Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 287 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Basta - Ej medlem längre | 2008-10-13 16:42 | |
![]() | Att fejka en nöjd med frisyrenmin är nog lika vanligt som en annan vanlig fejkmin som iofs är vanligare i sorummet. | |
| Pellerinan | 2008-10-13 16:43 | |
![]() | Vem bryr sig om frisörer? Rakblad är billigt... :-) | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-13 17:07 | |
![]() | catta: din frisyr ser verkligen snygg och faktiskt modern o lite speciell ut | |
| cattalinka - Ej medlem längre | 2008-10-13 17:12 | |
![]() | aj fan. den är gammal. men tack. nuförtiden har jag en väldigt tysk kort frisyr. | |
| cattalinka - Ej medlem längre | 2008-10-13 17:38 | |
![]() | (fyra månader gammal) | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-10-13 18:07 | |
![]() | Håller med pellerinan... även om mitt nu har växt ner över ögonen! Rakmaskin från Öb 149:- räcker ett helt år eller mer.. snyggt, kort, snabbtorkande, shampobesparande och inte får man några blöta handdukar heller.. Toppen!! ;D Om frisörer/frisörskor tycker jag inte! Dom klipper aldrig som man vill, dom är fruktansvärt dyra, oftast väldigt otrevliga, tror dom vet bäst vad jag vill ha och så säger dom alltid "blir det bra så" och sliter av handduken och börjar sopa golvet innan man hinner protestera. | |
| run-marie | 2008-10-13 18:17 | |
![]() | ewaleena, visst är det billigt, praktiskt osv, men min uppfattning är iaf att det är snyggt på killar med rakad hjässa men inte på tjejer. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-13 18:20 | |
![]() | haha tysk kort frisyr! | |
| cattalinka - Ej medlem längre | 2008-10-13 18:24 | |
![]() | Marie::: det som är så hiiiimla fint. mmmums med rakade chikas. Ryssen: ja. tysk som fan. en obehagligt snygg frisyr. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-10-13 18:28 | |
![]() | Man behöver inte ha helrakat Run-marie, man kan ställa in den upp till 18 mm vilket ger en ganska behaglig längd, speciellt på tjejer.. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-13 18:38 | |
![]() | catta: tillomed jag blir sugen på kort hår nu du passar bra i det och pratar gott om det tyska men nej jag är för gammal för sånt annars skulle man kanske tro jag va kille | |
| mimmipigg1 | 2008-10-13 18:42 | |
![]() | Jag blir alldeles ledsen när jag läser det här! Jag har jobbat som frisör i snart 25 år, min högsta prioritet är att mina kunder ska trivas i sina frisyrer och jag jobbar verkligen stenhårt på att förstå vad ni menar när ni sitter i stolen. 380:- kostar det att klippa sig på "min" salong, en damklippning tar ca 45 minuter. Betalar man sin skatt, sociala omkostnader salongshyra vatten värme mm mm så hamnar man på den pengen. Jag önskar verkligen att ni som inte är nöjda säger ifrån direkt, så kan man oftast hitta en lösning! Och tänk på att ni kunder har ett ansvar, nämligen att vara tydliga redan från början! Vet man inte vad man vill däremot uppskattar vi verkligen att ni säger det, då är det ju vårt jobb att hjälpa er till ett bra beslut. Utbildningen ligger på 3 år på skola + 1 års praktik innan man gör sin gesäll. Det är ju också ett tips, kolla om frisören ni går till tagit gesällen. Det är en kvalitetsmärkning kan man säga! Kram till er alla och hoppas ni har bättre tur med era frisörbesök i framtiden:) | |
| pensionären | 2008-10-13 19:04 | |
