Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 363 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MadeInSrbija - Ej medlem längre | 2008-10-14 22:21 | |
![]() | Kul hur historien upprepar sig, sossarna maste alltid stada upp efter dessa moderater, att de inte trottnar! | |
| remvanrijn | 2008-10-14 22:23 | |
![]() | Micro.. vilken ideologi skall MS framföra då? Är man så korkad att man inte ser (vill se?) skillnaden mellan riksdagskontokortet och ditt privata, att man inte betalar P böter i tid ,att man kör en bil med körförbud därför att besiktningstiden har gått ut, att man inte har kvitto på alla utlägg man begär ersättning för.., att man låter riksdagen( skattebetalarna ) stå för resekostnader som inte hade med tjänsten att göra.. Man ska leva som man lär.. kräver vi detta av henne så går landet och ekonomin åt skogen inom 2 år under ett styre lett av hennes ideologi. Vote Rem istället =) | |
| Tommy 1979 | 2008-10-14 22:32 | |
![]() | Håller med Gariam. Är i och för sig inte så våldsamt förtjust i Sahlin själv, men kom med vettiga argument i stället för plumpa påhopp. ..... och att komma med uttalanden som "Hellre död än röd" utan att argumentera för sin åsikt är bara barnsligt och onyanserat. | |
| micro113 | 2008-10-14 22:34 | |
![]() | Rem Jag är som sagt var inte för Mona Sahlin -- utan tycker hon gjorde bort sig 96-97, och inte skulle ha tillåtits göra come back igen.. Dock skall hon som partiledare och statsminister föra fram partiets politik och ideologi -- och styr inte själv åt vilket håll partiet skall gå. I ekonomiska frågor så sker en röstning i riksdagen när budgeten läggs -- vilket innebär att ansvaret är fördelat på riksdagens ledamöter, och inte enbart på statsministern. Budgeten utarbetas av sakkunniga på departementen, som skall signalera när man är helt fel ute i sina önskemål i god tid innan budgeten läggs. Dvs när det inte finns teckning för kostnaderna.. Jag misstänker dessutom att kontrollen från de egna leden kommer att vara ganska hård på MS... Så jag tror inte att hon kan lyckas sämre än sittande regering.. | |
| Kal-El-Shejk | 2008-10-14 22:37 | |
![]() | Jag sticker också. Partiledaren Mona Sahlin har en ful vana att alltid lägga huvudet på sned när hon lyssnar. Det ger direkt signalen att det är synd om oss "vanliga" människor, hennes potentiella väljare. Ta oss på allvar i stället. Visa lite ryggrad. Det tramsiga i att välja bort v uppstår ju först när kungspudlarna tillåts styra. Nej fy för den lede för en sådan som hon som statsminister. Den gamla hålla-under-armen-politik en som hon för vill jag inte veta av igen. Att gå tillbaka till sossestyrning igen, vore likadant som att elda igång masugnarna. Nej tack. | |
| DennisPlz | 2008-10-14 22:40 | |
![]() | Avgör själv. Direkt från Sahlins trut: "Arbetslösheten drabbar tydligast och hårdast de som blir utan jobb." "Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet." "Som ansvarig för storstadspolitik och integration finns just inte mer att göra än att snacka." "Fredrik Reinfeldt är moderat, därför har han ingen aning om vad rättvisa är." och givetvis, favoriten: "Det är klart, ibland drar maktsuget. Makt är roligt." | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-10-14 22:42 | |
![]() | Det är otroligt lätt att ha otroligt svårt för Mona Sahlin. Det är underligt. Ibland tror jag sossarna väljer ledare bara för att reta oss borgerliga väljare. *tänker på Göran P.* | |
| Tommy 1979 | 2008-10-14 22:43 | |
![]() | Alltså, det där med Toblerone etc inträffade för 12-13 år sedan, hur länge ska hon behöva lida för det? Ja, hon gjorde bort sig, men hon rättade också till sitt misstag. Dessutom tycker jag att det hon gjorde var, om än klantigt och otroligt onödigt, tämligen harmlöst i jämförelse med att betala barnflickor svart (Borelius) eller vägra betala TV-licens (Stegö Chilò & Billström). Att påstå att Sahlin skulle vara okompetent att sköta statsministerposten p g a misstag som hon dessutom gjort avbön för åtskilliga gånger, är substanslöst. | |
