Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 284 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-10-13 15:50 | |
![]() | På tal om nedladdning och böcker så finns det gratis och lagliga inlästa böcker att ladda ner. Som på t.ex. den här sidan www.booksshouldbefree.com / som har mycket från librivox.org/ vilket är en sida där "vanliga människor" läser in böcker och lägger ut på nätet. Det går även att själv läsa in böcker och lägga upp på sidan | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-10-13 15:52 | |
![]() | PA rocks: Finns bibliotek som har den servicen redan. | |
| Xpose - Ej medlem längre | 2008-10-13 15:55 | |
![]() | Exakt vad menar du med "populasens "? Du anger en negativ konnotation, beror det på att du själv inte anser dig tillhöra den gruppen eller vad är du ute och fiskar efter? | |
| luggsliten | 2008-10-13 16:54 | |
![]() | Många barn och ungdomar skulle få klara sig utan litteratur om inte biblioteken fanns. De är en oersättlig källa till kunskap både i språk och annat. jag har i snitt läst tre böcker i veckan i 45 år ( när jag var i "slukaråldern" och fram till dess jag fick barn kunde det bli 6 eller 7 i veckan) och skulle aldrig haft råd att köpa dem själv. Jag köper oftast böcker som det är lång kö till på biblioteket. Jag är fullt beredd att kedja fast mig utanför bibblan och hungerstrejka om det skulle bli tal om nedläggning! | |
| Hr Winbladh | 2008-10-13 18:33 | |
![]() | Kultur är det som bygger upp vårt samhälle och ingen kultur är bättre, innehållsrikare eller viktigare än det skrivna ordet. Biblioteket och boken är bärare av vår kultur och därför ska självklart biblioteken finansieras av det allmänna till gagn för alla och envar. | |
| mrperfect | 2008-10-13 19:39 | |
![]() | Bibliotek är bra Staten betalar inte för biblioteken, det gör kommunerna. ( Sollentuna ville börja ta betalt för bojutlåning men det blev så starka protester att man avstod, själv hade jag kunnat tänka mej att betala en hacka för att låna böcker men jag lånar inte så ofta) Böcker kan man läsa hemma, man kan inte låna ut en tavla till folk i tre veckor, man kan låna ut musik , det gör en del bibliotek( en del kopierar har jag hört... ) | |
| mrperfect | 2008-10-13 19:40 | |
![]() | Bojutlåning är för båtägare, jag menade givetvis Bokutlåning :D | |