![]() | Jag har klippt mig mycket under mit långa liv, har troligvis haft ca 25 olika frisörer genom åren och jag kan ärligt säga att jag har aldrig varit missnöjd med någon, precis som mimmipigg1 säger, jag säger till innan jag går om det är något som behöver att justeras. tack till alla dyktiga frisörer | |
| cattalinka - Ej medlem längre | 2008-10-13 19:07 | |
![]() | sorry mimmipig. jag fattar att det är slitigt, att ni gör ert bästa och att ni inte direkt blir rika på kuppen. Ber om ursäkt. Jag blir för det mesta sjukt nöjd. Så länge ingen vill piffa till det för mycket. | |
| Mj Sviskon | 2008-10-13 19:19 | |
![]() | Gå med i det militära. Majoren accepterar bara upp till 5 mm oavsett kön. Då duger en hårklippningsmaskin fint. | |
| mimmipigg1 | 2008-10-13 19:47 | |
![]() | Det är OK Cattalinka;) Ville bara ge min syn på saken. Har själv tänkt fråga här på beta hur ni uppfattar frisörer, det har bara inte blivit av! Jag vet att det finns en del noviser som klipper folk och kallar sig frisörer, utan att ha så mycket att falla tillbaka på. Det tråkiga är ju när en hel yrkeskår får lida för det! Frisörer generellt har mycket yrkesstolthet och skulle inte sova gott om nätterna om de gjorde dåliga jobb.... Sen kan alla göra misstag, och när man är "misstaget" blir det ju jobbigt som tusan förstås! Håret är ju en av det viktigaste signalerna om vem vi är och kanske främst om vem vi vill vara, å blir det fel är det tungt. | |
| Mimikryp | 2008-10-13 20:01 | |
![]() | Jag blir ALDRIG nöjd när jag går till frisören, oavsett vilken frisör jag går till. Så nu för tiden klipper jag mig oftast själv. Inte för att jag blir nöjd då heller, men då behöver jag i alla fall inte betala för att inte bli nöjd. ;-D När jag är lat och går till frissan går jag ändå hem och "rättar till" det se'n, och kapar små tofsar som jag tycker att de har missat... Jag är inte på något sätt utbildad frisör, men jag tycker att det är väldigt kul att klippa folk. (Det är naturligtvis mycket lättare att klippa andra än att klippa sig själv.) Jag klipper med glädje vänner och bekanta som vågar sätta sig under min sax. Jag är självklart tydlig med att jag INTE har någon relevant utbildning, utan att jag är självlärd och bara tycker att det är kul. Och jag har aldrig haft någon missnöjd "kund"/offer! :-) | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-13 20:11 | |
![]() | cattalinka: "ska vi inte busa till det lite i bak" Huvudet på spiken. :) mimmipigg: Självklart ligger det även på kundens ansvar att i kommunikationen vara tydlig och ärlig, absolut! | |
| mimmipigg1 | 2008-10-13 20:15 | |
![]() | Jodå, den typen av kund har jag också träffat på, den aldrig nöjda ;D Roliga människor, vi brukar kunna skratta gott åt att ni ända kommer att klippa lite till när ni kommer hem... Det är faktiskt så, vissa kan vi inte tillfredsställa. Det är faktiskt rätt vanlig med frisörskräck, ett fenomen fullt jämförbart med tandläkarskräck. Nojjor kan ta sig alla möjliga uttryck ;) Och det är det som är kul med jobbet det är därför man kan hålla på i 25 år, alla dessa olika personligheter vi träffar.. Man lär sig något nytt varje dag ( ursäkta klyschan, men det ÄR faktiskt sant):) | |
| mimmipigg1 | 2008-10-13 20:20 | |
![]() | Jo, sen vet jag att vi har våra uttryck ;) På mitt jobb är vi anställda inte sena med att påpeka för varann när vi säger fåniga saker av ren vana. Typ " ska vi inte busa till det lite bak?" eller "Hur länge sen är det du klippte dig?" Sagt på fullt allvar när vi VET att 99% av kunderna kommer att svara " Ja, det vet jag aldrig men det är alldeles för länge sen!" Hade man fått ett öre per fråga hade jag bott på Bahamas nu ;D | |