Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 304 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tångkrabban | 2008-10-17 00:06 | |
![]() | Hösten är ju så grå så det är mysigt att tindra lite. Vill man inte är det ju bara att låta bli. Sen tycker jag det är konstigt med folk som tar in gran första advent och säger att de är så trötta på julen att den måste ut på juldagens morgon. | |
| SämstpåBeta | 2008-10-17 00:11 | |
![]() | 23:e dec börjar min julklappshysteri.....bruk ar vara kul, jag och otaliga män springer runt i härlig panik! | |
| Dalkullan | 2008-10-17 08:52 | |
![]() | Haha SämstpåBeta....det där känner jag igen från min sambo =) | |
| piidii | 2008-10-17 09:38 | |
![]() | Äh, det är nog vad man gör det till. Jag är en sån där som planerar den perfekta julklappen hur länge som helst. Jag älskar att ge bort något riktigt genomtänkt som mottagaren verkligen blir glad för. Behöver inte kosta! Min kompis älskar att bada så till henne blir det hemmagjort badsalt, i olika färger o dofter, till en annan som älskar te blir det en fin burk med en massa olika tepåsar i, det behöver inte vara en massa skit. Tänker man bara till så blir det jätte kul! Tycker JAG. Sen kan jag väl tycka att min dotters farfar, till exempel, är en galning som la nästan 1500 förra året på julklappar till en 2 åring!!! Det jobbiga med julen är när alla ska samlas, då min sambo och jag båda är skilsmässobarn så blir det 4 gånger man ska träffas o äta, äta, äta... Det blir nog bra.... God jul! =) | |
| Tess 08 | 2008-10-17 09:47 | |
![]() | Älskar jul och advent!!! Klappar är inte det viktigaste utan stämning och mys med tända ljus! Klart vi köper klappar till varandra, men inte med någon frenesi förutom till barnen... Vi brukar säga att det är roliga att få en present som kostar 25 spänn där man ser att personen som ger har klurat och tänkt mycket. | |
| puffot - Ej medlem längre | 2008-10-17 10:23 | |
![]() | det är ju helt underbart med jul. Tänk att få unna sig att köpa en hel massa som man inte får eller känner sig ha råd att köpa resten av året. Och allt julpyssel!! *myser* | |
| SämstpåBeta | 2008-10-17 10:30 | |
![]() | tja, som min syster då som är klar med julhandlingen i Juli | |
| Tess 08 | 2008-10-17 10:34 | |
![]() | Min svärmor börjar alltid i god tid och har väl nu en hel hög med julklappar färdiga. I god tid för henne är på vårkanten.. hon köper saker om hon hittar och sparar de till jul. Jag klarar inte det! Jag har försökt, men oftast glömmer jag bort det jag redan köpt och köper något nytt... och det är inte så ekonomiskt.. | |
| Lindalainen | 2008-10-17 11:06 | |
![]() | jag tycker inte att det är ngn hysteri. jag tycker att det är bättre att vara ute i god tid istället för att åka ut på julaftonsmorgon och handla allt, för det är på det viset man är fattig i januari. jag har redan bestämt vad jag ska köpa. om man vet, varför inte köpa det på en gång? sen är jag sån som älskar att ge bort grejer! jag vill inte ha ngt själv, det är inte lika kul. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-17 11:13 | |
![]() | I affärerna här är det lugnt än så länge med julsaker. Var på ÖoB i förra veckan och där var det fullt med tomtar, glitter och glögg. Känns lite störigt faktiskt. | |
| mrperfect | 2008-10-17 11:18 | |
![]() | Då jag skall ge bort något så klurar jag och tänker länge, i allmänhet så undrar mottagaren hur jag visste att han/hon ville ha just en sådan, jag kan gå runt i 50 affärer tills jag hittar rätt grej. Grundtankarna är 1) jag ger inte bort skit 2) jag vill bara ge bort sådant folk har nytta av Om jag inte kommer på något eller om personen i fråga inte behöver något mer så ger jag inte bort ett prydnadsföremål utan tanke och jag skulle ALDRIG ge bort något jag har fått själv. Däremot inspireras att ge bort en likadan ifall jag själv tycker om objektet och är övertygad om att mottagaren skulle uppskatta objektet. . . . Vem vill ha mej i juklapp? =) | |
| SämstpåBeta | 2008-10-17 23:39 | |
![]() | låter bra det där MrP, men i min filosofi behvös det ingen jul för det! | |
| Zizzi | 2008-10-18 00:08 | |
![]() | Jag och min syster försöker alltid hitta lite knasiga o konstiga julklappar att ge till varandra, gärna med fåniga rim. En jul för några år tillbaka hade jag väldigt lite pengar att köpa julklappar för, så jag sydde en blå toapappershållare i tyg till min syster och stoppade i 4 toarullar i den. Skrev sen en dikt: "Här är en klapp från din syster så snål Detta kan du ha till ditt arselhål". Vi firade inte jul tillsammans det året så jag bad henne att läsa dikten för sig själv, men naturligtvis så läste hon upp den för sin mans släktingar. Dom tyckte säkert att det var den knäppaste julklappen någonsin, men syrran skrattade gott åt den :-). | |