att greppa hur en värld skulle se ut utan pengar. Däri ligger det visserligen en charm i det hela. Men när det börjar talas om noll problem i den spexiga data-animerade klichéartad framtidsvärlden, vilket sedan kulminerar i att jag skall gå med i deras rörelse, så ryggar iaf jag tillbaka. Lite tråkigt, då jag till stor del har lite samma världsbild som "zeitgeist-gänget" har...

Dyslekso2008-10-07 09:36
Antal inlägg: 8945

Stilig_karl: ja, den där animerade framtidsvärlden kändes ju lite pojkaktigt idealistisk. Liksom idén om att alla bara skulle släppa den typen av liv de har idag bara för att de kommer underfund med att de "egentligen" är slavar till dagens finanssystem.

Har lite svårt att tro på idealistiska framtidsbilder som predikas av på gränsen till patologiskt misstänksamma människor.:)

-Lala-la2008-10-07 09:42
Antal inlägg: 1825

www.youtube.com/watc...7Q 8JdCFsV0

jag undrar vem det är som gör sådan här filmer.

är det anime?

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-10-07 16:19
Antal inlägg: 4127

Dyslekso: Tänkte skriva; Precis så!... men hejdar mig lite och skriver ungefär så ja :) .. Tror nämligen man skall vara väldigt misstänksam så länge information undanhålls ifrån en. Vidare så tycker jag det är spännande att tänka mig en värld såsom venusprojektet har tänkt sig, men cynisk som jag är så tror jag att det är en utopi...

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?