Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 20 225 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| susila | 2008-10-09 09:54 | |
![]() | "Så skulle jag aldrig göra", säger man, och innan man vet ordet av har man hamnat i en liknande situation själv, med sin iskyla förvandlad till kallsvett. | |
| Blamse tlött | 2008-10-09 10:16 | |
![]() | Om ni är ett par och bor ihop,så förstår jag det är än tuffare än om det är en vän eller dyl...Min erfarenhet är att ge personen ett ultimatum, ta emot hjälpen du försöker ge eller "Ska du tycka synd om dig själv"..när du får svaret, så vet du nog innerst inne självt vad du ska göra...Jag ger dej styrka till att orka, för detta är oerhört påfrestande psykiskt..Jag tror du också är rädd för vad h*n kan utsätta sig själv för om du lämnar denna personen..Men det är isåfall h*n val Men Så skulle denne personen svar blir"jag tycker synd om mig själv", så är det inte DU som gett upp eller gjort fel..du har endast försökt hjälpa..men som andra sagt,det är svårt att hjälpa någon som inte vill bli hjälpt.. så jag ger dig rådet om det mot förmodan blir så, att släppa taget, för det är bara du själv som mår sämre utav det..Jag vet vad svårt det kommer bli men du måste för att orka klara av ditt egna liv..Det är INTE egoistiskt att tänka på sig själv.. Sen vet du faktiskt inte om personen i fråga inser då att denne har problem, när du redan "gett dig av"...Men det gör ju inget, för då har ju h*n insett problemet och DÅ kan du finnas där igen för att hjälpa... LYCKA TILL | |