| DennisPlz | 2008-10-14 22:46 | |
![]() | Lysande att ha en statsminster som var rosa partiets femtehandsval... | |
| MadeInSrbija - Ej medlem längre | 2008-10-14 22:46 | |
![]() | Det enda jag kan tanka mig med Goran P som retade borgerliga valjare var att han var en bra politiker | |
| remvanrijn | 2008-10-14 22:47 | |
![]() | Micro.. det kommer väl inte finnas några pengar att göra en bufget med, för alla följer väl en ledares exempel och då blir det inga skatteintäkter på några år ända tills journalister börjat gräva i det hur denna situation har uppkommit Omröstning i riksdagen, ja visst, men blir MS statsminister har väl S+Mp majoritet. Hur hård viner partipiskan att rösta som VU tycker? Budget utarbetas av sakkunniga.. tror du inte att de får en klar politisk styrning vart tyngpunkten ska ligga? Kontrollen från den egna leden.. haha den har aldrig funnits och skall aldrig komma heller tror jag efter alla skandaler som gång på gång har kommit i dagsljuset.. S Marjasvin s representation med klippta kvitto, Yvonne R från MP som var/är partiets ekonomiska taleskvinna som begärde taxiersättning för 10.000 tals kronor men bara hittade några kvitto.." det blev så fullt i byrålådan" ja fler exemplar kan jag nog skriva fram till julatid om jag vill.. | |
| micro113 | 2008-10-14 22:48 | |
![]() | Tommy Du får gärna tycka att det är substanslöst -- men mitt förtroende förlorade hon då -- och det har inte kommit igen. Jag tycker det fanns andra bättre kandidater än Mona ... kanditatera med lång tid inom partiet och som inte hade gjort bort sig gång på gång. | |
| MåstesPela - Ej medlem längre | 2008-10-14 22:54 | |
![]() | Jag flyr också om "vanliga Mona" skall styra!!! Och sossarna städa upp efter de borgerliga??? Knappast. Sossarna har styrt det här landet alldeles för länge, problemet är att borgarna aldrig sitter länge nog för att rätta till problemen eftersom de måste fatta mindre populära beslut för att städa efter sossarna! En sosseregering till och det är över. | |
| falafelibröd | 2008-10-14 22:56 | |
![]() | Men vaddå, Mona använde regeringens kontokort för att köpa en toblerone. Enda anledningen till att vi ens vet om det är för att detta landets exeptionellt blåstyrda kvällstidningar blåste upp det. Tror ni på allvar att Fredrik R & CO inte gör samma sak? Det skulle bli exakt samma rabalder över det, om pressen hade något att vinna på det. Men ack nej, sådant händer aldrig, för tidningarna är blå, så blå. Dom styr så lätt vad folk ska tro och tycka, det är sorgligt. Jag är övertygad om att Fredrik R har precis lika många skelett i garderoben, om inte fler. Men det kommer vi aldrig få veta, tyvärr. | |
| MadeInSrbija - Ej medlem längre | 2008-10-14 22:57 | |
![]() | Sa sager de borgerliga alltid men sen drar de ner oss i skiten. Tycker att sossarna har behallt en bra balans pa politiken och ekonomin! | |
| MåstesPela - Ej medlem längre | 2008-10-14 22:58 | |
![]() | Aftonbladet???????? | |
| micro113 | 2008-10-14 22:59 | |
![]() | fala Mona gjorde lite mer än köpte en toblerone ... och hade jag betalat med företagets kort på samma sätt så hade jag fått sparken och blivit åtalad.. Dessutom luktar det sämre när en sosse slösar med skattepengarna, än en moderat -- dem förväntar man sig fiffel ifrån. | |
| MåstesPela - Ej medlem längre | 2008-10-14 22:59 | |
![]() | Gillar särskilt "vanliga Perssons" herrgård. Fattar inte hur NÅGON kan ta honom på allvar. | |
| remvanrijn | 2008-10-14 22:59 | |
![]() | Måste pela såna dåliga blaskor läser ju ingen, inte ens Falafelibröd...=) | |
| Maybach | 2008-10-14 23:00 | |
![]() | ursäkta men har man något förtroende över huvud taget för mona fifflarn sahlin måste man vara korkad. för er som HAR förtroende för henne, kolla www.youtube.com/watc...lH pk6fScgE | |