Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 304 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| upa - Ej medlem längre | 2008-10-11 23:27 | |
![]() | Jag tycker det är jobbigt med de som alltid måste släpa med sig sin respektive. Inte konstigt att vissa blir ensamma i sin tvåsamhet. | |
| remvanrijn | 2008-10-11 23:29 | |
![]() | Bra UPA, frihet under ansvar. Tänk om man alltid ska va 2 på allt.. Borde väl vara berikande om man kan gå på olika saker och komma hem med olika saker att berätta..? | |
| micro113 | 2008-10-11 23:30 | |
![]() | mammamu Jag tycker absolut att man kan gå på fest, eller gå ut utan varandra.. Det jag vänder mig emot är om bara en är inbjuden till festen .... det skall ju vara upp till paret att avgöra om de vill gå tillsammans eller inte. Om jag fick en inbjudan som exluderade maken, så skulle jag inte gå på den festen. Däremot har jag inga problem med att gå själv om han är för trött, någon har behövt vara hemma med barnen osv osv.. | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-11 23:32 | |
![]() | Vi har alltid haft både gemsamma och egana intressen och vänner och är efter 23 år fortfarande tillsammans, trost kurser på andra orter i landet, politik och aktiva hemvärnare, mm, mm, Även jag anser att bara för att man har ett förhållande sitter man INTE i hop Bitte som | |
| Hillegnu | 2008-10-11 23:32 | |
![]() | Fast morsa till sin partner är ingen roll man blir tilldelad sig. Den tar man på sig själv. | |
| remvanrijn | 2008-10-11 23:34 | |
![]() | men Micro.. det finns väl många connections där bara 1 av parterna är delaktig i ( typ jobb, föreningar, klubbar, hemlandsföreningar..) skulle det va så lustig att bara 1 blir bjuden och att denna självklart kan få åka dit? | |
| micro113 | 2008-10-11 23:44 | |
![]() | rema Nej absolut inte i sådana sammanhang -- jag tänkte mer på vänner som bjuder till fest, eller släktingar. Jag och maken har varit på många ställen utan varandra - både fester, utlandsresor med facket, och jag har pluggat i Finland, sen går man ju oftast själv på firmafester och firmaresor. | |
| le-lou | 2008-10-11 23:49 | |
![]() | att ta illa upp på om ens sambo får en inbjudan till en festlig tillställning handlar väl för bövelen inte om att man "sitter ihop" eller att man inte kan göra NÅGOT utan varandra. Det handlar enbart om vett och etikett, för mig är det knepigt att bjuda min kompis utan att bjuda med hennes kille. "Nej älskling, det är bara jag som blev bjuden". Det är liksom inget märkvärdigt att knalla på fest, men det blir märkvärdigt när den andra INTE blir bjuden. Det tordes kännas obehagligt - som att man inte är önskad, man är inte omtyckt osv. Jag skulle iaf lägga in ganska mycket i en sån grej när vi snackar "vanliga fester". Bara för att man får en "inbjudan" så betyder det ju inte automatiskt att man går ihop för det, inte sant? | |
| le-lou | 2008-10-11 23:50 | |
![]() | remvan - såna tillställningar säger jag inte nåt om. | |
| MrTurbo - Ej medlem längre | 2008-10-12 00:03 | |
![]() | Piaree --->>Bara för man har snopp ska man INTE komma undan hushållssysslorna. Definitivt nått att bråka om. Samma sak som om jag skulle säga bara för att man har fitta ska man INTE komma undan oljebyte, bilservice,däckbyte osv.. vägrar tanten byta däck på bilen, så klart något att bråka om | |
| acron - Ej medlem längre | 2008-10-12 00:18 | |
![]() | Jag tolkade mammamu lite annorlunda iaf. När hon säger att det inte är något att bråka om, så hoppas jag att hon menar att det är en självklarhet att dessa sysslor utförs av båda? Om inte så tycker jag att det är dags att sluta upp med att skämma bort karln :) MrTurbo: Beror på hur man ser på saken, hushållssysslor och bilunderhåll tycker jag ska kategoriseras i skilda mappar iaf :) | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2008-10-12 00:39 | |
![]() | Det var så jag menade, jag kan inte byta olja och därför är det inget att bråka om och likväl som att Nisse Hult inte kan ta hand om blommorna för att han vattnar för mycket bara som exempel:) I ett förhållande så har man olika kvaliteter och då får var och en utföra det den är bäst på. Dumt att bråka om småsaker helt enkelt. Två grejer som jag har fångat upp i tråden är : Frihet under ansvar och att man inte sitter ihop. Helt rätt!! | |
| Mirr | 2008-10-12 00:46 | |
![]() | Mammamu tycker inte det är småsaker och inte heller jämförbart. Hur ofta diskar/ städar man kontra byter däck/ olja. Kolla in statistiken om hur många fler "arbetstimmar" vi kvinnor har. Sedan är det naturligtvis upp till varje par att ta ställning. | |
| Tångkrabban | 2008-10-12 00:49 | |
![]() | Att partnern gör upp planer som innefattar mig utan att tala med mig. Dvs han tror att han vet vad jag tycker och hur jag ska disponera min tid. | |
| Mirr | 2008-10-12 00:55 | |
![]() | Man ska ha egne vänner i ett förhållande men även se dessa samt gemensamma vänner tillsammans. Fast jag tycker att detta att leva sitt liv i ett förhållande idag gått för långt man behöver också gemensamma intressen och upplevelser. | |
| Tångkrabban | 2008-10-12 00:55 | |
![]() | En del män går runt och är malliga för att de gör saker de tror att inte kvinnor kan, t.ex byta däck och klippa gräs. Denna mallighet att klara dessa Svåra Saker gör att de tycker at de ska slippa banaliteter som daglig disk tvätt och dammsugning. Trams! Vi kvinnor kan det vi vill, annars finns en vänlig man på min tapp som byter däcken för 200 spänn! Två gånger varje år! | |
| Mirr | 2008-10-12 00:57 | |
![]() | För en del män är det nog så svårt att starta en tvätt | |
| angie_hell | 2008-10-12 01:32 | |
![]() | När dem tror att dem ensamma äger hela sängen. | |
| Tufflan | 2008-10-12 01:47 | |
![]() | Saker man stör sig på i ett förhållande är tex när man kommit ÖVERENS om att köpa en motorcykel till äldsta grabben och när man tar emot leveransen från DHL så är det tre stycken.... oooops va.... ja just ja... jo men... dem var ju billiga... dem behöver ju flera... men femåringen ville ju så gärna också... och lillan (som bara var tre) kommer ju snart vilja ha en ändå... öööh... jo .. men jag slog till.... va??? kläder och skor??? behöver dem såna också??? | |
| angie_hell | 2008-10-12 02:00 | |
![]() | Haha tufflan roligaste jag hört på evighet. Karlar i ett nötskal. | |