Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 20 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vulcan | 2008-10-06 16:39 | |
![]() | FORUMADMIN: Åter till ordningen nu. Detta var en fråga om en bra kötträtt. Gillar ni inte sån mat så kan ni i en egen tråd propagera för det. Här begränsar vi oss från och med nu till att tipsa trådstartaren om ev. bra recept MED kött man råkar ha | |
| virrat | 2008-10-06 16:39 | |
![]() | ja det får ni göra. tänkte bara informera om att det inte bara är i djurrättsfrågan utan att vår jord går under om vi fortsätter öka köttätandet, för alla vet inte om det. men ni får självklart lägga ut era recept här. | |
| remembermyda - Ej medlem längre | 2008-10-06 16:39 | |
![]() | Håller med dig Trashone! | |
| YlBjörn | 2008-10-06 16:41 | |
![]() | Trashone: nej det är ju så mycket bättre att odlingsbar mark används till foder åt däggdjur som vi sedan äter...än att vi äter det som odlas? kolla t ex www.svd.se/nyheter/i...35 7731.svd Alltså att vara vegetarian är ett betydligt bättre klimatval än att äta kött... | |
| remembermyda - Ej medlem längre | 2008-10-06 16:42 | |
![]() | Låt dom som vill äta kött göra det, det bestämmer man ju själv inte sant? | |
| remembermyda - Ej medlem längre | 2008-10-06 16:47 | |
![]() | Tack vulcan | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-10-06 16:47 | |
![]() | Var fick alla vegetarianer luft ifrån... Igår lagade jag som vegan mat till både mig och min köttätande vän. Jag gjorde en indisk currygryta med kokosmjölk, den ena med kyckling och den andra utan... | |
| remembermyda - Ej medlem längre | 2008-10-06 16:48 | |
![]() | Låter gott | |
| -Lala-la | 2008-10-06 16:50 | |
![]() | stilig.. vad menar du? den ena utan... smak? | |
| virrat | 2008-10-06 16:51 | |
![]() | jo visst får man bestämma själv, och jag lagar ofta kött också i jobbet, eftersom jag inte kan bestämma vad andra ska äta. men då kan väl jag få berätta vad jag tycker också. | |
| remembermyda - Ej medlem längre | 2008-10-06 16:52 | |
![]() | jo visst kan man berätta vad man tycker o tänker, det e fritt o göra det! | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-10-06 16:52 | |
![]() | Lala-la: Berätta för mig vad kyckling har för smak... Båda innehöll ju curry :P | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-10-06 16:55 | |
![]() | virrat: Man får såklart tycka och skriva som man vill :)... men det finns säkerligen andra trådar om det. Om någon frågar efter tips på någon god kötträtt så känns det inte som om det är läge att föra fram argument för att inte äta det... Lite så tänkte jag.. Var vidare inget påhopp utan en iakttagelse... | |
| micro113 | 2008-10-06 16:56 | |
![]() | Det finns massor av gott att göra på kött -- en av mina favoriter är helstekt oxfile eller entrecote Till det skivad potatis körd i ugn Sista tio-femton minuterna skivar man upp köttet, lägger på potatisen och sedan massor med vitlökssmör över-- in ugnen igen -- och plocka ut när smöret börjat smälta.. | |
| virrat | 2008-10-06 16:57 | |
![]() | och jag tänkte bara att om jag skriver på en tråd om att bli vegetarian eller så så kommer förmodligen inte de jag vill nå ut till läsa det. inte de som äter mycket kött och inte tänker på vad det gör mot miljön. men men. nu har jag i alla fall skrivit det. | |
| remembermyda - Ej medlem längre | 2008-10-06 16:58 | |
![]() | micro113: det låter helt underbart gott, fast jag e mer inne på fläskfilé | |
| micro113 | 2008-10-06 17:01 | |
![]() | Helstekt fläskfile, karl-johansvamp sås -- och Lidl rösti är hel gott... Fast har man lite tid så kan man ju åstadkomma mycket annat gott med fläskfile.... det är ju också ett kött som är lätt att få saftigt och som passar både till vardag och fest.. | |
| remembermyda - Ej medlem längre | 2008-10-06 17:06 | |
![]() | jo det går ju alltrid fort o slänga ihop en fläskfile, | |
| run-marie | 2008-10-06 17:24 | |
![]() | Fläskfiléskivor (ca 1,5 cm tjocka), grönpepparsås (på påse), kokt potatis eller om man vill pommes. Lätt, snabbt och gott. Annars fläskfiléskivor, beanaissås (stavas det så?). Stek skivorna lägga ett par delade bananer över och häll på såsen. Gratinera lite i ugnen och servera med ris. Också lättgjort och skitgott. Lycka till vad du än tänker laga, hon kommer säkert att uppskatta vad du än lagar. :) | |
| remembermyda - Ej medlem längre | 2008-10-06 17:27 | |
![]() | fläskfile´med ris och gräddsås hur låter det? | |